Siemka dawno mnie nie było z braku weny, ale udało mi się coś sklecić
Ocenicie?
https://www.youtube.com/watch?v=puZzBNsh...l=TheMiram
Ocenicie?
https://www.youtube.com/watch?v=puZzBNsh...l=TheMiram
Miram - Shuffle Mind |
Siemka dawno mnie nie było z braku weny, ale udało mi się coś sklecić
Ocenicie? https://www.youtube.com/watch?v=puZzBNsh...l=TheMiram
w pierwszej minucie w sekundach od 0'37 do 0'43 w wyniku stosowania filtru doszło do jakichś wypaczeń dźwięku (przesterowań w charakterystyce częstotliwościowej). Trzeba uważać na takie zabiegi - no chyba że to celowe.
Jeśli chodzi o bas to brakuje mu mocy, poza tym wszystko zagłuszają synthy. Utwór powinien być dobrze odbierany na pełnej głośności i nie powinno nic kłuć po uszach. Czasami są popełniane takie grzechy główne miksu, że dzieje się za szeroko albo za wąsko w miksie coś. Jak pisałem już w tym temacie: Cytat:Miks a dynamika nagrania i tajemnica Equalizera Muzyka często umniejsza znaczeniu wysokich tonów, a kładzie nacisk na niskie częstotliwości. Zgodnie z wieloma badaniami prowadzonymi w przeszłości, które doprowadziły do ustalenia konturów równej głośności, stwierdzając, że ludzie są na ogół bardzo spostrzegawczy w zakresie wysokich częstotliwości, a treści o niskiej częstotliwości wymagają znacznie większej mocy, aby być postrzegane jako równie głośne. Więc aby coś dobrze zabrzmiało w ludzkim uchu, musi istnieć odwrócona zależność między częstotliwością, a poziomem głośności.
Opcja "pivot slope" pozwala uzyskać wyrównaną charakterystykę częstotliwościową w analizatorze widma. Gdy jednak wyłączysz tę opcję w korektorze to powinien być widoczny znaczny spadek w charakterystyce częstotliwościowej w kierunku wysokich tonów. Miks należy sprawdzać w mono, na słuchawkach, na głośnikach w różnych warunkach i oczywiście na różnych głośnościach. Jeden korektor dla ukształtowania barwy dźwięku, a drugi do miksu, więc zawsze przynajmniej dwa. Jeśli jakieś instrumenty walczą o miejsce to przyznaj większą część i głośność częstotliwości temu, który jest ważniejszy w kontekście aranżacyjnym (a drugiemu zmniejsz)
Bas i stopa perkusji w Twoim nagraniu są wyraźniejsze i brzmią lepiej gdy sprowadziłem całość do mono. Stopa perkusji powinna być w mono a bas może mieć te kilka procent odstępstwa aby miał zapas do "oddechu".
DYNAMIKA W NAGRANIU
Kolejna sprawa nagrany materiał jest niedostatecznie głośny, po zgraniu i analizie widzę, że użyłeś też limitera, który wyraźnie się uruchamia od 0'47 sekundy nagrania - co zaskutkowało wyraźnym spadkiem zapasu dynamiki. O dynamice również przeczytasz w temacie do którego odwołałem na samym początku. Nawet z waveformu w GoldWave widać, kiedy zapas dynamiki jest już wyraźnie zmniejszony. Oczywiście sygnał w GoldWave został tutaj wzmocniony o 6 dB aby ukazać pewne aspekty Aranżacja ciekawa i ogólna kompozycja ale miks i pewne technikalia musisz dopracować. Jeszcze raz pozwolę sobie zacytować swoją wypowiedź z innego tematu
Tutaj nie stosowany jest limiter w takim rozumieniu jak się powszechnie uważa - że za jego pomocą można osiagnąć pięknie brzmiący miks, bo nie pozwoli na przekroczenie 0 dB albo podniesie dźwięk do poziomu komercyjnego. Nieumiejętne korzystanie z tych narzędzi przynosi odwrotne od zamierzonych skutki. Tutaj ktoś zadał sobie trudu aby dynamika w nagraniu była najważniejsza. Czyli można zrobić profesjonalne nagranie bez takiego zastosowania limitera. Również proszę zgrywać, patrzeć na wykres, (który jest uwolniony i nie widać "zapory"), słuchać, porównywać, uczyć się i wyciągać wnioski na przyszłość.
Pozdrawiam Serdecznie (22.03.2023, 0:18)themiiram napisał(a): Siemka dawno mnie nie było z braku weny, ale udało mi się coś sklecićwysłałem złą wersje filmiku :/ https://www.youtube.com/watch?v=89Jfc275...l=TheMiram
No tu już jest różnica w porównaniu do pierwszej wersji.
Przy czym nad nagraniem zawsze warto popracować w spokoju a nie w presji czasu. Zapewne jeszcze będziesz tam mógł nadać jakiejś saturacji na dźwięki czy wyrównać jakieś poziomy albo częstotliwości. Już inaczej to brzmi i inaczej wygląda widmo w analizatorach i sam Wavefrom w programie GoldWave (oczywiście może to być każdy inny program tego typu) Pozdrawiam Serdecznie
Dzięki Aczkolwiek w finalnym projekcie nic nie zmieniłem. Po prostu podpaliłem się troche z uploadem filmiku i nie zauważyłem że wgrałem nie ten co trzeba, a do sprawdzenia co się stało natchnął mnie twój post hahah Dzięki bo w innym wypadku by nabił wyświetlenie, i szkoda było by usunąć i głupio wkleić nowy obok starego xD
W porządku, domyśliłem się, że w tak krótkim czasie nie wprowadzałbyś zmian na szybko. Fajnie, że dobra wersja się odnalazła i się zorientowałeś w porę. Jednak sprawdzałem jeszcze na drugim komputerze i tak też i tutaj w tym nagraniu warto usuwać do połowy bardzo wąski zakres na 4000 Hz korektorem na kanale Master. To najbardziej nieprzyjemne częstotliwości w każdym w sumie nagraniu. Ostrożnie też z wysokimi powinieneś troszkę pokombinować, (ale już na każdym kanale osobno) bo mam wrażenie, że troszkę jednak za dużo w poszczególnych brzmieniach synthów i perkusji. Takie niuansowe zmiany tylko zalecam. Wszystko na spokojnie, bez presji czasu. Słuchać, odsłuchiwać cicho, głośniej i na bardzo dużej głośności. Natomiast na przyszłość już tak dla dodatkowej informacji ale i obowiązkowej wiedzy podrzucam cytat wybiórczo poskładany z pisma Estrada i Studio:
Cytat:
Ciekawy utworek.Kolega wszystko wytlumaczyl co do osiagniecia lepszego brzmienia.
Dodam ze slychac wlozona prace,pomysly i trzymasz sie kanonow stylistyki..Tak trzymaj.Wypracuj sobie techniki miksowania poszczegolnych sciezek,porob sobie presety fx chainow na szynach.W mig bedziesz mial wszystko pod reka.Twoj czas Pzdr ...nabil wyswietlenia....moze nabijac bo sie z Ciebie nabijaja tez...Jak to jest ostatnio modne. |
|