MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Kocioł - Beherit - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum)
+--- Wątek: Kocioł - Beherit (/temat-kociol-beherit)



Kocioł - Beherit - kociol21 - 20.04.2015

Mój kolejny numer. Tym razem trochę spokojniejsze klimaty, bez gitar, dzikich wrzasków i innych abominacji. Narobiłem się przy nim więcej niż przy ostatnim ale mam wrażenie, że efekt jest gorszy.
Niestety mam póki co ten problem, że słyszę, że coś jest nie tak ale nie potrafię zlokalizować co, a jak próbuję poprawiać to tylko psuję jeszcze bardziej. Może ktoś będzie miał jakiś pomysł. Póki co nie bardzo podobają mi się bębny ale kompletnie nie mam na nie lepszego pomysłu.



__[Knifeman]________
brak prefixu - poprawiam



RE: Kocioł - Beherit - Zirds - 21.04.2015

Miejscami ten bas co od początku po intrze gra jest zbyt wyeksponowany na przód, a powinien grać w tle. Technicznie nie brzmi to źle. Bardzo ładnie współgrają elementy, perkusja mogłaby być bardziej rozmieszczona w przestrzeni (panoramie) - werble mogłyby grać bardziej szerzej.
Organy monofoniczne z ładnym glissando - z efektem leslie czy LFO? A może to jakiś szybki phaser albo flanger, że tak brzmią "chwiejnie"? Bardzo ładny dźwięk :)
Ładny break w 2:50 i bardzo szybki, ale nie męczący powrót do bębnów... Miło się tego słucha.
Świetnie grają przejścia perkusyjne, drum rolle i szeleszczące talerze w tle Heart
Tak samo ten sitar, który rozpoczyna utwór i pojawia się co jakiś czas w niektórych momentach Heart

Ogólnie jestem w stanie dać te 5/5, ale dam 4/5 bo widzę, że sam się wahasz...
Utwór jest odskocznią od tego co się ciągle tutaj pojawia. Przypominają mi się elementy z nagrań Marka Bilińskiego i niektórych przypadków z Kahvi Collective.


RE: Kocioł - Beherit - abyssMB - 21.04.2015

Bardzo dobra produkcja, a perkusja mi się podoba, oddycha czuć przestrzeń dla mnie 5/5. Brzmienia jak zauważył Zirds podobne do Marka Blińskiego / to były czasy "Ucieczka z tropików"/.
P.S.
Ten rozstaw perkusji do kawałka "Arrival" z lekko ściszoną gitarą i Arrival będzie doskonały.


RE: Kocioł - Beherit - piotr979 - 22.04.2015

bardzo fajny utwór, ciekawy bas , ładnie zgrane z perkusją, brzmienie lead przypomina mi trochę Schulze, ale faktycznie bliżej tu do polskiej elektroniki.


RE: Kocioł - Beherit - Zirds - 22.04.2015

(21.04.2015, 10:08)abyssMB napisał(a): Bardzo dobra produkcja, a perkusja mi się podoba, oddycha czuć przestrzeń dla mnie 5/5. Brzmienia jak zauważył Zirds podobne do Marka Blińskiego / to były czasy "Ucieczka z tropików"/.
P.S.
Ten rozstaw perkusji do kawałka "Arrival" z lekko ściszoną gitarą i Arrival będzie doskonały.

Nie no, ja tutaj nie piję do Ucieczki z Tropiku, ale do jego nowszych dzieł z albumów Mały Książe i Fire.
Z drugiej zaś strony lina basu bardzo mi zalatuje klimatami z JR:




RE: Kocioł - Beherit - kociol21 - 23.04.2015

Zirds, pomyśl o karierze snajpera, bo Twoje strzały są zaskakująco celne. Swego czasu bardzo mocno katowałem "Małego Księcia" Bilińskiego, kawał wspaniałej muzyki, a Juno Reactor to jedna z bardzo niewielu grup tworzących muzykę elektroniczną, którą uwielbiam od dawna.

Nie inspirowałem się tymi rzeczami celowo ale najwyraźniej gdzieś to w człowieku siedzi i wprawne ucho nie ma trudności w odczytaniu tego.

Bassline jest bardzo stary, wymyśliłem go kilka lat temu na potrzeby mojego zespołu, graliśmy numer gdzie ten bassline robił za intro. Teraz go sobie odświeżyłem bo cały czas wydawało mi się, że szkoda o nim zapomnieć.

Dźwięk i sposób gry leada starałem się zrobić tak trochę z mrugnięciem oka w stronę lat 70tych, Pink Floyd, ELP, Yes, nasze SBB itp. oczywiście to taka luźna myśl.

W ogóle dzięki Wam za dobre i wnikliwe komentarze, chce się coś robić człowiekowi dzięki temu :)


RE: Kocioł - Beherit - chafer - 24.04.2015

Bardzo dobre. Najbardziej moją uwagę zwróciła perkusja - bardzo `prawdziwa`. Ostatnio męczę się z tworzeniem bardziej skomplikowanych ścieżek perkusyjnych i dopiero widzę ile pracy trzeba do tego, aby perkusja nie brzmiała jak zrobiona z klocków...

Ps W 3:13 utwór słychać nagłe (chociaż lekkie) ścięcie głośności.