MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Skala - Tonacja - Budowa akordów - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum)
+--- Wątek: Skala - Tonacja - Budowa akordów (/temat-skala-tonacja-budowa-akordow)



Skala - Tonacja - Budowa akordów - NAR - 15.09.2016

Witam,

1 mam nadzieję, że to odpowiedni dział forum

2 Jestem początkujący w FL Studio. W kilku projektach, które wrzuciłem na forum przewijał się zarzut, że niektóre dźwięki, albo instrumenty nie trzymają tonacji, albo skali.

3 Mógłby mi ktoś polecić jakieś proste wprowadzenie do tematu skal, tonacji oraz budowy akordów?

4 Może mi ktoś wyjaśnić, jak do tego problemu ma się funkcja w FL w "Chord" - > "scales"?


RE: Skala - Tonacja - Budowa akordów - Royal Cartel - 15.09.2016

http://musicproducers.pl/forum-aranzacja - masz podpięte posty na temat programowania MIDI.

Co do skal, to albo poszukasz tutaj na forum w dziale TUTORIALE albo oczywiście google (tam znajdziesz na pewno).
Co do tej drugiej opcji, to nasuwa mi się odwiecznie zadawane przeze mnie pytanie "Dlaczego ludzie nie korzystają z wyszukiwarki?!" :D

Opisując jednak krótko i zwięźle, co to są skale, tonacje itd.
Skala - dzielimy ją na molową i durową (oczywiście pomijam inne np. dorian itp.), zawarte są w niej określone dla poszczególnej skali dźwięki. C mol to: c, d, es, f, g, as, b itd.
Tonacja - to przynależność do skali (żeby nie było fałszów nie używa się dźwięków spoza danej skali).
Budowa akordów - akord: dwie lub więcej nut granych w tym samym momencie. Progresję akordów poszukaj w google ;)


RE: Skala - Tonacja - Budowa akordów - OProject - 15.09.2016

Zrób tak poczytaj sobie o tych tonacjach xd
A potem na pianorolu w innym instrumencie (z uzyciem ghost channels) zrob melo, klocki na całej długości