DISCO Altumitem - Chillder disco (Demo W.I.P.) - Wersja do druku +- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl) +-- Dział: PRODUKCJE (https://musicproducers.pl/forum-produkcje) +--- Dział: House (https://musicproducers.pl/forum-house) +--- Wątek: DISCO Altumitem - Chillder disco (Demo W.I.P.) (/temat-disco-altumitem-chillder-disco-demo-w-i-p) |
Altumitem - Chillder disco (Demo W.I.P.) - Altumitem - 26.05.2023 Siemano! Mam tu dzieło.. Jest to stary mój projekt, chciałbym żebyście mi go skomentowali.. - Bo nie wiem czy dokańczać... Altumitem - Chillder disco (Demo W.I.P.) https://soundcloud.com/wastrealofficial/chillder-disco-work-in-progress-demo-not-finished-yet?si=b68656430a9341bf902becde09684643&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing RE: Altumitem - Chillder disco (Demo W.I.P.) - Mandalar - 29.05.2023 bardzo przyjemne, nad czym się tu zastanawiać, kończ xd RE: Altumitem - Chillder disco (Demo W.I.P.) - FL FAN - 29.05.2023 No widać, że starszy projekt. Zlikwiduj ten limiter, wyluzuj z basem i zacznij miks od nowa według wszystkiego co od nas w ostatnich miesiącach dostałeś. Porady, podpowiedzi i gotowe rozwiązania poparte przykładami otrzymałeś wielokrotnie pod innymi nagraniami. Ostatnio idzie Ci lepiej, gdy zacząłeś iść w kierunkach jakie Ci wskazaliśmy. Staraj się unikać popadania w schematyczną powtarzalność.
Obijanie się o sufit dBfs jest już niemodne więc odradzam (i większość specjalistów z EiS również odradza) także proszę jeśli myślisz o tym poważnie wykonać miks od początku bez kompresorów, i limiterów. Takie rzeczy to na końcu ewentualnie. Niewprawne sterowanie kompresorem powoduje efekt przesterowania, bo odcinane są szczyty sygnału, (blok tłumienia tak działa) a więc imituje to brak możliwości odwzorowania fali sygnału w pełni. Zrównuje te stłumione szczyty niemal do dźwięków które nie załapały się na próg "threshold". Następnie wyrównanie make-up podnosi całość i efektem tego zanika dynamika, bo nie ma już różnicy pomiędzy dźwiękami o średniej głośności a tymi z największą głośnością.
Często tutaj znajdują się utwory o zbyt wielkiej rozpiętości dynamiki a raczej przejaskrawionej, bo kick drum osiąga 0db a całość utworu niknie gdzieś w czeluściach ledwo dając radę. Bardzo źle słucha się takich nagrań na dużej głośności. Lepiej wyrównać poziomy by wzrosła głośność odczuwalna, a materiał wydawał się tym samym lepiej zrealizowany. W Twoim nagraniu od 2"00 występuje takie zjawisko. Ten klik jest przesadnie podkręcony. Z drugiej strony pojawiają się nagrania w całości nadmuchane pod sufit dBfs. Brak dynamiki, zduszony cały utwór pod korek 0db, wrażenie przesterowania wszelkich śladów w nagraniu. Nieprzyjemny do słuchania i przegrzany materiał, w którym nie odróżnisz zwrotki od refrenu czy tam main part'u od break'a. W Twoim materiale jest sporo takich podkręconych pod korek fragmentów. Cytat: Tak powinien wyglądać waveform zrównoważonego nagrania. Bo dynamika nie odnosi się tylko do transjentów, impetu i wybrzmiewania ale do całych segmentów nagrania, które mają uwypuklać nastrój i zmiany emocjonalne w muzyce. Ja często powtarzam, że miks należy traktować w kategoriach trzech wymiarów:
|