Potrzebuję drobnych wyjaśnień. - Wersja do druku +- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl) +-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum) +--- Dział: Offtop (https://musicproducers.pl/forum-offtop) +---- Dział: Dyskusje (https://musicproducers.pl/forum-dyskusje) +---- Wątek: Potrzebuję drobnych wyjaśnień. (/temat-potrzebuje-drobnych-wyjasnie%C5%84) |
Potrzebuję drobnych wyjaśnień. - PaQ - 3.01.2015 Mam takie pytanie, Może mi ktoś wyjaśnić jakich efektów/wtyczek używać na jakie dźwięki? np.kick,snare,h.hat,syth. Żeby moje bity były "Tłustsze". Używam programu Fl Studio 11.5. RE: Potrzebuję drobnych wyjaśnień. - Xorbolanid - 3.01.2015 Parametric Equalizer 2. Naucz się układac sample warstwami. Naucz się odpowiednio je korygować graficznie. Naucz się kompresji. Wtedy nic ci nie będzie potrzebne. Bo każdy dzwięk będziesz umiał wydobyć. I będziesz umiał każdy dzwięk dopasowywac pod siebie, robić tłuste bity i wogóle. RE: Potrzebuję drobnych wyjaśnień. - PaQ - 4.01.2015 Dzięki stary, a mógłbyś mnie nakierować na gatunki muzyczne w których mógłbym się natknąć na jakieś interesujące sample do robienia hip-hop'owych bitów? Z góry dziękuję. RE: Potrzebuję drobnych wyjaśnień. - Zirds - 4.01.2015 Poszukaj sampli w starych jazzowych i blouseowych kawałkach. RE: Potrzebuję drobnych wyjaśnień. - Rafau - 4.01.2015 na dobrą sprawę to wszystko można przesamplować. I trance nawet samplowali, kwestia koncepcji, aczkolwiek najprościej będzie z tym co mówił Generator. RE: Potrzebuję drobnych wyjaśnień. - skibot - 4.01.2015 Amerykański soul z lat 70-90, jazz, blues, ale nie tylko RE: Potrzebuję drobnych wyjaśnień. - suds - 4.01.2015 apropo samplowania, ciekawa stronka na ten temat. Tak naprawdę każdy sampluje co się da http://www.whosampled.com/ RE: Potrzebuję drobnych wyjaśnień. - Megot - 4.01.2015 Moim zdaniem to nieważne, co się sampluje. Ja ostatnio samplowałem piosenkę z reklamy Orange hehe Najważniejszy jest efekt, albo jak napisał kiedyś chyba Matheo "Najważniejsze jest to, żeby ten kto słucha bitu nie rozpoznał sampla" Oczywiście nie zawsze kierujmy się tym zdaniem, ale bardzo przyda się własna interpretacja i jakaś zmiana. Co do perkusji to jakbyś posiedział nawet nad tymi podstawowymi z FL'a to można by było wycisnąć z nich coś fajnego. Baw się pokrętłami, a po jakimś czasie załapiesz o co chodzi, przynajmniej ja tak zaczynałem (i pewnie nie tylko ja) RE: Potrzebuję drobnych wyjaśnień. - PaQ - 4.01.2015 Dzięki wszystkim za odpowiedzi,na pewno dały mi większe pole widzenia RE: Potrzebuję drobnych wyjaśnień. - Audionectic - 6.01.2015 http://hostuje.net/file.php?id=4ef81ccd134f2ac59de6c95113447207 http://hostuje.net/file.php?id=9e2366c3bccfdb717d844cbb7bc26913 RE: Potrzebuję drobnych wyjaśnień. - skibot - 6.01.2015 Dobrze jest znać zasady działania podstawowych procesorów jakich używa się w produkcji a są nimi: - filtry - czyli taki procesor którym podbijesz lub odejmiesz/utniesz konkretne zakresy częstotliwości sygnału (tony niskie, średnie, wysokie) Jest kilka rodzajów filtrów i kilka parametrów które określają to jaki rodzaj filtra wybierzesz do uzyskania potrzebnego efektu. - kompresory i limitery - procesory dynamiczne odpowiadające za uzyskanie odpowiedniego poziomu dynamiki (głośności) sygnału, poprzez przyciszenie/odjęcie najgłośniejszych warstw lub odwrotnie poprzez zgłośnienie najcichszych. Istnieją też rozbudowane kompresory szerokopasmowe (multiband compressor) które dzielą sygnał na 3 lub więcej pasm, zazwyczaj tonów niskich, średnich i wysokich i dają możliwość wykonania odrębnej kompresji w zakresie każdego z tych pasm - to już taki procesor którego używa się najczęściej do masteringu ale nie tylko. - pogłosy (reverb) - tłumaczyć na czym polega pogłos chyba nie muszę, nie mniej procesory które odpowiadają za ten element, dają możliwość nie tylko ustalania długości czy głośności pogłosu ale również jego barwy. - delay - czyli odbicie, echo (nie mylić z pogłosem) - narzędzie zwielokratniające sygnał z ustalonym opóźnieniem. - flangery, phase invertery, stereo enhancery, - procesory polegające na odwracaniu fazy sygnału, pomagają uzyskać szerszą panoramę - czyli mówiąc w prostych słowach "zrobić większe stereło" ale nie tylko. Flangery przy okazji robią jeszcze niesamowite efekty z barwą dźwięku a ich zachowanie określa się ustawiając częstotliwość i zakres uruchamiania flangera. - enhancery, emulatory wzmacniaczy no lampowych ("tube") - sygnał stworzony na komputerze to sygnał cyfrowy. Czasami brakuje mu takiego analogowego pazura jaki dają np wzmacniacze gitarowe - tego typu procesory działają najczęściej na zasadzie filtra i kompresora ale potrafią wydobyć np z wokalu czy z gitarowego sampla dużo ciepła. Powyżej zdawkowo opisałem nazwy i sposoby działania najbardziej podstawowych narzędzi, z których każdy producent korzysta niemal codziennie w swojej pracy. Sposób ich działania oraz jak odpowiednio używać tych narzędzi znajdziesz bez problemu w internecie. Warto przejrzeć sobie kilka filmów na youtube.com na których widać i słychać w czasie rzeczywistym sposób ich działania, choć nie opierałbym wiedzy na tego typu materiałach bo jest pełno byków wrzucanych przez gówniarzy którzy po miesiącu układania klocków w FLu postanawiają pisać tutoriale Ja jestem dużym entuzjastą czasopisma Estrada i Studio (w grudniowym np. numerze był tutorial pt "Tajemnice dobrego mixu"). Każdy numer jest ukierunkowany w konkretnym temacie, np styczniowy mówi o syntezie modularnej czyli o syntezatorach analogowych oraz ich wirtualnych emulatorach. Do każdego numeru jest dołączona płyta DVD z ogromną ilością sampli oraz wtyczek darmowych efektów i instrumentów - szczerze mówiąc korzystam ostatnio niemal wyłącznie z wtyczek z EiS. |