MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
PROG. David SoundKings-Bombing(Orginal MIX) - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum)
+--- Wątek: PROG. David SoundKings-Bombing(Orginal MIX) (/temat-progressive-david-soundkings-bombing-orginal-mix)



David SoundKings-Bombing(Orginal MIX) - David SundKings - 3.01.2019

Witam ja poproszę o ocenkę co robić aby miksy brzmiały lepiej i lepiej

https://soundcloud.com/strachowisko/bombingorginal-mix/s-b4Wq0


RE: David SoundKings-Bombing(Orginal MIX) - overthinkk - 6.01.2019

Witaj David,

Na samym poczatku chcialbym dac rade odnosnie, mixu, pytasz co zrobic aby brzmial lepiej.

Trenowac, trenowac, trenowac

Ogladac Tutoriale na youtube - Jezeli Angielski to nie problem Polecam kanal
https://www.youtube.com/channel/UCiZs2DmLnyunAf9tQrZoXLg

Asher swietnie tlumaczy i osobiscie uwazam ze ma na sowim kanale bardzo duzo cennych wskazowek, przynajmniej ja sie duzo od niego nauczylem.

Dodatkowo polecam nie uzywac pluginow graficznych do EQ, istnieje ryzyko ze sie przyzwyczaisz do tego i zwyczajnei nie nauczysz sie slyszec nieprawidlowosci. A to przychodzi z czasem, niektorym szybciej innym wolniej.

POlecam takze nie uzywac sampli z internetu, dorbze jest starac sie tworzyc swoje sample i loopy, wtedy poznasz strukture dzwieku i ebdziesz wiedzial jak uzywac dzwiekow innych artystow.

Mysle, ze na poczatek warto jest zainteresowac sie takimi VST jak: Maximus, Fruity EQ2 badz 1 lub Ozone jesli Cie stac. Stokowe pluginy FLa oferuja dosc szerowki wachlarz mozliwosci, ponad to jest kilka darmowych pluginow takich jak np OTT, ktory upraszcza bardzo klejenie mixow na poziomie podstawowym.

Warto tez wyrobic sobie nawyk dodawania EQ do kazdego, prawie kazdego dzwieku lub rodzin dzwiekow, takich jak haty , clapy, ogolnie perkusja, z brzmieniami jest troche inaczej, wg mnei kazde powinno miec swojosobisty kanal FX w ktorym powinno sie "doszlifowac" dane brzmienia do potrzeb utworu.

Resampling tez jest dosc wazny, aczkolwiek nie wiele osob sie tym trudzi. Chodzi o to ze zgrywasz sobie surowe stemy, zazwyczaj grupowane zcestotliwosciami, Perkusja, leady, basy itd. I nastepnie mixujesz jest w osobnym projekcie jako dzwieki wave. O ile sie nie myle ejst to jeden z lepszych technik kklejenia miksow.

Istnieje takze duzo wtyczek i "trickow" ktore pozwola ci posklejac miksy kilkoma kliknieciami, wersja dla leniwych/bogatych.

Reasumujac, nie jest to latwa sprawa, potrzeba glownie doswiadczenia oraz osluchania sie, z zcasem zobaczysz ze samo zacznie sie kleic, bo bedzie zwyczjanie zle brzmialo ;)

Mam nadzieje, ze rozswietlilem troche temat, ktory sam do niedawna uwazalem za zcarna magie. Prawda jest taka ze teraz techniczna strona pochlania 80% mojego czasu, ktory opsweicam na projekt. Kawalek sklejasz w 2h a kich dobierasz 8h... (czasami kiedy wyjatkowo kreatywnie dobrales brzminia)

Pamietaj ze perkusja, czy kich tez ma swoja tonacje, i warto dobierac/tworzyc sample tak aby pasowaly do calosci.

Co do utworu, ktory przeslales: Brzmi jakbys wlasnie posklejal sample na playliscie i dodal do tego Sylenth1, a kot zwyczajnei wszedl Ci na midi czy klawiature ;D Mimo ze prostota jest wazna i zazwyczaj to prostota wygrywa w muzyce, to mysle ze moglbys stworzyc cos bardziej ambitnego.

Pozdrawiam.