MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
PROG. Planet X Armagedon(TEST ALPHA) - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum)
+--- Wątek: PROG. Planet X Armagedon(TEST ALPHA) (/temat-progressive-planet-x-armagedon-test-alpha)



Planet X Armagedon(TEST ALPHA) - David SundKings - 15.12.2018

Witam :) chodzi mi o miks coś jest nie tak ciągle nie tak i nie wiem jak z tego wyjść ;(
mam wrazenie ze stopa za bardzo dudni i powoduje lekko zamulony drop ale nie wiem pomocy bo nie wiem sam





RE: Planet X Armagedon(TEST ALPHA) - BiTwin - 15.12.2018

Ojej, racja stopa jest totalnie zamulona, zero kopa tylko walące niskie częstotliwości, poza tym ona fałszuje, jest w złej tonacji w stosunku do reszty dźwięków. ;/
Te haty czy jak to sie zwie w dropie są za głośno
Główna melodia musi być głośniejsza, bardziej sie wybijać, mieć więcej mocy i być szerzej rozstawiona w miksie. Daj na nią jeszcze jakiś pogłos, bo jest sucha.
W breaku bass również zalewa Ci cały utwór, popracuj nad tym.
Na wrażenie słabego dropu może mieć też fakt, że build up nie ma mocy, dodaj do niego więcej elementów, bo jest on po to żeby zbudować napięcie i przygotować do dropu ;)
Pozdro


RE: Planet X Armagedon(TEST ALPHA) - David SundKings - 15.12.2018

Dzięki ziom wyrzucę tę stopę dam krótszą bardziej punktową dzięki za wskazówkę z poszerzaniem Melo


RE: Planet X Armagedon(TEST ALPHA) - Kaper - 15.12.2018

Miks, miks i jeszcze raz miks. Pomysł fajny ale przydałoby się rozbudować aranżację i popracować (dużo) nad miksem :)


RE: Planet X Armagedon(TEST ALPHA) - David SundKings - 15.12.2018

a gdzie się skupić tu szczególnie na co zwrócić uwagę w miksie tego projektu>?


RE: Planet X Armagedon(TEST ALPHA) - overthinkk - 16.12.2018

Zwroc uwage na to ze kazdy dzwiek gra sam sobie.

polecam sie zaznajomic nad podstawami miksowania, ogolnie chodzi o to abys usuwal drazniace czestotliwosci, robil miejsce dla innych dzwiekow, rozkaldal dzwieki od stereo do mono gdzie mono to niskie dzwieki, glownie sub.

NIe jest latwo ale musisz sie zmusic i zaczac rozkaldac poszczegolne dzwieki lub chociaz rodziny dzwiekow na osobnych kanalach i robic korekcje uzywajac equalizera i tak jak wspomnialem w innym poscie odradzam graficzne EQ bo sie nie nauczysz nigdy slyszec co zle gra.

Sugeruje abys na poczatek zrobil sobie 1 loopa dropu ze wszsytkimi fundamentami twojego utworu puscil go z 10000 razy przy czym zadal sobie pytanie co cie w nim drazni, dodatkowo mozesz zaznajomic sie z Maximusem, to jest bazowa wtyczka w FL Studio, plus tutoriale na youtube i zrozumeisz jak skonstruowany jest kawalek.

Nie poddawaj sie, to jest jedna z tych rzeczy przez ktore musisz przejsc doswiadczeniem i nauka.

Zasze mozesz kupic ozone8 nacisnac guzik i wszystko sie zrobi samo ;) Prawie ;P

Pozdrawiam.


RE: Planet X Armagedon(TEST ALPHA) - Reverse Amx - 17.12.2018

Cześć Dawid
Twój utwór nie owijając w bawełnę brzmi tak jakbyś wyciął cały niski środek i podbił wysokie częstotliwości, wyłączył pogłos i wyssał z niego dusze, bo jest sucho, ale ja nie o tym przede wszystkim musisz sobie zdać sprawę z jednej rzeczy, że każdy kiedyś był w twoim położeniu, gdzie nic nie wychodziło, ale najważniejsze jest to byś się nie poddawał kolega wyżej dobrze ci podpowiedział zrób sobie prostego loopa i nie idź tak ogólnikowo jak to tutoriale pokazują, że trzeba z Leadu odciąć tyle i tyle podbić to i to, bo nie zawsze to daje rezultaty rob to tak jak ci dusza gra, nie dygaj podejmować się decyzji przeczących produkcji, bo nikt cię za to nie ukarze. Mnie na nowy level wyniosło to, że uświadomiłem sobie to, co wrzucam do projektu i po co to wrzucam np. wybierzmy gatunek big room i załóżmy, że mam już melodie i jakieś brzmienie to pierwsze co robię zapinam pogłos na wysyłce i odpalam mój „autyzm” i wyobrażam sobie, że jestem np. na Gubałówce, gdzie przestrzeń jest no sporej wielkości wiec daje mi to pewne info w postaci tła to tak trochę jak z rysowaniem, gdzie w podstawówie malowałem ludzika, a za nim trawkę po prawej stronie domek, a po lewej piłkę do nogi, a nad tym wszystkim niebieska kredka malowane było niebo i teraz wyobraź sobie ten prosty schemat, że ludzik to stopa, trawka to bass, domek po prawej stronie to dajmy, że pianino zamiast piłki są perkusjonalia, a niebo to ogromny lead. I taki zabieg wpuszczenia tego w ten sam pogłos da ci już jednolita przestrzeń przez co to wszystko w pewien sposób już się wypełni i nie będzie takiej suszy.

Ja bym ci proponował na sam początek poznać ogólnie mixer i jego proste funkcje góra dol lewo prawo mono stereo i zagłębić się w takie wtyczki jak equalizer reeverb delay o kompresji przesterach i innych rzeczach na razie nie myśl naucz się przede wszystkim panoramy z użyciem tylko mixera z czasem dołóż w tym celu equalizer, jakieś filtry poznaj proste techniki jak side chain, który wnosi ogromną różnicę.

Gwarantuje ci, że jak to ogarniesz to usłyszysz różnice i banan na ustach się pojawi, a na kompresje i inne rzeczy przyjdzie czas.

Każdy z nas się uczył, uczy i uczyć będzie do usranej śmierci, ale to w tym wszystkim jest najpiękniejsze.

Troszkę się rozpisałem być może się pogubiłem, ale myślę, że się połapiesz. Beer


RE: Planet X Armagedon(TEST ALPHA) - NSOFFICIAL - 20.12.2018

Podpisuje się pod tym co panowie napisali wyżej :)


RE: Planet X Armagedon(TEST ALPHA) - astronautus - 21.12.2018

no zamulone rzeczywiście, stope zmien synth bass zmień