MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
FL STUDIO FL Studio: Problem z eksportem - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: POMOC (https://musicproducers.pl/forum-pomoc)
+--- Dział: Hardware / Software (https://musicproducers.pl/forum-hardware-software)
+--- Wątek: FL STUDIO FL Studio: Problem z eksportem (/temat-fl-studio-fl-studio-problem-z-eksportem)



FL Studio: Problem z eksportem - GoldBoy - 30.09.2016

siema. jak ustawić takie wartości w fl studio
WAV 24 bit, 44,100 kHz ??


Poprawiam nazwę tematu

Wystawiono 22:49:26, dnia 30.10.2016, przez Knifeman



RE: Pomocy - Xandra - 30.09.2016

Może zacznij od opcji eksport?


RE: Pomocy - GoldBoy - 30.09.2016

(30.09.2016, 13:21)Xandra napisał(a): Może zacznij od opcji eksport?

A jak ustawić to 100 khz ?


RE: Pomocy - DMNSound - 30.09.2016

Options/Audi Settings/Sample Rate


RE: Pomocy - Royal Cartel - 30.09.2016

100kHz? :D
Masz na myśli 100Hz. Normy to 44,100, 48 itd., czyli wartości próbkowania, które powinieneś mieć do wyboru. Nie można ustawić np. 44,5.
Próbkowanie możesz ustawić podczas eksportu, a jeśli chodzi o to w projekcie, to niech ktoś inny się wypowie.


RE: Pomocy - Recoil83 - 30.09.2016

Witam, nie mam FL'a, ale czy czasem przy tworzeniu nowego projektu nie ustawia się częstotliwości próbkowania, dla tego projektu? Bo jak np. ustawisz sobie 96kHz to przez cały projekt utrzymywana jest taka wartość, łącznie z renderingiem, niech wypowie się ktoś kto ma FL'a.


RE: Pomocy - PROTONE - 30.09.2016

Częstotliwość próbkowania standardowa to 44,1 kHz (CD) i 48 kHz (DVD). W jednej sekundzie dźwięk jest dzielony na 44 100 i 48 000 pojedynczych próbek. Jest to częstotliwość ponad dwa razy większa niż zakres słyszalny dla człowieka :) od 20 Hz do 20 kHz. Żeby w miarę odwzorować dźwięk cyfrowo, według Kotielnikowa Shannona powinno się przetworzyć go z wykorzystaniem dwukrotnie wyższej częstotliwości. Teoretycznie już 44,1 kHz pozwala uchwycić całe pasmo które jest w stanie usłyszeć człowiek. Ale cyfrowy zapis nie jest doskonały - Aliasing to główna zmora przetwarzania sygnału na cyfrowy - powstawania zniekształceń w postaci fali dźwiękowej równoległej do pierwotnego sygnału :) I teraz żeby unikać filtrów antyaliasingowych co by nie stracić przy wycinaniu szumów subtelnych dźwięków w zupełności wystarczające jest stosowanie (dające większy margines błędu) częstotliwość 48 kHz.
96 kHz nie (100) to ogólnie standard w studiach nagrań, a w finalnym mixie są downscale-owane do 48 kHz (Jakość DVD)
Osobiście w pracy stosuję 48 kHz w każdym projekcie gdyż "moim zdaniem" wielokrotnie usiłowałem wychwycić różnicę i absolutnie nie jestem w stanie tego rozróżnić (mowa o moim słuchu) :)