MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Bass w trapie - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum)
+--- Wątek: Bass w trapie (/temat-bass-w-trapie)



Bass w trapie - Jozzo - 19.01.2017

Siema mam kilka pytań dotyczących basu w beatach trapowych i basu w sumie ogólnie :D Zawsze to bass sprawia mi najwięcej problemów przy produkcji :P Trochę czytałem starałem się wsłuchiwać w bass w różnych utworach, sam coś kombinowałem ale to za wiele nie dało.
Jak na razie wiem że bas powinien się zgrać ze stopą chociaż nie wiem co to do końca znaczy XD Zinterpretowałem to tak że ba pojawia się tylko wraz ze stopą ale nie na odwrót ( np podczas wybrzmiewania jednego "uderzenia basu" daję 2 stopy jedną tą na początku żeby zgrała się z basem i jedną w środku, czy tak to może wyglądać? czy też z każdym uderzeniem stopy powinno pojawić się nowe uderzenie basu?). Gdzieś widziałem też że stopa i bas powinny gtać w innych częstotliwościach aby się nie zlewały i do tego się mniej więcej stosuje, pitchując sample stopy i basu oraz rzadziej wycinając ze stopy najniższe częstotliwości a w basie wyższe. Zastanawiam się też czy bas powinien wybrzmiewać przez cały czas zniżając swoją głośność do pewnego poziomu po uderzeniu czy też może w ogóle zniżać się do zera i na chwilę znikać. Fajnie by też było gdyby ktoś robiący tu beaty trapowe dał mi kilka tipów dotyczących basów w właśnie tym gatunku (czym się charakteryzują itp. ;) ) , oraz gdyby doradził mi jak go dobrze umieścić w 3d bo często zdarza się że bas w beacie zlewa mi się z jakąś inną partią i jest zagłuszany, najczęściej z jakimiś synthami o sporym i dość ceimnym pogłosie. Chętnie bym też usłyszał o jakichś innych ważnych podstawach dotyczących basu w beacie :D A i tak na koniec, lepiej jest tworzyć bas w jakichś wtyczkach, syntezatorach czy używać sampli? (szczególnie na moim etapie gdy nie znam jeszcze wszystkich podstaw dotyczących syntezy)

No i jakby ktoś jeszcze miał przykład samego basu w trapie lub projekt ścieżki basowej do Fl studio 12 i chciałby mi wysłać żebym mógł sb lepiej się temu przyjrzeć to będę bardzo wdzięczny :D

Przepraszam jeśli zrobiłem jakieś karygodne błędy i że tekst jest napisany mało zwięźle ale spieszę się teraz gdzieś i zostało mi jakieś 30 min wiec odp przeczytam pewnie dopiero po 20 :D


RE: Bass w trapie - neurojin - 19.01.2017

Fajnie jest użyć sidechainu, żeby stopa wyciszała bass( masa tutoriali na yt, bo są one zależne od dawu z jakiego korzystasz). Sam bas to wystarczy sinewave w syntezatorze i trochę harmonicznych u góry dodanych wtyczkami typu distortion np. decapitatorem( takie combo czyli sine w massive i decapitator widziałem w jakimś tutorialu kogoś znanego, jak wyjaśniał jak robi subbasy i ogólnie polecam to połączenie :) ) Możesz też użyć niby sawwave albo czegoś pośredniego, im bardziej sine, tym bardziej bas jest czysty, im bardziej saw, tym więcej harmonicznych u góry.


RE: Bass w trapie - Jozzo - 19.01.2017

~neurojin

sidechainu używam jako tako :D stosuję do tego fruity limitera (używam fl studio 12) w formie compresora właśnie na podstawie poradników z yt i daję też distortion za pomocą fruity blood overdrive za radą tego samego youtubera :D ale fajnie że napisałeś na temat tego saw i sine to może sam jakiś basik zrobie w jakimś syntezatorze. Pójdę jeszcze zobaczyć te wtyczki co podałeś :D A czy potrafiłbyś mi jeszcze wytłumaczyć jak to jest z tym zgraniem stopy z basem ( czy bas ma uderzać tylko wtey gdy stop i czy stopa może wybrzmiewać samodzielnie gdy bas już uderzył :D ) Dzięki za pomoc :)

(19.01.2017, 19:04)neurojin napisał(a): Wiesz, jak wchodzę sobie na trap nation, to jest i tak i tak :D Czasami bas jest jakby wydłużeniem stopy, wtedy możesz nie nakładać nawet sidechainu, tylko ustawić mu dłuższy attack, tak żeby się ładnie wymienił ze stopą w najniższym paśmie. Możesz dać go osobno w miejscach gdzie nie ma stopy, wtedy też nie trzeba tego specjalnie miksować, tak sie robi w niektórych gatunkach np. melbourne bounce. Mogą też grać razem i wtedy wymagany sidechain albo jakieś wyciszanie za pomocą automatyzacji. Ogólnie w paśmie poniżej 100 raczej nie powinny grać te dwie rzeczy jednocześnie. Sama stopa też może grać i troche niżej np. koło 50hz jak i wyżej koło 100. Zależy od twojej inwencji twórczej, ważne żeby nie grała jednocześnie z basem w tym samym paśmie, a jeśli już to robi, to warto zwrócić uwagę na faze stopy i basu. Jak mają taką samą fazę i pitch to się wzmocnią wzajemnie, jak inną to się wyciszą. Można to robić na milion sposobów :)

k dzięki pomogłeś :) jeszcze zadam ostatnie pytanie: czy dobrze jak bas wybrzmiewa cały czas tylko cicho i podgłaśnia się tylko jak uderza (w sensie na początku nuty w piano roll) czy też powinien spadać do 0 aby nwm może dać więcej przestrzeni ? xd


RE: Bass w trapie - neurojin - 19.01.2017

Wiesz, jak wchodzę sobie na trap nation, to jest i tak i tak :D Czasami bas jest jakby wydłużeniem stopy, wtedy możesz nie nakładać nawet sidechainu, tylko ustawić mu dłuższy attack, tak żeby się ładnie wymienił ze stopą w najniższym paśmie. Możesz dać go osobno w miejscach gdzie nie ma stopy, wtedy też nie trzeba tego specjalnie miksować, tak sie robi w niektórych gatunkach np. melbourne bounce. Mogą też grać razem i wtedy wymagany sidechain albo jakieś wyciszanie za pomocą automatyzacji. Ogólnie w paśmie poniżej 100 raczej nie powinny grać te dwie rzeczy jednocześnie. Sama stopa też może grać i troche niżej np. koło 50hz jak i wyżej koło 100. Zależy od twojej inwencji twórczej, ważne żeby nie grała jednocześnie z basem w tym samym paśmie, a jeśli już to robi, to warto zwrócić uwagę na faze stopy i basu. Jak mają taką samą fazę i pitch to się wzmocnią wzajemnie, jak inną to się wyciszą. Można to robić na milion sposobów :)


RE: Bass w trapie - ProCkers - 19.01.2017

Po pierwsze, bass i stopa muszą być w tej samej tonacji :) Oczywiście nie musi to być przez cały kawałek, bo możesz mieć trap z progresującym basem, a kick zostaje w tej samej tonacji :)
Druga sprawa to sidechain :) Bardzo szybki, zaczynający się prawie równo z kickiem(to też zależy od utworu, ja często tak ustawiam), a długość to różnie, zależy od utworu, ale z reguły tak ustawiam na minimum, pół długości kicka :) Jeśli cały sampel kicka ma 100ms, to sidechain ustawiam na 50ms, ale to są luźne granice i tutaj kwestia jak to będzie ze sobą grało.
Trzecia rzecz, to obcinasz w basie główne częstotliwości kicka, tak by się nie kłóciły ze sobą. Jeżeli np patrzysz na spectrum i widzisz że w kicku najwyżej gra np 50Hz, to tą częstotliwość ucinasz w bassie(oczywiście nie do zera). Słychać tego braku nie będzie bo kick będzie tą przestrzeń wypełniał, a nie będzie się to ze sobą kłóciło.
Można też zastosować kompresje równoległą oraz różne inne bajery żeby to ładnie skleić ze sobą by brzmiały jak jedność. Ja stosuje głównie te trzy rzeczy co opisałem i jakoś to gra :D Dobry dobór kicka sam w sobie też robi ogromną robotę :)
Co do pytania czy stopa może uderzać samodzielnie bez bassu: jasne że może, jeśli masz nałożony sidechain to nigdy Ci się to nie będzie kłóciło.
A taki bass możesz tworzyć sam, brać presety albo sample :) Wolna wola, w muzyce nie ma zasad i ograniczeń :D Dopóki brzmi to dobrze i pasuje do Twojej wizji to czego nie? :D

Pozdrawiam!


RE: Bass w trapie - Jozzo - 19.01.2017

(19.01.2017, 18:45)Jozzo napisał(a): ~neurojin

sidechainu używam jako tako :D stosuję do tego fruity limitera (używam fl studio 12) w formie compresora właśnie na podstawie poradników z yt i daję też distortion za pomocą fruity blood overdrive za radą tego samego youtubera :D ale fajnie że napisałeś na temat tego saw i sine to może sam jakiś basik zrobie w jakimś syntezatorze. Pójdę jeszcze zobaczyć te wtyczki co podałeś :D A czy potrafiłbyś mi jeszcze wytłumaczyć jak to jest z tym zgraniem stopy z basem ( czy bas ma uderzać tylko wtey gdy stop i czy stopa może wybrzmiewać samodzielnie gdy bas już uderzył :D ) Dzięki za pomoc :)

(19.01.2017, 19:04)neurojin napisał(a): Wiesz, jak wchodzę sobie na trap nation, to jest i tak i tak :D Czasami bas jest jakby wydłużeniem stopy, wtedy możesz nie nakładać nawet sidechainu, tylko ustawić mu dłuższy attack, tak żeby się ładnie wymienił ze stopą w najniższym paśmie. Możesz dać go osobno w miejscach gdzie nie ma stopy, wtedy też nie trzeba tego specjalnie miksować, tak sie robi w niektórych gatunkach np. melbourne bounce. Mogą też grać razem i wtedy wymagany sidechain albo jakieś wyciszanie za pomocą automatyzacji. Ogólnie w paśmie poniżej 100 raczej nie powinny grać te dwie rzeczy jednocześnie. Sama stopa też może grać i troche niżej np. koło 50hz jak i wyżej koło 100. Zależy od twojej inwencji twórczej, ważne żeby nie grała jednocześnie z basem w tym samym paśmie, a jeśli już to robi, to warto zwrócić uwagę na faze stopy i basu. Jak mają taką samą fazę i pitch to się wzmocnią wzajemnie, jak inną to się wyciszą. Można to robić na milion sposobów :)

k dzięki pomogłeś :) jeszcze zadam ostatnie pytanie: czy dobrze jak bas wybrzmiewa cały czas tylko cicho i podgłaśnia się tylko jak uderza (w sensie na początku nuty w piano roll) czy też powinien spadać do 0 aby nwm może dać więcej przestrzeni ? xd

Post: #5
ProCkers dzięki za pomoc widzę że będę musiał jeszcze trochę poczytać o sindchainie bo niby używam ale bardziej na czuja i nie wiem jak go do końca kontrolować :D no i również pozdrawiam ;)

da się usuwać jakoś te posty bo znowu przez przypadek duplikuje zamiast edytować :D


RE: Bass w trapie - Deonite - 23.01.2017

Jeśli chodzi o bass, to ja to robie zupełnie inaczej. Moje remixy trapowe podchodzą trochę pod future bass, zwykłem nazywać to progressive trapem. Ja poprostu biorę zwykły subbas, np. z soundbanku SDM Dubstep Stars, nakładam sidechain, ewentualnie w automatyzacji downfiltery i jest w porządku :) Np tu: https://soundcloud.com/deonite/g-eazy-x-bebe-rexha-me-myself-and-i-deonite-trap-edit


RE: Bass w trapie - Jozzo - 23.01.2017

(23.01.2017, 11:40)Deonite napisał(a): Jeśli chodzi o bass, to ja to robie zupełnie inaczej. Moje remixy trapowe podchodzą trochę pod future bass, zwykłem nazywać to progressive trapem. Ja poprostu biorę zwykły subbas, np. z soundbanku SDM Dubstep Stars, nakładam sidechain, ewentualnie w automatyzacji downfiltery i jest w porządku :) Np tu: https://soundcloud.com/deonite/g-eazy-x-bebe-rexha-me-myself-and-i-deonite-trap-edit

a co to ten soundbankSDM Dubstep Stars? xD Szukałem w googlach ale nie doszukałem się :D I bierzesz stamtąd całą linię basową czy to sample?

ok będę bardzo wdzięczny :D sry że dopiero teraz odpisuje ale jakoś nie zaglądałem wcześniej na forum xd


RE: Bass w trapie - Deonite - 23.01.2017

Prześlę ci tego banka :)