MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
ELECTRONICA abyssMB - Blonde In A Red Dress (Clara vocal) - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum)
+--- Wątek: ELECTRONICA abyssMB - Blonde In A Red Dress (Clara vocal) (/temat-electronica-abyssmb-blonde-in-a-red-dress-clara-vocal)



abyssMB - Blonde In A Red Dress (Clara vocal) - abyssMB - 1.11.2016

Ostatni traczek
"Blonde In A Red Dress"(Clara vocal)
zabawa Reaktorem , troszeczkę energii od sekcji smyczkowej :) i takie pomieszanie.



może komuś przypadnie do gustu - tytuł jest kwestią względną, może być inny :) .
Napiszcie co poprawić / oby nie wszystko :\ /


RE: abyssMB - Blonde In A Red Dress (Clara vocal) - ldvk - 1.11.2016

Pierwszy
Generalnie, dużo się dzieje. Zajebiste smyczki w okolicach 1:40. Mega klimat dają. Tam ten mocno zreverbowany vox robi robotę. Wokal sztos. 3 do 3:30 ten a'la break/drop bardzo ładny, dziewczyna umie śpiewać albo Ty umiesz obrabiać vocal :D Jednocześnie niespokojne i nieco melancholijne. Perkusja ładnie rozłożona, czysta, fx klarowne. jedno co mnie gryzie w ucho to tom albo jakiś sub, wchodzi on w 15 sekundzie. Chyba musisz go bardziej popracować nad nim w eq. bo trochę muli. Ewidentnie muli od 45 sek. Drugie melodia basowa co od 1:45 jest znacząco za głośno albo coś trzeba zmienić z barwą. Trochę zbyt na pierwszy plan się wysuwa i przytłacza trochę. Po kolejnym odsłuchu dochodzę do wniosku, że zależność kick-bass jest do poprawy.
a tytuł to kwestia subiektywna, ja mam zajebistą słabość do czerwonych sukienek i dobre wspomnienia, więc mi tytuł wywołał uśmiech na twarzy :)


RE: abyssMB - Blonde In A Red Dress (Clara vocal) - Abigail Noises - 5.11.2016

Aranżacja podoba mi się – nawet bardzo. Lubię takie kawałki, Twoje charakterystyczne, z połamaną aranżacją, nietuzinkowe, niespotykane. Trochę nie podoba mi się barwa stopy, i to, że jest taka wycofana. Wydaje mi się także, że za bardzo pokrywa się z dość grubym basem. Niestety największy zarzut jaki mam to nieczysty miks – i to bardzo. Na całości, któraś ze ścieżek bardzo brudzi (w głównym melo z perkusją), bardzo dobrze to słychać w pierwszych 30 sekundach – cały czas coś ''dźwięcznie trzeszczy'' (bardziej na lewo). Wokale na końcach mają także kliki.


RE: abyssMB - Blonde In A Red Dress (Clara vocal) - Shabboo Harper - 7.11.2016

Hey Marcin, from blonde about "Blonde"... ;D Według mnie;
"-": Bassline krztynę zbyt rozległy (godny "podcięcia w dole"); gdzieniegdzie słyszalne są "trzaski" a'la "piasek"; np. do 0:46/1:00-1:08. Niektóre Sample, tak czuję, nie do końca "dotknięte" są Fade Out'em (szczególnie wokal). Te kreują "click'i", np. w 0:55. Część tonów zbyt "zduszona" (Kick) lub donośna (Fx'y).
"+": świetna aura. Electro-orientalny mood; dzięki partii wokalu Clary, stworzyłeś temat a'la Ofra Haza styl. Jest w pewnym stopniu eklektycznie, nieoczekiwanie w doborze barw (Snare/Synth); wiarygodnie w urzekającej wariacji "żarliwych" smyczków (!). W sumie aranż "bajecznie" instrumentalny... :)


RE: abyssMB - Blonde In A Red Dress (Clara vocal) - chafer - 7.11.2016

Podoba mi się bardzo od strony kompozycyjnej. Cały czas coś się dzieje, utwór rzadko zmierza w stronę, w którą bym się spodziewał i za to duży plus. Włożyłeś w ten utwór dużo pracy i wsadziłeś do niego sporo pomysłów, które świetnie się uzupełniają. Przesłuchałem całość z przyjemnością. Są jednak elementy, które mi przeszkadzały - ale po kolei:
37 sekunda - ten FX tutaj jeszcze pasuje, ale później (np. 2:26, 2:51) jest jednak zbyt drażniący.
Werble - pokombinowałbym z ich różną głośnością lub barwą żeby je trochę urozmaicić. Teraz grają cały czas identycznie. Na końcu każdego z patternu gdy werble grają bardzo szybko, zmieniłbym ich głośność (tzn. niech każdy gra niego inaczej), albo dodałbym na pierwszym z nich nieco większy pogłos, albo dodałbym jeszcze nowy werbel - ogólnie bym poeksperymentował.
1:00 - za wysoko gra mi w tym miejscu, ale to kwestia uznaniowa - po prostu po bardziej basowym początku nieco ten fragment rozproszył.
1:58 - ładne staccato.
2:28 - ładny dźwięk w tle, a od 2:44 bardzo przyjemne, nawet się wkręciłem. :) Kick tylko czasami jest przytłumiony basem.
Outro jest lekko rozczarowujące ;)
4/5 :)


RE: abyssMB - Blonde In A Red Dress (Clara vocal) - qnebra - 7.11.2016

Takie to połamane i poskładane, połamane po poskładaniu i znowu złożone. Ledwo co jakiś element utworu się pozwoli bliżej słuchaczowi ze sobą zapoznać zaraz pojawia się kolejny. Ogólnie z tego wszystkiego najbardziej podoba mi się ogólny nastrój utworu i praca sekcji smyczkowej.

4/5 - solidny poziom techniczny, nie słyszę niczego do czego mógłbym się doczepić w niegrzeczny sposób, lecz jednocześnie sam nie wiem.


RE: abyssMB - Blonde In A Red Dress (Clara vocal) - Recoil83 - 8.11.2016

Podoba mi się takie połamanie z poplątaniem, ogólnie ciężko jest okiełznać Reaktor, fajne połączenie zimnego basu z smyczkami, nie słyszę żadnych trzasków w wokalu, bo sam go używam jest darmowy dla Kontakt.
Aranżacja nietypowa, przede wszystkim nie nudzi, sekwencje tak ułożone że się nie powtarzają, miks na moje ucho czysty, nie ma za bardzo się do czego doczepić, także na plus.


RE: abyssMB - Blonde In A Red Dress (Clara vocal) - Abigail Noises - 8.11.2016

Cytat: nie słyszę żadnych trzasków w wokalu, bo sam go używam jest darmowy dla Kontakt

Nie rozumiem... To że używasz o niczym nie świadczy. Nikt nie pisał o trzaskach na wokalu a o klikach, które są. Są na końcówkach (brak fadeout'ów) - można to usuwać ręcznie, albo jakimś programem do czyszczenia wokali, np.: IZotop RX (opcja ''clik - preset vinyl'').

Co do trzasków (taki ''piasek pomieszany z vinylem''), to także są bardzo słyszalne, sczególnie w lewym kanale. One pojawiają się i zanikają - może być to celowe (jakiś sampel), lub nie celowe jako nieczystość. Więc jeśli tego nie słyszysz to... albo wina odsłuchu lub ucha ;)
Polecam nałożyć słuchawki i dać gaina na 100% i zapętlić 0.25 - 0.35. W każdym bądź razie jakby nie było to mnie się to nie podoba.

Co do utworu to jak pisałem jest fajny. Moja opinia nic nie ma z ''przyczepianiem się'' bo Marcina lubię i jego twórczość także - ale piszę zawsze to co słyszę, po to jest to forum.


RE: abyssMB - Blonde In A Red Dress (Clara vocal) - abyssMB - 8.11.2016

Na wstępie dziękuje wszystkim za odsłuch :).

ldvk bas ewidentnie za głośny i muli w miejscach o których napisałeś zależnośc kick bas / kick C musze obniżyć/

Adam masz rację / znakomity słuch / są i kliki na vocalu / oraz trzaski oraz mocno za głośny bas , pracuję nad wałkiem -by to poprawić.
Adam wszystkie Twoje uwagi biore do serca: kick poprawię na z C na B i mozliwe że będzie lepiej sie komponował w całość. Gratuluję słuchu i wychwycenie tych klików na vocalu :) podobnie jak trzasków - ja usłyszałem je dopiero jak obciąłem mulący bas, wtedy wyszły na wierzch i mocno denerwuja, stopa pokrywa sie zbasem choc ja wyciagałem sidechainem, może zrobie wieksza pompkę i zabrzmi lepiej / ale może samościszenie basu wystarczy/ musze wyczyscić brudy możliwe że reverb na snare daje te nieczystości /szukam przyczyny/,

Aniu zgadzam sie, że przebasowałem dzięki za rade o fade out musze zgrac vocal na oddzielną ścieżke i go porządnie obrobic bo praca na klockach - przyciąłem fraze na cegiełce, a kontakt wtedy wydaje te click-i :/ .
Cytat:"+": świetna aura. Electro-orientalny mood; dzięki partii wokalu Clary, stworzyłeś temat a'la Ofra Haza styl. Jest w pewnym stopniu eklektycznie, nieoczekiwanie w doborze barw (Snare/Synth); wiarygodnie w urzekającej wariacji "żarliwych" smyczków (!). W sumie aranż "bajecznie" instrumentalny... :)
Dziekuję :)

chafer dzieki za odsłuch :)
pomyśle o zróżnicowniu głośności werbla bo to bardzo ciekawy pomysł,
Cytat:1:00 - za wysoko gra mi w tym miejscu, ale to kwestia uznaniowa - po prostu po bardziej basowym początku nieco ten fragment rozproszył.
... Kick tylko czasami jest przytłumiony basem.
Outro jest lekko rozczarowujące ;)
outro - rozgryzłeś w 100% po prostu stanąłem w miejscu i pozostało mi tylko wyciszenie :(.

Recoil83 dzieki za pozytywny odsłuch ja tych clicków na vocalu poczatkowo nie słyszałem one sie uwypukliły jak wyciszyłem głośny bas , ale niestety są, i chyba to wina wtyczki kontakt bo przyciąłem Clarę przed końcem frazy na piano roll i taka cegiełka obcięta generuje taki click - nie wiem dlaczego, może coś muszę zmienić w ustawieniach Kontakt-a, albo zgrać vocal od nowa nagrywając go na oddzielną ścieżke i zabawa fade out jak radzi Ania.

Wstawiam poprawiona wersję:



PS:
brudziła jedna z części stopy zbudowana w polyplexie / została zmodyfikowana /, sample Clary nie dokońca sa czyste, clicki są nagrane na niektórych samplach, niestety :/.
Bas został ściszony nie wiem czy nie za mocno? nie eksperymetowałem jeszcze z głośnością werbla.


RE: abyssMB - Blonde In A Red Dress (Clara vocal) - Abigail Noises - 9.11.2016

Pięknie – czyściutko ! Jak dla mnie wszystko teraz gra – technicznie nie ma się do czego przyczepić . Natomiast bawienie się dalej z basem na tym poziomie zmiksowania było by już zwykłą zabawą - dla mnie jest ok. Dlatego daję 5.


RE: abyssMB - Blonde In A Red Dress (Clara vocal) - Shabboo Harper - 13.11.2016

Marcinie, cieszę się, iż moja skromna podpowiedź (wśród powyższych) w jakimś stopniu przysłużyła się Tobie. Wersja #2 jest bezsprzecznie "jaśniejsza", korzystniejsza. Sugestia Sławka (Chafer) odnośnie werbla brzmi intrygująco. Zachęcam Cię, spróbuj... ;D


RE: abyssMB - Blonde In A Red Dress (Clara vocal) - Mat.Mor.Raw - 26.11.2016

Pierwsze wrażenie: 3 - Utwór zwraca uwagę emocjonalnym, żeńskim wokalem i charakterystyczną, dość jednostajną perkusją z widocznie wyeksponowanym snarem i clapem,

Kompozycja: 4 - Utwór ma rozbudowaną, progresywną strukturę, dobrze się go słucha od początku do końca, aranżacja jest zróżnicowana, co jakiś czas pojawiają się breakdown'y, zmiany nastroju i gęstości faktury. Zastosowana perkusja wg mnie nie pasuje do reszty aranżacji. Jest zbyt skomplikowana, przypomina trochę electro z lat 80-tych gdzie pojawiało się dużo clapów i snare'ów. A z drugiej strony motyw perkusji często się powtarza. Skomplikowany pattern powtarzany wielokrotnie bardzo szybko robi się jednostajny.

Mix - 4 - Poprawnie zmiksowany kawałek. Jest selektywnie, pogłosy głębokie ale też pod kontrolą, bas głęboko pulsuje, ale też ma sporo średnich/wysokich częstotliwości więc jest dobrze słyszalny jako instrument. Elektroniczne przeszkadzajki szeroko ustawione po obu stronach panoramy urozmaicają obraz stereo. Warto by zastosować trochę głębszą kompresję dla lepszego sklejenia miksu, nadania mu bardziej zwartej, głośniejszej formy.

Brzmienie - 3 Ciekawe dźwięki basu i elektronicznych przeszkadzajek. Smyczki i wokal brzmią naturalnie.
Brzmienie perkusji zdecydowanie wymaga dopracowania. Skoro już pojawiają się połamane rytmy i przejścia, warto popracować nad feelingiem, zmianami velocity, timingu... w tej chwili słychać jakby to był prosty automat perkusyjny z
kilkoma dźwiękami. Sample perkusji też sugerowałbym podrasować kompresorem/saturacją lub wybrać jakieś inne. Na tę chwilę są jak dla mnie zbyt mało nasycone, może to też kwestia wysokiego strojenia.

Ocena - 3 - Jest potencjał w tej kompozycji, miks solidny, perkusja do poprawy.