MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Remake lead'a - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Offtop (https://musicproducers.pl/forum-offtop)
+---- Dział: Dyskusje (https://musicproducers.pl/forum-dyskusje)
+---- Wątek: Remake lead'a (/temat-remake-lead-a)



Remake lead'a - hudson462 - 12.06.2023

Cześć ;) Zrobiłem w Vital'u remake lead'a z tracka Together (Martin Garrix, Matisse, Sadko). Chętnie usłyszę jak ocenianie rezultat - jak dobrze udało mi się odwzorować oryginał?
Tutaj link do pliku wav zawierającego melodię graną moim presetem: https://drive.google.com/file/d/1_J-bRDuE_YVXfHwigVhhlKF5LMU_vxUv/view?usp=drive_link

Tutaj wycinek oryginalej piosenki (fragment dropu): https://drive.google.com/file/d/1jLnAEgNRMo-rD1oSH-3rArjGxJxbgOCd/view?usp=drive_link

Plik z presetem jakby ktoś chciał użyć: https://drive.google.com/file/d/1fx7MqRRct3CldwTAe5NJGm9EjhHkgtZe/view?usp=drive_link


RE: Remake lead'a - FL FAN - 12.06.2023

Nałożyłem dwa pliki na siebie i tak słuchałem z różnymi poziomami głośności i nie ma różnicy. 
Brzmi jak tamten.

Ja, das gut


RE: Remake lead'a - In-Tegral - 14.06.2023

4/5. Tekstura dźwięku jest trochę inna, prawdopodobnie przez detune. Powiedzmy, że oryginał jest na dwóch warstwach, jedna bez detune, druga z lekkim detune i ta warstwa bez detune gra pierwsze skrzypce, u Ciebie dtune jest mocniej odczuwalny przez co zmienia się całkowicie tekstura dźwięku i jego wysokie częstotliwości. Dźwięk staje się bardziej pusty i takie tam, ale ogólnie dobra robota.


RE: Remake lead'a - FL FAN - 15.06.2023

(14.06.2023, 22:53)In-Tegral napisał(a): 4/5. Tekstura dźwięku jest trochę inna, prawdopodobnie przez detune. Powiedzmy, że oryginał jest na dwóch warstwach, jedna bez detune, druga z lekkim detune i ta warstwa bez detune gra pierwsze skrzypce, u Ciebie dtune jest mocniej odczuwalny przez co zmienia się całkowicie tekstura dźwięku i jego wysokie częstotliwości. Dźwięk staje się bardziej pusty i takie tam, ale ogólnie dobra robota.

Przepraszam, można się wtrącić raz jeszcze bo tak z ciekawości...


Jak można usłyszeć takie właściwości, które można by rozpoznać tylko, gdyby patrzyło się na oscylatory syntezatorów oryginalnego leada i remake zrobionego przez  @hudson462


No chyba, że to pewnego rodzaju analiza na poziomie homeopatycznym.  To nic nie mówie.


RE: Remake lead'a - In-Tegral - 15.06.2023

(15.06.2023, 9:51)FL FAN napisał(a):
(14.06.2023, 22:53)In-Tegral napisał(a): 4/5. Tekstura dźwięku jest trochę inna, prawdopodobnie przez detune. Powiedzmy, że oryginał jest na dwóch warstwach, jedna bez detune, druga z lekkim detune i ta warstwa bez detune gra pierwsze skrzypce, u Ciebie dtune jest mocniej odczuwalny przez co zmienia się całkowicie tekstura dźwięku i jego wysokie częstotliwości. Dźwięk staje się bardziej pusty i takie tam, ale ogólnie dobra robota.

Przepraszam, można się wtrącić raz jeszcze bo tak z ciekawości...


Jak można usłyszeć takie właściwości, które można by rozpoznać tylko, gdyby patrzyło się na oscylatory syntezatorów oryginalnego leada i remake zrobionego przez  @hudson462


No chyba, że to pewnego rodzaju analiza na poziomie homeopatycznym.  To nic nie mówie.

Albo przez teksturę dźwięku rozumiemy co innego :D


RE: Remake lead'a - FL FAN - 16.06.2023

[Obrazek: FL-S.jpg]


RE: Remake lead'a - hudson462 - 16.06.2023

(14.06.2023, 22:53)In-Tegral napisał(a): 4/5. Tekstura dźwięku jest trochę inna, prawdopodobnie przez detune. Powiedzmy, że oryginał jest na dwóch warstwach, jedna bez detune, druga z lekkim detune i ta warstwa bez detune gra pierwsze skrzypce, u Ciebie dtune jest mocniej odczuwalny przez co zmienia się całkowicie tekstura dźwięku i jego wysokie częstotliwości. Dźwięk staje się bardziej pusty i takie tam, ale ogólnie dobra robota.
Dzięki za wskazówki - na pewno wypróbuję. Jednocześnie podobnie jak FL FAN zastanawiam się jak udało Ci się uchwycić wspomniane przez Ciebie charakterystyki - uważasz że to zasługa słuchu, sprzętu na którym słuchasz czy tego i tego? Bo ja np. mam problem z analizą tak gęstych miksów jak ten na podstawie którego robiłem remake.


RE: Remake lead'a - In-Tegral - 17.06.2023

(16.06.2023, 21:14)hudson462 napisał(a):
(14.06.2023, 22:53)In-Tegral napisał(a): 4/5. Tekstura dźwięku jest trochę inna, prawdopodobnie przez detune. Powiedzmy, że oryginał jest na dwóch warstwach, jedna bez detune, druga z lekkim detune i ta warstwa bez detune gra pierwsze skrzypce, u Ciebie dtune jest mocniej odczuwalny przez co zmienia się całkowicie tekstura dźwięku i jego wysokie częstotliwości. Dźwięk staje się bardziej pusty i takie tam, ale ogólnie dobra robota.
Dzięki za wskazówki - na pewno wypróbuję. Jednocześnie podobnie jak FL FAN zastanawiam się jak udało Ci się uchwycić wspomniane przez Ciebie charakterystyki - uważasz że to zasługa słuchu, sprzętu na którym słuchasz czy tego i tego? Bo ja np. mam problem z analizą tak gęstych miksów jak ten na podstawie którego robiłem remake.
Setki (jak nie tysiące) godzin spędzonych na remake'ach najróżniejszych leadów (przeważnie hardstyle). 

Poniżej podrzucam Wam efekt o którym mówię, na przykładzie leadu na szybko. Dwie proste warstwy, sawy, jedna bez detune, druga mocno detune'owana. Warstwa z detune ma włączony dość mocno RM, żeby dodatkowo utrudnić sprawę, jeżeli w tym wypadku usłyszysz zmianę w teksturze dźwięku poprzez manipulację proporcjami wysokich częstotliwości między warstwą 1 a 2 (przez co manipulujemy też psychoakustyką) to usłyszysz już wszystko co trzeba jak chodzi o leady. 

Wersja nr jeden : https://we.tl/t-l8mIG1mNsv

Pierwsze skrzypce gra warstwa bez detune (obie warstwy grają na podobnym poziomie, tutaj nic nie ruszam).

Wersja nr dwa : https://we.tl/t-85a4we0hBB

Pierwsze skrzypce gra warstwa mocno detune'owana (volume warstw bez zmian)

Jedyną rzeczą jaką manipuluję jest filtr dolnoprzepustowy wbudowany w syntezator. W 1 wersji warstwa mocno detune'owana ma przymknięty filtr o jakieś 10%, a warstwa bez detune filtr otwarty na maksa, przez co warstwa bez detune ma więcej wysokich częstotliwości co jak wiadomo, wygeneruje nam efekt psychoakustyczny wypchnięcia nam tej warstwy "na wierzch" przed warstwę mocno detune'owaną (to co ma więcej wysokich częstotliwości dotrze do naszego aparatu słuchowo-mózgowego jako pierwsze), w drugiej wersji sytuacja jest proporcjonalnie odwrotna, czyli warstwa bez detune ma przymknięty filtr o tyle samo %, a warstwa detune'owana ma otwarty filtr na maksa. 


Teraz jeżeli słyszysz, że wersja nr 1 brzmi cieplej, lead jest przyjemniejszy, pełniejszy i brzmi bardziej - mówiąc kolokwialnie "chrupko", a wersja nr 2  jest bardziej pusta, wysokie brzmią trochę bardziej plastikowo bez tej chrupkości, to usłyszysz już praktycznie wszystko co trzeba, by robić bardzo dobre remake'i włącznie ze zwracaniem uwagi na teksturę dźwięku. Mógłbym tą różnicę bardziej uwypuklić wyłączając ringmod na warstwie detune'owanej ale wtedy to pewnie wszyscy by tą różnicę usłyszeli, nawet osoba, która nigdy nie miała styczności z produkcją.


RE: Remake lead'a - FL FAN - 17.06.2023

[Obrazek: miks2.jpg]



RE: Remake lead'a - hudson462 - 17.06.2023

(17.06.2023, 18:44)In-Tegral napisał(a):
(16.06.2023, 21:14)hudson462 napisał(a):
(14.06.2023, 22:53)In-Tegral napisał(a): 4/5. Tekstura dźwięku jest trochę inna, prawdopodobnie przez detune. Powiedzmy, że oryginał jest na dwóch warstwach, jedna bez detune, druga z lekkim detune i ta warstwa bez detune gra pierwsze skrzypce, u Ciebie dtune jest mocniej odczuwalny przez co zmienia się całkowicie tekstura dźwięku i jego wysokie częstotliwości. Dźwięk staje się bardziej pusty i takie tam, ale ogólnie dobra robota.
Dzięki za wskazówki - na pewno wypróbuję. Jednocześnie podobnie jak FL FAN zastanawiam się jak udało Ci się uchwycić wspomniane przez Ciebie charakterystyki - uważasz że to zasługa słuchu, sprzętu na którym słuchasz czy tego i tego? Bo ja np. mam problem z analizą tak gęstych miksów jak ten na podstawie którego robiłem remake.
Setki (jak nie tysiące) godzin spędzonych na remake'ach najróżniejszych leadów (przeważnie hardstyle). 

Poniżej podrzucam Wam efekt o którym mówię, na przykładzie leadu na szybko. Dwie proste warstwy, sawy, jedna bez detune, druga mocno detune'owana. Warstwa z detune ma włączony dość mocno RM, żeby dodatkowo utrudnić sprawę, jeżeli w tym wypadku usłyszysz zmianę w teksturze dźwięku poprzez manipulację proporcjami wysokich częstotliwości między warstwą 1 a 2 (przez co manipulujemy też psychoakustyką) to usłyszysz już wszystko co trzeba jak chodzi o leady. 

Wersja nr jeden : https://we.tl/t-l8mIG1mNsv

Pierwsze skrzypce gra warstwa bez detune (obie warstwy grają na podobnym poziomie, tutaj nic nie ruszam).

Wersja nr dwa : https://we.tl/t-85a4we0hBB

Pierwsze skrzypce gra warstwa mocno detune'owana (volume warstw bez zmian)

Jedyną rzeczą jaką manipuluję jest filtr dolnoprzepustowy wbudowany w syntezator. W 1 wersji warstwa mocno detune'owana ma przymknięty filtr o jakieś 10%, a warstwa bez detune filtr otwarty na maksa, przez co warstwa bez detune ma więcej wysokich częstotliwości co jak wiadomo, wygeneruje nam efekt psychoakustyczny wypchnięcia nam tej warstwy "na wierzch" przed warstwę mocno detune'owaną (to co ma więcej wysokich częstotliwości dotrze do naszego aparatu słuchowo-mózgowego jako pierwsze), w drugiej wersji sytuacja jest proporcjonalnie odwrotna, czyli warstwa bez detune ma przymknięty filtr o tyle samo %, a warstwa detune'owana ma otwarty filtr na maksa. 


Teraz jeżeli słyszysz, że wersja nr 1 brzmi cieplej, lead jest przyjemniejszy, pełniejszy i brzmi bardziej - mówiąc kolokwialnie "chrupko", a wersja nr 2  jest bardziej pusta, wysokie brzmią trochę bardziej plastikowo bez tej chrupkości, to usłyszysz już praktycznie wszystko co trzeba, by robić bardzo dobre remake'i włącznie ze zwracaniem uwagi na teksturę dźwięku. Mógłbym tą różnicę bardziej uwypuklić wyłączając ringmod na warstwie detune'owanej ale wtedy to pewnie wszyscy by tą różnicę usłyszeli, nawet osoba, która nigdy nie miała styczności z produkcją.
Dzięki za odpowiedź. Jednakże to bardzo duże słowa kiedy twierdzisz, że usłyszenie różnicy o której mowa, ma sprawić że od tak stanę się arcymistrzem remaków leadów bo jest całe mnóstwo różnych lead'ów. Np. w tym przypadku mowa o ostrym leadzie zajmującym od tonu podstawowego do końca spektrum i taki lead może być chrupki ale są też delikatne leady i w jaki sposób usłyszenie tej różnicy mi pomoże w sound-designie takich delikatnych leadów?


RE: Remake lead'a - In-Tegral - 18.06.2023

(17.06.2023, 21:27)hudson462 napisał(a):
(17.06.2023, 18:44)In-Tegral napisał(a):
(16.06.2023, 21:14)hudson462 napisał(a):
(14.06.2023, 22:53)In-Tegral napisał(a): 4/5. Tekstura dźwięku jest trochę inna, prawdopodobnie przez detune. Powiedzmy, że oryginał jest na dwóch warstwach, jedna bez detune, druga z lekkim detune i ta warstwa bez detune gra pierwsze skrzypce, u Ciebie dtune jest mocniej odczuwalny przez co zmienia się całkowicie tekstura dźwięku i jego wysokie częstotliwości. Dźwięk staje się bardziej pusty i takie tam, ale ogólnie dobra robota.
Dzięki za wskazówki - na pewno wypróbuję. Jednocześnie podobnie jak FL FAN zastanawiam się jak udało Ci się uchwycić wspomniane przez Ciebie charakterystyki - uważasz że to zasługa słuchu, sprzętu na którym słuchasz czy tego i tego? Bo ja np. mam problem z analizą tak gęstych miksów jak ten na podstawie którego robiłem remake.
Setki (jak nie tysiące) godzin spędzonych na remake'ach najróżniejszych leadów (przeważnie hardstyle). 

Poniżej podrzucam Wam efekt o którym mówię, na przykładzie leadu na szybko. Dwie proste warstwy, sawy, jedna bez detune, druga mocno detune'owana. Warstwa z detune ma włączony dość mocno RM, żeby dodatkowo utrudnić sprawę, jeżeli w tym wypadku usłyszysz zmianę w teksturze dźwięku poprzez manipulację proporcjami wysokich częstotliwości między warstwą 1 a 2 (przez co manipulujemy też psychoakustyką) to usłyszysz już wszystko co trzeba jak chodzi o leady. 

Wersja nr jeden : https://we.tl/t-l8mIG1mNsv

Pierwsze skrzypce gra warstwa bez detune (obie warstwy grają na podobnym poziomie, tutaj nic nie ruszam).

Wersja nr dwa : https://we.tl/t-85a4we0hBB

Pierwsze skrzypce gra warstwa mocno detune'owana (volume warstw bez zmian)

Jedyną rzeczą jaką manipuluję jest filtr dolnoprzepustowy wbudowany w syntezator. W 1 wersji warstwa mocno detune'owana ma przymknięty filtr o jakieś 10%, a warstwa bez detune filtr otwarty na maksa, przez co warstwa bez detune ma więcej wysokich częstotliwości co jak wiadomo, wygeneruje nam efekt psychoakustyczny wypchnięcia nam tej warstwy "na wierzch" przed warstwę mocno detune'owaną (to co ma więcej wysokich częstotliwości dotrze do naszego aparatu słuchowo-mózgowego jako pierwsze), w drugiej wersji sytuacja jest proporcjonalnie odwrotna, czyli warstwa bez detune ma przymknięty filtr o tyle samo %, a warstwa detune'owana ma otwarty filtr na maksa. 


Teraz jeżeli słyszysz, że wersja nr 1 brzmi cieplej, lead jest przyjemniejszy, pełniejszy i brzmi bardziej - mówiąc kolokwialnie "chrupko", a wersja nr 2  jest bardziej pusta, wysokie brzmią trochę bardziej plastikowo bez tej chrupkości, to usłyszysz już praktycznie wszystko co trzeba, by robić bardzo dobre remake'i włącznie ze zwracaniem uwagi na teksturę dźwięku. Mógłbym tą różnicę bardziej uwypuklić wyłączając ringmod na warstwie detune'owanej ale wtedy to pewnie wszyscy by tą różnicę usłyszeli, nawet osoba, która nigdy nie miała styczności z produkcją.
Dzięki za odpowiedź. Jednakże to bardzo duże słowa kiedy twierdzisz, że usłyszenie różnicy o której mowa, ma sprawić że od tak stanę się arcymistrzem remaków leadów bo jest całe mnóstwo różnych lead'ów. Np. w tym przypadku mowa o ostrym leadzie zajmującym od tonu podstawowego do końca spektrum i taki lead może być chrupki ale są też delikatne leady i w jaki sposób usłyszenie tej różnicy mi pomoże w sound-designie takich delikatnych leadów?

Nie nie nie, nie staniesz się arcymistrzem, od tego, że słyszysz różnicę, napisałem, że jeżeli jesteś w stanie usłyszeć różnicę, to już usłyszysz wszystko co jest potrzebne do remake'ów obojętnie jakich leadów, mój był tylko przykładem, a na teksturę dźwięku można wpłynąć na milion sposobów, a jest to bardzo istotny aspekt leadów, szczególnie tych profesjonalnych, bo one praktycznie nigdy, nawet jak są proste, to nie brzmią tanio. Te delikatne w stylu progressive trance (bez dużej ilości wysokich) itp. również.