MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
FL STUDIO FL Studio: Opcje przy renderowaniu projektu [Rozwiązany] - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: POMOC (https://musicproducers.pl/forum-pomoc)
+--- Dział: Hardware / Software (https://musicproducers.pl/forum-hardware-software)
+--- Wątek: FL STUDIO FL Studio: Opcje przy renderowaniu projektu [Rozwiązany] (/temat-fl-studio-fl-studio-opcje-przy-renderowaniu-projektu-rozwiazany)



FL Studio: Opcje przy renderowaniu projektu [Rozwiązany] - Dymek - 17.03.2014

Witam!
Mam do was pytanie odnośnie chodzi mi o to , żeby ktoś mi wyjaśnił do czego w okienku renderowania służą te wszystkie opcje zaznaczone czerwoną obwódką i jakich ustawień tam użyć , żeby wav czy mp3 miało najlepszą jakość??
[Obrazek: file.html]

Pozdrawiam.


RE: Pomoc przy renderowaniu - HeluCze - 17.03.2014

Jeśli chodzi o "Depth" to ilość bitów za pomocą których będzie opisana twoja nutka :) więc im więcej tym lepiej tylko wiąże sie to z tym,że po renderowaniu piosenka może duuuuużo ważyć (w szczególności jeśli robisz render w WAV) :P A co Ditheringu to "Dithering - proces polegający na dodaniu do odtwarzanego strumienia dźwiękowego niskopoziomowego szumu (neutralnego dla naszych uszu), w zamian za redukcję zakłóceń." <--- Wikipedia :) . Dotyczy to konwersji pliku do zapisu 16 bitowego, ale więcej nie powiem bo sam jestem w tym "zielony" :P Resztę zostawiam specjalistom haha :) ...


RE: Pomoc przy renderowaniu - FL FAN - 17.03.2014

- Zapisuj w formacie Wav 32 bit - im lepsza jakość tym lepiej ale plik może zajmować więcej miejsca
- Alias-free TS404 - nie pozwala na użycie wygładzania fali wtyczkom
- Save ACIDized™ - (For the file to be used in Sonic Foundry's ACID) zapisuje dodatkowe informacje w pliku wav które potrafi odczytać ACID - powoduje podobno kłopotliwe błędy w plikach Wav (więc lepiej odznaczyć) ale nie wiem co dokładnie zapisuje i co powoduje.

- Delay compensation - to kompensacja opóźnień (Enable PDC)
- HQ for all plugins - to zachowanie najwyższej jakości dla wszystkich wtyczek, które wspierają tryb HQ
- Split mixer track - tutaj chodzi o podzielenie ścieżek mixera (Batch export mixer tracks into separate wave files) każda ścieżka zostaje zapisana osobno

- Save slice markers - zachowuje naniesione znaczniki/markery (nie wiem tylko jaki program je wychwyci)
- Disable max poly - wyłącza jakiś limit dla polifonii na kanałach (Disable channels polyphony limit)


RE: Pomoc przy renderowaniu - Dymek - 17.03.2014

Dzięki Panowie za wyjaśnienia:) Jeszcze jakby ktoś mi wytłumaczył do czego jest ''Looping mode'' i ''Resampling'' i jakie wartości tam ustawić , żeby była najlepsza jakość to byłbym wdzięczny:P


RE: Pomoc przy renderowaniu - FL FAN - 17.03.2014

Opcję "Looping Mode" stosuje się tylko do formatów wav, mp3 oraz ogg i ma ona trzy tryby działania i określa zanik poszczególnych dźwięków po ostatnim takcie. Na playliście te pionowe linie określane są jako "bar":


Leave remainder - Leave the rendered tail (renderings songs)

Wrap remainder - Wrap the rendered tail (rendering loops)

Cut remainder - Don't render the tail (rendering loops)

Obrazek może rozjaśni bardziej sprawę:

[Obrazek: render_remainder.png]




Odnośnie opcji "Resampling" masz do wyboru 64, 128, 256, 512-point Sinc - znacznie podnoszą jakość ale bardzo spowalnia to czas renderowania. Zaleca się używać 64-point Sinc.


RE: Pomoc przy renderowaniu - Dymek - 17.03.2014

Ok Dzięki już wszystko jasne:)