MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
FL Studio: Popularne i wydajne wtyczki (część 1) - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Aktualności (https://musicproducers.pl/forum-aktualnosci)
+--- Wątek: FL Studio: Popularne i wydajne wtyczki (część 1) (/temat-fl-studio-popularne-i-wydajne-wtyczki-czesc-1)



FL Studio: Popularne i wydajne wtyczki (część 1) - FL FAN - 11.11.2012

PoiZone, Toxic BioHazard, Edison, MORPHINE i HARMOR

PoiZone jest subtraktywnym software'owym syntezatorem zaprojektowanym, by przynieść profesjonalne rezultaty jakościowe bez skomplikowanej nauki, która przeszkadza w kreatywności. Bezużyteczne gałki zostały usunięte, a paczki dźwięków wzbogacone.



Toxic Biohazard prezentuje hybrydowy silnik syntezy, łącząc najlepsze syntezy FM z subtraktywnymi. Z dodaniem „ciepła”, analogiczno-modelowanego filtra i wbudowanych efektów, oscylatorów + seqencer. Toxic Biohazard to abstrakcyjna idea komfortu prostoty i wspaniałej jakości dźwięku.

Zrobiony, by zapewnić wysoką jakość i elastyczność. Jedna z „najcieplejszych”, rześkich i czystych modulacja częstotliwości w świecie. Wzorce efektów są zaprojektowane, by dać dostęp użytkownikowi do kilku typów efektów, od agresywnego, "ruro-podobnego wypaczenia" (distortion), do warm stereo delay, reverb, flanger i phaser efekt.



Edison działa jako wtyczka lub osobno, można włączyć tyle wystąpień ile tylko się zapragnie w dowolnym kanale mixera lub lokacji efektu. Ten recorder/editor zmieni wszystko co myślisz o pracy z plikami audio. To w pełni integralne narzędzie do nagrywania i edycji ścieżek dźwiękowych z możliwością podłączenia do innych wtyczek i modułów VST pozwalające zgrywania ich dźwięków (także granie z ręki)


MORPHINE
Kiedykolwiek poszukiwałeś syntetyzowanego dźwięku ale znalezienie go było niemożliwe?
Z Morfiną, żaden dźwięk nie jest zbyt bolesny, by go odtworzyć.
Morfina jest naprawdę potężnym środkiem przeciwbólowym!

Mała rewolucja…
Z niskimi algorytmami użytkowania CPU, które zatrzymują "ciepły" dźwięk nie poświęcając dokładność artykulacji i elastycznej architektury, Morfina zdobyła natychmiast szczyt swej klasy.

Morfina jest potężnym addytywnym syntezatorem z logiczną, elastyczną architekturą, która pozwala ci utworzyć jakikolwiek dźwięk. Synteza addytywna została uznana jednym z najbardziej pożądanych sposobów naśladowania prawdziwych narzędzi lub tworzenia nowych dźwięków.

Smak dźwięków…
Jesteś utalentowanym muzykiem, pełnym wielkich pomysłów, ale jesteś nadal sceptyczny, tak? Więc które dźwięki Morfina może naprawdę zrobić? Jakiekolwiek! Złożone rozwijające się pady, głębokie basy, instrumenty akustyczne, syntetyczne leady itp z cechami resyntezy i intuicyjną powierzchnią międzyfazową.

Jakkolwiek muzyczna kreatywność nie gwarantuje, że zaczniesz tworzyć od zera. Dobra wiadomość także tu, Morfina posiada 290 wysokogatunkowych presetów okrywających ogromny zasięg stylów muzyki. Nie musisz wierzyć na słowo - wypróbuj moduł Morphine.

Resynteza pozwala na to by uchwycić kompletne spektrum od jakiejś próbki audio, dla dokładnej symulacji prawdziwych instrumentów lub jako punktu początkowego dla czegoś zupełnie nowego, używając wbudowanego narzędzia edycyjnego. W przeciwieństwie do resyntezy w innych addytywnych syntezatorach, Morfina dostarcza całkowitą kontrolę dlatego dźwięki są tak blisko oryginalnej próbki jak to tylko możliwe.



HARMOR - potężny addytywno-subtraktywny syntezator, syntezator obrazu jak również audio resyntezator. Tak jak jego mały brat Harmless, Harmor napędzany jest przez potężny addytywny silnik syntezy. Jego moduły będą wyglądać znajomo dla entuzjastów syntezatorów subtraktywnych: oscylatory, filtry itp. Te efekty są w module Harmor ale, ponieważ przeprowadzone przez addytywne syntezy, oferują więcej swobody. Znajdziemy w nim instrumenty z kategorii: Arp, Bass, FX, Lead, Pad, Sequence, Synthesizer itd. Wewnątrz modułu jest X/Y modulation, filtry „shape” oraz „resonance type”. Ponadto Global EQ mix, Phaser mix, Blur mix, Tremolo depth, Pluck decay length i wiele wiele innych. Klikając przycisk pod symbolem oka po prawej stronie otwieramy VISUAL FEEDBACK.


W sekcji efektów spotkasz wszystkie znane efekty: distortion, chorus, delay i reverb, jak również potężny Soundgoodizer bazujący na silniku Maximus.
[Obrazek: t_SFX_1.jpg]

Dwie niezależne części (lub “warstwy”) dla nawet bardziej złożonych dźwięków. Części mogą zostać importowane z innego presetu.
[Obrazek: t_Two_parts_1.jpg]

Addytywna synteza ogólnie bardzo zużywa CPU, ale nie silnik Harmor. Jego wydajność jest porównywalna z subtraktywnymi syntezatorami. Wiele dźwięków odtwarzanych równolegle nie przeładuje CPU.
[Obrazek: t_Efficient_1.jpg]

Będąc addytywno-subtraktywnym syntezatorem, Harmor może resyntetyzować również pliki audio. Reprodukcja będzie wierna, a nie dźwięko-podobna jak w wielu dodatkowych syntezatorach. Resynteza może oczywiście zostać „wykręcana”, pozwalając na „time stretching”, „pitch shirting” lub mniej konwencjonalne manipulacje. I oczywiście, rezultat analizy może nadal przekształcić się w obraz w celu dalszej obróbki.
[Obrazek: t_Audio_resynthesis.jpg]

Posiada wirtualną muzyczną klawiaturę tak jak Sytrus i kilkadziesiąt instrumentów/efektów do wyboru. Wśród nich znajdują się kategorie: Arp, Bass, FX, Lead, Pad, Sequence, Synthesizer. Harmor posiada również podobny do tego w Sytrusie modulator (X/Y Modulation), którym możemy swobodnie modulować dźwięki i efekty. Przy zastosowaniu Automation Clips na różne efekty możemy osiągać naprawdę niesamowite rezultaty, wzbogacając nasze utwory o wyjątkowo efektowne wstawki.



ŻRÓDŁO: (moje tłumaczenie) image-line.com - tutaj także więcej wtyczek - kliknij w żółty napis, aby przejść.

Jak dostać się do tych wszystkich wtyczek ? Wciskając kółko na myszce (kursor ma być na pustym polu/tle w programie) lub kombinację klawiszy CTRL+F8:

To Plugin Picker - kolekcja wszystkich wtyczek VST i modułów

[video=youtube]youtube=http://www.youtube.com/watch?v=_64p891dyNw[/video]


RE: Popularne i wydajne wtyczki FL Studio - Afterthought - 12.11.2012

Skopiowac z neta i wkleic kazdy jeden umie ale juz nie bede taki surowy i plusik leci za starania :) Wielu osobom moze sie przyda ;]


RE: Popularne i wydajne wtyczki FL Studio - FL FAN - 12.11.2012

Tak w roli wyjaśnienia, napisałem, że tłumaczenie (tekstu ze strony producenta) jest moje. Nie znajdziesz tego w "necie" no chyba że na moim blogu poświęconym FL STUDIO lub tego typu forum jeśli się zdecyduję swoje tłumaczenie udostępnić.

Oryginały tekstów w języku angielskim znajdziesz klikając w żółty odnośnik i wybierając na przykład któryś z opisanych modułów. Tutaj przykład z wtyczką MORPHINE: http://www.image-line.com/documents/morphine.html


RE: Popularne i wydajne wtyczki FL Studio - Condi - 12.11.2012

Dobra robota. Jak najbardziej plus, po co się czepiać?


RE: Popularne i wydajne wtyczki FL Studio - RaNi/Works - 19.11.2012

Dużo pracy w to włożyłeś. Przyzmam, długo to czytałem ale całkiem przejżyście.


RE: Popularne i wydajne wtyczki FL Studio - sowa - 19.11.2012

do paczki dodałbym jeszcze Sawer, Sakura, Sytrus, Wasp oraz Soundfont player bo to niezłe cacuszka :)


RE: Popularne i wydajne wtyczki FL Studio - FL FAN - 19.11.2012

Dziękuję Wszystkim za zainteresowanie.


Mam jeszcze taki filmik do polecenia odnośnie takiego narzędzia jak RIFF MACHINE
Można je wywołać w Piano Roll kombinacją ALT+E. Jest także dostępne w głównym menu programu pod napisem TOOLS > 4 pozycja od góry w rozwiniętym podmenu, co widać na początku filmiku. Riff machine może służyć zarówno do podkładów jak i takich sekwencji w tle utworu. "backing sounds" itp. Jak używać wyjaśni troszkę wspomniany filmik



Cóż..... w pierwszym komentarzu (na stronie YouTube pod filmikiem) ktoś zarzuca autorowi (który tylko pokazał jak używać tego narzędzia) że jest oszustem, a nie producentem muzyki jeśli używa tego narzędzia.

Sam autor tłumaczy, że dziś inaczej tworzy się muzykę niż kiedyś i to rozwijająca się dziedzina sztuki i sam tego nie używa w swoich produkcjach, a jedynie pokazał tylko jak tego używać (prawdopodobnie aby początkujący użytkownicy programu też mieli jakieś pojęcie o tworzeniu zbudowanych sekwencji w przyszłości) Obaj rozmówcy przyznali, że muzyka powinna pochodzić z serca autora muzyki przede wszystkim.

Moim zdaniem po to są te proste narzędzia aby uczyć i zapoznawać nowych użytkowników chcących tworzyć własne nagrania z możliwościami programu, z efektami możliwymi do realizacji i wtyczkami do podpięcia w FL Studio.


RE: Popularne i wydajne wtyczki FL Studio - RaNi/Works - 19.11.2012

no to już powyżej to niezbyt mi podeszło. Niezbyt fajnie to brzmi... co do sposobu jest dziwny... i niewiem czy się do niego przyzwyczaję... ale niektóre opcje fl'a już zamieżam wykorzystać xD


RE: Popularne i wydajne wtyczki FL Studio - FL FAN - 19.11.2012

Pod Riff Machine można (funkcją "replace" zamienić ) na to miejsce Sytrus i wybrać jakiś ciekawy lead lub inny efekt, wówczas brzmi to o wiele lepiej. Przy dwóch i perkusji z FPC jeszcze lepiej. Warto poznawać podstawy powstawania sekwencji by tworzyć własne.

(19.11.2012, 16:20)sowa napisał(a): do paczki dodałbym jeszcze Sawer, Sakura, Sytrus, Wasp oraz Soundfont player bo to niezłe cacuszka :)

Nie rozpisali się za wiele. O WASP to szczególnie raptem 3 zdania ale coś tam przetłumaczyć zawsze można.
Oczywiście założę kolejny temat jeśli już przetłumaczę przynajmniej po kilka zdań do każdego.