MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
TRAP Spotlight - Museum - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: PRODUKCJE (https://musicproducers.pl/forum-produkcje)
+--- Dział: Hip Hop (https://musicproducers.pl/forum-hip-hop)
+--- Wątek: TRAP Spotlight - Museum (/temat-trap-spotlight-museum)



Spotlight - Museum - Shizzlematic - 5.06.2023

Po jakimś czasie stwierdziłem, że fajnie by było coś zrobić xd

https://soundcloud.com/spotlight2/mop-no-vox/s-PfSYH6sWBXz?si=4ddb2bff30654732a85c7cf226e79f6a&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing


RE: Spotlight - Museum - FL FAN - 6.06.2023

Bardzo ładne intro, takie w punkt ujęcie z tym otwierającym się filtrem. 
Za mało jednak, aby oceniać jakąś składnie aranżacji.  

No troszkę trzeba byłoby popracować jeszcze nad dynamiką ale i nad przestrzenią. Od razu, gdy włączyłem brakowało mi przestrzeni. 

Odnośnie dynamiki. Kara za głośność minimalna około 1.1 (dla większości serwisów) jak pokazują analizatory audio dla  serwisów streamingowych, jednak ten werbelek za głośno odrobinę.

No nie wiem, czy sie nie pogniewasz ale zastanawia mnie jak ocenisz moje wysiłki ale teraz brzmi pewnie lepiej zwłaszcza jeśli sobie to dasz na max volume.

https://on.soundcloud.com/Th3Rd

Słuchaj uważniej tak od około 24 sekundy do 30 sekundy - w tym momencie wyłączyłem na tę kilka sekund wszystkie zabiegi i efekty więc możesz ocenić i porównać wersje oryginalną do tej z moją dokładką.  Link prywatny, ale możesz pobrać. Nie musi się podobać oczywiście i usunę to jeśli chcesz. Pewnie brzmi nieco pełniej i przyjemniej, a miks jest spójny i czytelny nawet na dużej głośności.


Co ciekawe po moich poprawkach nie ma kary za głośność, a więc potwierdza się raz jeszcze, że głośniej wcale nie znaczy lepiej

[Obrazek: db.jpg]


RE: Spotlight - Museum - Shizzlematic - 7.06.2023

Co do masteringu i tego ze tam wybiega za 0 i jest bodajze na -8lufs to faktycznie ale to tylko kwestia tego ze zarzucilem limiter i cos tam klipuje. Oprocz limitera to tam nie ma nic xd Sam nie jestem jakims mega fanem glosnosci ale w streamingach i tak to jest normalizowane do jakiegos ich progu
W twojej wersji w sumie szerzej to leci. W ogole to w tym bicie pierwotnie byl wokal ktory wywalilem aby tu wrzucic wiec dodam tez wersje z wokalem xd
Fajnie, ze troche sie tym pobawiles, jara mnie to mocno. Moze niekoniecznie tu na forum ale czasem jak mi znajomy podsyla jakis track w mp3 i mam na to jakis pomysl to wlasnie tez robie takie flipy, troche poprawie mix albo dodam jakies nowe elementy :D btw ten klip zostal wygenerowany przez AI xd
https://youtu.be/uzIyFmzGMes


RE: Spotlight - Museum - FL FAN - 7.06.2023

(7.06.2023, 8:15)Shizzlematic napisał(a): W twojej wersji w sumie szerzej to leci. 
Tak, oprócz Twojego zgranego kawałka jest jego kopia równolegle idąca, niby niesłyszalna ale, gdy się ją wyłączy i wyłączy się inne efekty + korekcja na ścieżce pierwszej to czegoś brakuje. Do tego eksperymentu skłoniło mnie wrażenie, że wszystko za bardzo jednak gra w centrum. Często powtarzam, że musicie sprawdzać miks w mono czy nic nie zanika i czy w ogóle jest jakaś różnica pomiędzy pełną panoramą, a mono. Należy sprawdzać na małej głośności, na dużej i na bardzo dużej - i na głośnikach i na słuchawkach (ale nie na takich za 20 zł) Nagranie nie może powodować wyskoczenia głośnika z obudowy - te czasy już minęły i nigdy nie wrócą i żaden serwis na to nigdy nie pozwoli.  Ostatnio często to powtarzam, że  dziś master pod CD nikogo już w zasadzie nie interesuje i do sprawy trzeba podchodzić z zupełnie innym nastawieniem niż 20 czy jeszcze 10 lat temu. O ile dawniej techniki te, pozwalały osiągnąć lepszy poziom dźwięku i głośność odczuwalna, tak teraz doprowadzono je do takich ekstremów, że takiej muzyki zwyczajnie słucha się źle. Obecnie inaczej muzykę się produkuje, miksuje i finalizuje.  Dziś potrzebna jest troszeczkę inna wiedza, narzędzia i umiejętności.  

Dzięki, że wrzuciłeś kawałek z wokalem + video.



RE: Spotlight - Museum - Shizzlematic - 7.06.2023

Wiem o co Ci chodzi. Mozesz sobie odpalic ten track na tefefonie i nie bedzie on grac zle xd Przynajmniej nie w moim odczuciu xd Ciekawe jest to co mowisz o wytlaczaniu cd-kow ale jak mowisz nikogo to dzis nie interesuje. Tak samo jak winyle czy kasety, to slaba technologia gdzie masz wiecej limitow niz opcji xd A co do tego wszystkiego to jestem zdania, ze lepiej przyciszyc niz miec za cicho. Taka jedna notka. Wez pod uwage tez specyfikacje sprzetu a nie samo nagranie. Te samo nagranie bedzie brzmialo inaczej na 250ohm sluchawkach bez wzmacniacza a na 250ohm ze wzmacniaczem xd Ale ogolnie nic cie nie kosztuje zrobic dwa kliki na smartfonie aby zmniejszyc glosnosc a za cichy track zostanie pominiety. To mega filozoficzny temat na ktory mozna dywagowac dniami i ani ja ani ty nie mamy racji xd


RE: Spotlight - Museum - FL FAN - 7.06.2023

Jeśli pozwolisz to jako taki "obiektywny głos z zewnątrz" wrzucę jeszcze cytat z EiS
(czasem go już tutaj umieszczałem)


Cytat:
Ogólny trend w produkcji muzycznej przez ostatnią dekadę, albo i dłużej, był taki, aby finalne miksy czynić coraz głośniejszymi, poprzez miażdżenie dynamiki, zarówno poszczególnych ścieżek, jak i całości zgrania, kompresorami i limiterami. W rezultacie wszyscy doświadczyliśmy czegoś, co określamy przekompresowaniem. Na pewno wiesz, o czym mowa: słuchasz sobie klasycznego nagrania ze swojego iPoda w trybie losowym, aż tu nagle wyskakuje jakiś współczesny kawałek i wysadza Twoje uszy w powietrze! O ile kiedyś techniki te sprawiały, że nagrania brzmiały naprawdę dobrze, o tyle doprowadzono je do tak ekstremalnych form, że dały skutek zupełnie przeciwny. Obecnie jesteśmy świadkami odwracania tego trendu, a my mocno ten ruch wspieramy.

LIMITERY STAŁY się synonimem pewnego stylu w nowoczesnym masteringu, polegającego na dążeniu do nadmiernej głośności. Procesor tego typu uniemożliwia sygnałowi przekroczenie zadanego poziomu progowego, co oznacza, iż sygnał ten  można uczynić bardzo głośnym bez obawy o pojawienie się paskudnych przesterowań cyfrowych.



RE: Spotlight - Museum - Shizzlematic - 7.06.2023

Moim zdaniem jest to nieadekwatny cytat. Malo kto uzywa iPodow, walkmanow, discmanow czy innych urzadzen ktore nie maja w sobie zadnej kompresji audio. Kiedys jezdzilismy na koniach a teraz mamy auta. Jedynym problem nadmiernej glosnosci jest spadek dynamiki ale niekoniecznie jest to minus. Duzo zalezy od typu muzyki jaka robisz. Jezeli produkujesz cos na zasadzie muzyki filmowej to potrzebujesz dynamiki. Jezeli robisz dubstep to jej nie potrzebujesz i najlepiej jak najbardziej zesquashowac sygnal. Nawet jesli wezmiesz ta sama probke zlimiterowana i nie to streamingi albo to przycisza albo podglosnia. Jeszcze tak nawiazaujac do tego porownania do aut to teraz mamy to samo xd Kiedys to byly auta, teraz to nie ma aut i sama elektronika. Sam narzekam ale nie powiedzialbym ze to poszlo w gorsza strone xd


RE: Spotlight - Museum - FL FAN - 7.06.2023

Może iPodów mało kto używa jak Discmanów ale dynamika jest ważnym elementem i nie ma co się oglądać na kompresje sprzętową, bo to zmienia postać nagrania czy na lepszą czy gorszą - możesz sobie  wybrać. 


Dynamika jest ważna nawet w HH czy Trapach, House, Trance. To nie podlega dyskusji. Źle zrealizowane nagranie nie będzie miało tego "flow".  Wczoraj nawet tu na forum zrobiłem kilka poprawek i poprosiłem autorów aby posłuchali sobie fragmentu swojego kawałka na maksymalnej głośności po moich poprawkach i dalej fragment bez poprawek i powiedzieli czego słuchało się przyjemniej.


Niektórzy nadal twierdzą, że lubią pod korek dBfs a inni że lubią po prostu łupnięcie. Ostatnio zauważyłem, że jest z tym problem. Takich nagrań po prostu słucha się źle, bo są  technicznie dobre pod czasy, które już minęły ale nie na dzisiejsze czasy.  Niektórzy mają nadal podejście do muzyki na poziomie homeopatycznym - o czym wspomniałem wczoraj na czacie. Wojny głośności to już przeszłość. Producenci muszą się z tym pogodzić, nagrania i tak będą ściszane nawet o 7 czy 10 dB.  "Kara" naliczana jest dla całości w pomiarze Integrated LUFS - cichsze fragmenty zmniejszają wartość tłumienia, głośniejsze ją zwiększają, a na koniec wyciągana jest średnia.


Mając do dyspozycji 144 dB dynamiki większość producentów wykorzystuje nie więcej niż połowę tego obszaru !!
Dynamika to właśnie trzeci wymiar czyli wysokość czyli poziomy dźwięku. Ja często powtarzam, że miks należy traktować w kategoriach trzech wymiarów:

  • szerokość (panorama stereo)

  • głębokość (charakterystyka częstotliwościowa)

  • wysokość (poziomy głośności poszczególnych instrumentów)

Można sobie robić kawałki, gdzie nie ma w ogóle headroomu nikt nikomu nie zabroni. Dla mnie to błąd na obecne czasy. Uważam to za jednostajny hałas. Myślę, że słusznie już minął czas komercyjnego poziomu na dopingu. Nadal spotyka się jednak loopy które brzmią świetnie odgrywane solo ale wkładając je do miksu zdominowałyby całą aranżację. Musisz użyć filtru górnoprzepustowego, a to może powodować przesterowania, bo taka jest charakterystyka tych filtrów i gdy miernik działa w trybie nadpróbkowania to wykaże taki przester. Nie wszystkie mierniki uwzględniają wskazania True Peak, a gdy dodamy do tego konwersję stratną i różnego typu manipulacje odbywające się podczas strumieniowania to może się wydarzyć naprawdę wiele niepożądanych rzeczy.

Jeszcze na koniec zapraszam do tematu:  Miks a dynamika nagrania i tajemnica Equalizera


Cytat:Zapas i zakres dynamiki, cz. 1

Zapas i zakres dynamiki, cz. 2



RE: Spotlight - Museum - Shizzlematic - 7.06.2023

Nie chce wchodzic tutaj w techniczne tematy bo masz racje i wiadomo, ze fajnie jak ma sie duzy headroom i zakres dynamiki jednak czasy poszly troche do przodu i wyglada to teraz inaczej. Nie jestem w stanie powiedziec czy na lepsze czy gorsze ale np te nagranie bez limitera peakuje w okolicach -4db i to tylko limiter squashuje ta glosnosc. Wiem o co Ci chodzi ale jak sam zaznaczyles czasy troche sie zmienily i inaczej to wszystko teraz wyglada. Skoro odbiorca ma tak duzo mozliwosci do wyboru musimy troche dostosowac sie tak aby to wlasnie te nagranie wybral, a nie inne, a dzieciaki wola teraz przekompresowane dzwieki :D


RE: Spotlight - Museum - FL FAN - 7.06.2023

(7.06.2023, 8:15)Shizzlematic napisał(a): W ogole to w tym bicie pierwotnie byl wokal ktory wywalilem aby tu wrzucic wiec dodam tez wersje z wokalem
https://youtu.be/uzIyFmzGMes


Wracając do tematu głównego czyli Twojego nagrania, ja myślę, że jeśli jest taki charyzmatyczny wokal do niego, to wokal powinien być mocno osadzony w centrum, a resztę można spokojnie własnie "uprzestrzennić"
No nie wiem, jak się tak angażujemy już i zajmujemy i eksperymentujemy to wrzucam tak właśnie bit z podpiętą dokładką płynącą gdzieś w przestrzeni (ona jest poobcinana z częstotliwości i podefektowana odpowiednio i robi jako takie tło, niby niezauważalne a jednak robi robote)


Hehe brzmi taj jak jakaś profeska z radia teraz z tą dokładką przestrzeni  ;)  


https://on.soundcloud.com/6L9CC