[Sound design] [FM8] Kick z white noise'u - Wersja do druku +- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl) +-- Dział: PORADNIKI (https://musicproducers.pl/forum-poradniki) +--- Dział: Wskazówki użytkowników (https://musicproducers.pl/forum-wskazowki-uzytkownikow) +--- Wątek: [Sound design] [FM8] Kick z white noise'u (/temat-sound-design-fm8-kick-z-white-noise-u) |
[Sound design] [FM8] Kick z white noise'u - piral - 2.08.2017 Znudzony kickami z paczek? In-Tegral wrzucił wyzwanie zrobienia całego utworu z użyciem białego szumu [ temat tutaj, polecam: http://musicproducers.pl/temat-white-noise-challenge-sprawdz-sie ]. Wziąłem udział w tej zabawie i postanowiłem się podzielić doświadczeniem przy wykonywaniu kicka z white noise'u (edit: nudzę się podczas oczekiwania na mecz eliminacji do Ligi Europy, nie to że chcę kogoś czegoś nauczyć). Użyłem FM8, ale można użyć najbardziej podstawowych syntezatorów, które mają noise oscillator i filtr lowpass. Więc wszystko co pokażę można będzie zastosować praktycznie wszędzie. A więc uruchamiam FM8, wyłączam operator "F", włączam "X" na 100% głośności, który ma w sobie noise osc i saturator. Tak wyglądają ustawienia noise'u, pozycją cutoffu nie przejmujcie się, jest ona automatyzowana. Wyższy resonance spowoduje większy/głośniejszy punch i mocniejszy przester, za to jego brak albo niewielka ilość (np. 10%) spowoduje, że finalny kick będzie lżejszy. Ważna jest także obwiednia. A najważniejsza oczywiście wcześniej wspomniana automatyzacja cutoffu. Na przykład w taki sposób. Od razu polecam wysłać sygnał z FM8 na mixer i wrzucić EQ aby uciąć jakieś niepotrzebne bardzo niskie częstotliwości i muł z okolic 200-300Hz. Nie wiem jak zachowa się inna VSTi, ale FM8 cały czas brzmi inaczej i o ile w przypadku hihatów może być to pożądany efekt, tak w przypadku stopy nie za bardzo. Dlatego polecam wyrenderować 4-8 barów zloopowanego kicka i wybrać najlepsze brzmienie wg gustu. Po znalezieniu brzmienia, które mi się spodobało wykonałem jeszcze raz EQ (m.in. podbiłem trochę basową częstotliwość wg. tonacji, w której chciałem zbudować track), dodałem lekką kompresję, obwiednię za pomocą LFOTool (screen niżej), bardzo lekkie distortion i na koniec limiter. To tyle. Efekt końcowy z innymi perkusjonaliami: [zs]http://www36.zippyshare.com/v/7ge5pfpE/file.html[/zs] RE: [Sound design] [FM8] Kick z white noise'u - neurojin - 2.08.2017 Ten kick to ci na prawdę konkret wyszedł Ja niby zastosowałem podobne rzeczy w podobnej kolejności, a brzmi o wiele słabiej xd Props dla ciebie za brzmienie :P RE: [Sound design] [FM8] Kick z white noise'u - Royal Cartel - 3.08.2017 A ja głupi zarzuciłem Mu, że perkusja była samplowana.. Czas wyjść z jaskini xD |