MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
ELECTRONICA akekho - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum)
+--- Wątek: ELECTRONICA akekho (/temat-electronica-akekho)

Strony: 1 2


akekho - qnebra - 5.02.2016

Od razu wyjaśniam co to jest za słowo w temacie. Ot, to zwykłe angielskie "nobody" w języku zulu według translatora google.

Track prywatny, jakby coś nie grało to pisać:
https://soundcloud.com/tesoma/tsm-akekho/s-J2d0P


RE: akekho - qnebra - 7.02.2016

Poprawiona wersja najgorszego utworu na forum, ewentualnie drugiego najgorszego:

https://instaud.io/iT1


RE: akekho - Arytmica - 7.02.2016

Zulu? Nie no spoko :D nawet fajne to wprowadzenie w klimat przez etymologie słowa :D
Co do samego kawałka, Intro ciekawe, choć monotonne. W sumie spodziewałem się czegoś "egzotycznego" :D Co dalej.. już od 1:12 fałsze. Cały utwór to przeplatanka motywów jakby z innych bajek trochę.

Widzę, że masz fajną wizję na to co chcesz robić. Nie powielasz schematów, szukasz, kombinujesz. Takie coś się słyszy między dźwiękami :) Wykonanie niestety trochę mnie zawiodło, ale mam nadzieję, że dalej będziesz kombinował w te stronę, bo ma to sens :) ~bez ocenki

cheers!


RE: akekho - qnebra - 7.02.2016

(7.02.2016, 21:39)Arytmica napisał(a): Zulu? Nie no spoko :D nawet fajne to wprowadzenie w klimat przez etymologie słowa :D
Co do samego kawałka, Intro ciekawe, choć monotonne. W sumie spodziewałem się czegoś "egzotycznego" :D Co dalej.. już od 1:12 fałsze. Cały utwór to przeplatanka motywów jakby z innych bajek trochę.

Widzę, że masz fajną wizję na to co chcesz robić. Nie powielasz schematów, szukasz, kombinujesz. Takie coś się słyszy między dźwiękami :) Wykonanie niestety trochę mnie zawiodło, ale mam nadzieję, że dalej będziesz kombinował w te stronę, bo ma to sens :) ~bez ocenki

cheers!

Dziękuję za wyrażoną opinię. Natomiast co do fałszów od 1:12, to jakoś nie jestem w stanie ich wykryć. Może wina słuchu, może słabego sprzętu, może braku umiejętności. Nie wiem.

Co do łączenia motywów z różnej bajki, to zawsze tak lubię robić.


RE: akekho - Zirds - 7.02.2016

Zgodzę się z Arytmicą. Jak wchodzi ten dzwonkowaty synth od 1:12 to gra on inną tonacją niż ten bas w tle.


RE: akekho - qnebra - 7.02.2016

(7.02.2016, 22:28)Zirds napisał(a): Zgodzę się z Arytmicą. Jak wchodzi ten dzwonkowaty synth od 1:12 to gra on inną tonacją niż ten bas w tle.

Znacznie lepiej. Inaczej musiałbym się zastanawiać pół dnia co jest źle, potem się wkurzyć na projekt i nie skończyć go.


RE: akekho - Arytmica - 7.02.2016

(7.02.2016, 22:30)qnebra napisał(a):
(7.02.2016, 22:28)Zirds napisał(a): Zgodzę się z Arytmicą. Jak wchodzi ten dzwonkowaty synth od 1:12 to gra on inną tonacją niż ten bas w tle.

Znacznie lepiej. Inaczej musiałbym się zastanawiać pół dnia co jest źle, potem się wkurzyć na projekt i nie skończyć go.

po prostu zbadaj fragment o którym mówimy :) najlepiej skopiuj projekt i spróbuj go całkiem zmieniać (sugerował bym układanie melodii na tych samych klawiszach lub nawet z podobnym ich układem) :) Co do tego, że lubisz mieszać motywy itp. - spoko, ale źle się to słyszy :)

cheers!


RE: akekho - Zirds - 7.02.2016

On wie co robi... Nie wiedział tylko o jaki motyw Ci chodziło gdy pisałeś, że są fałsze od 1:12....


RE: akekho - qnebra - 7.02.2016

Dokładnie to Zirds. Coś tam zmieniłem w basie, dokładniej został zbudowany od nowa w oparciu o ten cymbałkowy motyw.


RE: akekho - Arytmica - 7.02.2016

(7.02.2016, 22:51)Zirds napisał(a): On wie co robi... Nie wiedział tylko o jaki motyw Ci chodziło gdy pisałeś, że są fałsze od 1:12....

czy tak do końca wie, to nie wiem, btw:
1:12 na tym bell'u/plug'u/xylophonie?
+ 1:44 motyw zupełnie nie pasuje

melodie się gryza. inny klucz. Ale skoro wie co robi xd


RE: akekho - qnebra - 7.02.2016

W muzyce przeskakiwanie w poszczególnych sekcjach na inne tempa, klucze, tonacje czy co tam innego jest normalne. Brakuje mi w tej kwestii wiedzy takiej podręcznikowej niestety. Natomiast ten motyw od 1:44 pojawił się na samym początku utworu, tylko o oktawę wyżej zagrany i nie cały.


RE: akekho - ak47soundsystem - 9.02.2016

Nie słyszysz tego? Naprawdę nie czujesz że to ze sobą zgrzyta? Dla ciebie jest ok?

"W muzyce przeskakiwanie w poszczególnych sekcjach na inne tempa, klucze, tonacje czy co tam innego jest normalne".

Tak, ale nie wiesz, że są pewne granice, w których to przeskakiwanie uchodzi, a poza którymi robi się tzw. "kocia muzyka". Są takie rzeczy, jak tonacja, pokrewieństwo tonacji, koło kwintowe, skale, tonika. Musisz to obczaić, bo najwyraźniej intuicja cię zawodzi. Ja kiedyś próbowałem tak jak ty i powiem ci bez tej wiedzy, to po prostu szkoda twojego czasu. Nie da rady...
Powiem inaczej, bez tej wiedzy to będzie kurde bardzo trudne. I jeżeli nie jesteś jakimś cholernym Jańcio Muzykantem i nie wyssałeś muzykalności z mlekiem matki i nie potrafisz bekać w pentatonice (which, obviously, is not the case), to od razu sobie odpuść.

Najprostsze zadanie: wypisz sobie dźwięki jakie gra tło i na drugiej kartce: dźwięki jakie gra dzwonek i ustal w jakiej tonacji jest jedno i drugie. Naprawdę ale tą prostą umiejętność to trzeba posiąść, bo bez tego będziesz wiecznie kręcił się w kółko i wiecznie w czarnej dupie


RE: akekho - qnebra - 9.02.2016

Coś tam sobie zmieniłem w tym fragmencie i teraz jest jeszcze gorszy.

https://instaud.io/j16

Nie czepiać mi się, że o oktawę wyżej gra niż poprzednio ;)


RE: akekho - ak47soundsystem - 9.02.2016

Nie idź w zaparte...
Komponowanie metodą "coś tam zmienię i zapytam, jak teraz" nie należy do najbardziej efektywnych...
Wiesz co to oktawa, to i reszty się nauczysz. To jest proste jak drut.

A teraz uwaga! Objawię Ci WIELKĄ TAJEMNICĘ MUZYKI w jednym akapicie:
Więc skup się, i nie pytaj, bo nie będę 2x powtarzał:

Otóż:
Cytat:Wybierasz tonację. Molowa (smutną) albo durową (wesoło). I od którego dźwięku się ona zaczyna. Ten dźwięk jest ważny, bo na nim musisz skończyć (prawie) każdą melodię. Zapamiętaj go: ten dźwiek + mol lub Dur określa TONACJĘ, czyli zbiór dźwięków które będziesz używał.
Potem musisz sobie narysować gamę molową lub durową w DAWie. To jest bardzo, ale to bardzo proste! Molowa: zaznaczasz wszystkie białe od A do A. Durowa, wszystkie białe od C do C. Potem te białe musisz przeciągnąć myszką (przetransponować) tak, żeby zaczynały się od wybranego dźwięku. Po przeciągnięciu w 91% przypadków pojawią się jakieś "czarne".
Potem sobie możesz skopiować kilka oktaw w górę i w dół.
I teraz UWAGA: Od tej pory używasz "tylko-i-wyłącznie-tych-dźwięków"! Pamiętaj używasz "tylko-i-wyłącznie, kurwa, tych-dźwięków"!
Teraz akordy: Najpierw wybierasz na którym dźwięku akord ma być zbudowany. Wybierasz oczywiście "tylko-i-wyłącznie, z tych kurwa nutek" które wcześniej zaznaczyłeś!
Najprostszy akord: zaznaczasz 1szy i 3ci i 5iąty dźwięk zaczynając oczywiście od dowolnego ale z "tylko-i-wyłącznie, kurwa, tych-nutek" które wcześniej zaznaczyłeś.
Inne akordy, oprócz 1-3-5, to: 1-4-5, 1-3-5-7, 1-4-7, 1-5, 1-3, 1-4, 1-3-5-7-9, 1-3-5-7-9-11 itp. (możesz przerzucać pojedyncze dźwięki z akordu n oktaw niżej/wyżej).
KONIEC.

Obczaj to. Nie pytaj. Zrozum. Jak zrozumiesz, to będziesz umiał tyle żeby mieć już fun z robienia muzyki. Mi zajęło kilka lat, zanim to ogarnąłem, bo nikt tego w ten sposób nie uczy.

Zapytaj jeszcze raz "czy teraz dobrze", to zabiję.
Zgłoś się jak już będziesz miał dobrze...


RE: akekho - Zirds - 9.02.2016

Przepraszam bardzo AK47cośtam... Jak Ci się nie podoba to nie musisz oceniać... ;)

Utwór nadal fałszuje, ale czy w fałszach nie można dostrzec ciekawostek? Im częściej tego słucham, tym bardziej się przyzwyczajam :)


RE: akekho - ak47soundsystem - 9.02.2016

ja nie oceniam, przecież,
tylko dzielę się mroczną wiedzą, której zsyntezowanie w formie akapitu okupiłem swoją wieloletnią frustracją, długi rozmowami z uczonymi w piśmie, lekturą podręczników i obejrzeniem licznych filmów na youtubie


RE: akekho - Zirds - 10.02.2016

(9.02.2016, 23:56)ak47soundsystem napisał(a): ja nie oceniam, przecież,
tylko dzielę się mroczną wiedzą, której zsyntezowanie w formie akapitu okupiłem swoją wieloletnią frustracją, długi rozmowami z uczonymi w piśmie, lekturą podręczników i obejrzeniem licznych filmów na youtubie

Nie zrozumiałem z Twojego pisemnego bełkotu zbyt wiele.
;P


RE: akekho - ak47soundsystem - 10.02.2016

bo to nie do ciebie było.


RE: akekho - Zirds - 10.02.2016

Ale mimo to nie zrozumiałem zbyt wiele ;)


RE: akekho - ak47soundsystem - 10.02.2016

use The Force, Luke