Zamierzam napisać książkę o producentach muzycznych, pomysł już mi chodzi od dawna po głowie, zebrałem już trochę materiałów i zrobiłem już we wakacje wstępny szkic. Ostatnio dogadałem się także z autorem strony live-act.pl i wyszło na to że będzie mi wspomagał w pisaniu. Poniżej zamieszczam opis całego projektu. Zastrzegam że może się niebawem coś tu jeszcze pojawić więc na ten moment lista nie jest jeszcze kompletna:
1) Cele książki:
- Myślę, że mniej więcej tak będzie napisane we wstępie książki:
"Książka jest napisana nie tylko dla potencjalnych producentów, który zaczynają dopiero swoją przygodę z muzyką, ale również jest kierowana do słuchaczy muzyki, którzy chcą wiedzieć jak wygląda dzisiejsze środowisko i sytuacja artysty-producenta, oraz odbiorców jego twórczości. Mam nadzieje, że książka sprosta oczekiwaniom odbiorców i rozwieje wszelkie wątpliwości na pytania dotyczące osoby producenta, produkowania muzyki i otoczki wszystkich innych rzeczy które to całe środowisko tworzą."
Oczywiście to jest tylko fragment wstępu, który pewnie będzie o wiele dłuższy. Potraktujcie to również jako test stylu w jakim mniej więcej chcę ją napisać. Mam nadzieję, że jest odpowiedni, jak na dzieło tego typu.
2) Plan wykonania:
A) Rozpisanie rozdziałów książki.
Książka została podzielona na:
x. - Rozdziały
x.x - Tematy
x.x.x - Podtematy
(liczba) - liczba podtematów jakie udało mi się do danego tematu przypisać. Na ten moment nie ujawniam ich jeszcze, bo będe robił to w trakcie dyskucji (patrz troche dalej). Po za tym możliwe, że jakieś tematy mogą jeszcze być dopisane.
1.0.0 WSTĘP
1.1.0 SPIS TREŚCI.
1.2.0 SŁOWO WSTĘPNE.
1.2.1 Pomysł na książkę i inspiracje.
1.2.2 Realizacja i przebieg pisania książki.
2.0.0 ROZDZIAŁ I - Producent muzyczny i jego środowisko
2.1.0 PRODUCENT MUZYCZNY (3)
2.1.1 Sylwetka producenta muzycznego.
2.1.2 Wiek i płeć producenta.
2.1.3 DJ, a producent.
2.2.0 PRODUKCJA MUZYKI (4)
2.2.1 Definicja produkcji muzyki.
2.2.2 Produkcja zawodowa, a produkcja, jako Hobby.
2.2.3 Produkcja "dziś", a produkcja dawniej.
2.2.4 Przyszłość produkcji muzyki.
2.3.0 WYDAWANIE MUZYKI (4)
2.3.1 Wytwórnia Muzyczna.
2.3.2 Kryteria przyjmowania utworów.
2.3.3 Przebieg wydawania utworu.
2.3.4 Piractwo i opłacalność wydawania.
2.4.0 MUZYKA ELEKTRONICZNA (8)
2.4.1 Muzyka konkretna i jej założenia.
2.4.2 Przebieg historii muzyki elektronicznej.
2.4.3 Nośniki muzyczne oraz formaty i kompresja plików muzycznych.
2.4.4 Główne gatunki.
2.4.5 Stan i tempo rozwoju muzyki elektronicznej teraz.
2.4.6 Stare vs. Nowe
2.4.7 Komercja, a EDM.
2.4.8 Muzyka za 5, 10, 20 lat.
2.5.0 SŁOWNICZEK PRODUCENCKICH TERMINÓW I SKRÓTÓW (4)
2.5.1 Nazewnictwo dzieł.
2.5.2 Nazewnictwo form współpracy.
2.5.3 Inne definicje.
2.5.4 Skróty i żargon producencki.
3.0.0 ROZDZIAŁ II - Rozpoczynanie produkcji
3.1.0 POCZĄTKI (4)
3.2.0 PIERWSZE MIESIĄCE (4)
3.3.0 KIERUNKI I POZIOMY ROZWOJU (7)
3.4.0 MOTYWACJA I INSPIRACJE ARTYSTYCZNE (7)
4.0.0 ROZDZIAŁ III - Profesjonalna produkcja
4.1.0 CHARAKTERYSTYKA PROFESJONALNEJ PRODUKCJI (4)
4.2.0 PROFESJONALNE PROMOWANIE I SZERSZA DZIAŁALNOŚĆ (3)
4.3.0 WSPÓŁPRACA Z INNYMI PRODUCENTAMI (5)
4.4.0 INNE (2)
B) Zbieranie i analiza materiałów. (Wrzesień i Październik)
- Artykuły, książki, wywiady itp. z których wyciągam ciekawe stwierdzenia lub cytaty, które dobieram do poszczególnych tematów.
- Do każdego cytatowanego fragmentu, na końcu książki będzie zrobiona lista odnośników, skąd pochodzą te fragmenty.
- Aktualnie mam przeanalizowanych dokładnie 60 tekstów, zostało mi jeszcze około 30-tu.
C) Dyskusje na forach (Od 26 Października do końca listopada)
- Kilka dyskusji na różne tematy, które tego wymagają. Tutaj każdy może się wykazać i każdy taki zostanie wymieniony w podziękowaniach na końcu książki. Na końcu postu zamieściłem listę dyskusji.
D) Pisanie (Od listopada do końca roku)
- Od listopada będe miał dużo czasu na pisanie, a szczególnie w II połowie listopada, bo mam praktyki zawodowe, czyli nauką szkolną nie będe musiał się przejmować i będe mógł się poświęcić własnie na pisanie.
- Wstępnie chcę to napisać do połowy grudnia, zaś święta poświęcę na poprawki i wykończenie.
E) Tłumaczenie (II połowa Grudnia)
- Jak pisałem w punkcie C, na święta chce ukończyć książkę Chciałbym żeby książka była też przetłumaczona na angielski, pod koniec grudnia będe potrzebował tłumacza, który dla mnie to wykona. O szczegółach dopowiem jak przyjdzie na to stosowna pora.
F) Release i promocja (Styczeń/Luty 2014)
- Ostateczne wykończenie (okładka, format itp.) i promocja, chcę zaangażować w to kilka portali muzycznych, ale o tym więcej później, dopiero jak napiszę całość. Oczywiście książka będzie w formie elektronicznej darmowa. Wspominałem o rozważaniu wykonania części drukowanej, ale o tym się pomyśli po ukończeniu, bo to jest związane z kosztami i będzie zależało od ilości chętnych.
3) Co w związku z powyższym:
- Jeżeli ktoś ma pytania, lub myśli że może w jakiś sposób pomóc, to może do mnie spokojnie napisać.
- pt. 2, A,C - Jeśli chodzi o dyskusje na forach, będą one w osobnych tematach, tworzonych co jakiś czas. Tam dopiero będzie szczegółowo rozpisany dany temat. Lista na końcu postu.
- pt. 2 B - Co do materiałów, korzystam z artykułów i wywiadów z ftb, global trance, zakamarki-audio i live-act. Prócz tego jakieś pojedyńcze artykuły z różnych miejsc w sieci, ale wiem że to jest wciąż za mało. Jeśli masz jakiś ciekawą rzecz, która przyda się do rozwoju książki, napisz do mnie. Szczególnie, iż ja korzystam w głównej mierze z polsko-języcznych materiałów, a myśle że z materiałów w obcych językach także dużo można się dowiedzieć. Proszę więc o przesyłanie mi linków z materiałami na pw.
4) Lista dyskusji (będzie jeszcze uzupełniona):
http://musicproducers.pl/temat-dyskusja-...t-muzyczny
http://musicproducers.pl/temat-dyskusja-...cja-muzyki
http://musicproducers.pl/temat-dyskusja-...ne-gatunki
http://musicproducers.pl/temat-dyskusja-...na-edm-itp
http://musicproducers.pl/temat-dyskusja-...-i-skrotow
... (cdn)
Na koniec dodam, że chciałbym aby w ten projekt zaangażowało się jak najwięcej osób z dużym doświadczeniem. Chcę, żeby ta książka była porządnie napisana i żeby nie było żadnych wątpliwości z rzeczami które będą tam napisane.
Pozdrawiam!
1) Cele książki:
- Myślę, że mniej więcej tak będzie napisane we wstępie książki:
"Książka jest napisana nie tylko dla potencjalnych producentów, który zaczynają dopiero swoją przygodę z muzyką, ale również jest kierowana do słuchaczy muzyki, którzy chcą wiedzieć jak wygląda dzisiejsze środowisko i sytuacja artysty-producenta, oraz odbiorców jego twórczości. Mam nadzieje, że książka sprosta oczekiwaniom odbiorców i rozwieje wszelkie wątpliwości na pytania dotyczące osoby producenta, produkowania muzyki i otoczki wszystkich innych rzeczy które to całe środowisko tworzą."
Oczywiście to jest tylko fragment wstępu, który pewnie będzie o wiele dłuższy. Potraktujcie to również jako test stylu w jakim mniej więcej chcę ją napisać. Mam nadzieję, że jest odpowiedni, jak na dzieło tego typu.
2) Plan wykonania:
A) Rozpisanie rozdziałów książki.
Książka została podzielona na:
x. - Rozdziały
x.x - Tematy
x.x.x - Podtematy
(liczba) - liczba podtematów jakie udało mi się do danego tematu przypisać. Na ten moment nie ujawniam ich jeszcze, bo będe robił to w trakcie dyskucji (patrz troche dalej). Po za tym możliwe, że jakieś tematy mogą jeszcze być dopisane.
1.0.0 WSTĘP
1.1.0 SPIS TREŚCI.
1.2.0 SŁOWO WSTĘPNE.
1.2.1 Pomysł na książkę i inspiracje.
1.2.2 Realizacja i przebieg pisania książki.
2.0.0 ROZDZIAŁ I - Producent muzyczny i jego środowisko
2.1.0 PRODUCENT MUZYCZNY (3)
2.1.1 Sylwetka producenta muzycznego.
2.1.2 Wiek i płeć producenta.
2.1.3 DJ, a producent.
2.2.0 PRODUKCJA MUZYKI (4)
2.2.1 Definicja produkcji muzyki.
2.2.2 Produkcja zawodowa, a produkcja, jako Hobby.
2.2.3 Produkcja "dziś", a produkcja dawniej.
2.2.4 Przyszłość produkcji muzyki.
2.3.0 WYDAWANIE MUZYKI (4)
2.3.1 Wytwórnia Muzyczna.
2.3.2 Kryteria przyjmowania utworów.
2.3.3 Przebieg wydawania utworu.
2.3.4 Piractwo i opłacalność wydawania.
2.4.0 MUZYKA ELEKTRONICZNA (8)
2.4.1 Muzyka konkretna i jej założenia.
2.4.2 Przebieg historii muzyki elektronicznej.
2.4.3 Nośniki muzyczne oraz formaty i kompresja plików muzycznych.
2.4.4 Główne gatunki.
2.4.5 Stan i tempo rozwoju muzyki elektronicznej teraz.
2.4.6 Stare vs. Nowe
2.4.7 Komercja, a EDM.
2.4.8 Muzyka za 5, 10, 20 lat.
2.5.0 SŁOWNICZEK PRODUCENCKICH TERMINÓW I SKRÓTÓW (4)
2.5.1 Nazewnictwo dzieł.
2.5.2 Nazewnictwo form współpracy.
2.5.3 Inne definicje.
2.5.4 Skróty i żargon producencki.
3.0.0 ROZDZIAŁ II - Rozpoczynanie produkcji
3.1.0 POCZĄTKI (4)
3.2.0 PIERWSZE MIESIĄCE (4)
3.3.0 KIERUNKI I POZIOMY ROZWOJU (7)
3.4.0 MOTYWACJA I INSPIRACJE ARTYSTYCZNE (7)
4.0.0 ROZDZIAŁ III - Profesjonalna produkcja
4.1.0 CHARAKTERYSTYKA PROFESJONALNEJ PRODUKCJI (4)
4.2.0 PROFESJONALNE PROMOWANIE I SZERSZA DZIAŁALNOŚĆ (3)
4.3.0 WSPÓŁPRACA Z INNYMI PRODUCENTAMI (5)
4.4.0 INNE (2)
B) Zbieranie i analiza materiałów. (Wrzesień i Październik)
- Artykuły, książki, wywiady itp. z których wyciągam ciekawe stwierdzenia lub cytaty, które dobieram do poszczególnych tematów.
- Do każdego cytatowanego fragmentu, na końcu książki będzie zrobiona lista odnośników, skąd pochodzą te fragmenty.
- Aktualnie mam przeanalizowanych dokładnie 60 tekstów, zostało mi jeszcze około 30-tu.
C) Dyskusje na forach (Od 26 Października do końca listopada)
- Kilka dyskusji na różne tematy, które tego wymagają. Tutaj każdy może się wykazać i każdy taki zostanie wymieniony w podziękowaniach na końcu książki. Na końcu postu zamieściłem listę dyskusji.
D) Pisanie (Od listopada do końca roku)
- Od listopada będe miał dużo czasu na pisanie, a szczególnie w II połowie listopada, bo mam praktyki zawodowe, czyli nauką szkolną nie będe musiał się przejmować i będe mógł się poświęcić własnie na pisanie.
- Wstępnie chcę to napisać do połowy grudnia, zaś święta poświęcę na poprawki i wykończenie.
E) Tłumaczenie (II połowa Grudnia)
- Jak pisałem w punkcie C, na święta chce ukończyć książkę Chciałbym żeby książka była też przetłumaczona na angielski, pod koniec grudnia będe potrzebował tłumacza, który dla mnie to wykona. O szczegółach dopowiem jak przyjdzie na to stosowna pora.
F) Release i promocja (Styczeń/Luty 2014)
- Ostateczne wykończenie (okładka, format itp.) i promocja, chcę zaangażować w to kilka portali muzycznych, ale o tym więcej później, dopiero jak napiszę całość. Oczywiście książka będzie w formie elektronicznej darmowa. Wspominałem o rozważaniu wykonania części drukowanej, ale o tym się pomyśli po ukończeniu, bo to jest związane z kosztami i będzie zależało od ilości chętnych.
3) Co w związku z powyższym:
- Jeżeli ktoś ma pytania, lub myśli że może w jakiś sposób pomóc, to może do mnie spokojnie napisać.
- pt. 2, A,C - Jeśli chodzi o dyskusje na forach, będą one w osobnych tematach, tworzonych co jakiś czas. Tam dopiero będzie szczegółowo rozpisany dany temat. Lista na końcu postu.
- pt. 2 B - Co do materiałów, korzystam z artykułów i wywiadów z ftb, global trance, zakamarki-audio i live-act. Prócz tego jakieś pojedyńcze artykuły z różnych miejsc w sieci, ale wiem że to jest wciąż za mało. Jeśli masz jakiś ciekawą rzecz, która przyda się do rozwoju książki, napisz do mnie. Szczególnie, iż ja korzystam w głównej mierze z polsko-języcznych materiałów, a myśle że z materiałów w obcych językach także dużo można się dowiedzieć. Proszę więc o przesyłanie mi linków z materiałami na pw.
4) Lista dyskusji (będzie jeszcze uzupełniona):
http://musicproducers.pl/temat-dyskusja-...t-muzyczny
http://musicproducers.pl/temat-dyskusja-...cja-muzyki
http://musicproducers.pl/temat-dyskusja-...ne-gatunki
http://musicproducers.pl/temat-dyskusja-...na-edm-itp
http://musicproducers.pl/temat-dyskusja-...-i-skrotow
... (cdn)
Na koniec dodam, że chciałbym aby w ten projekt zaangażowało się jak najwięcej osób z dużym doświadczeniem. Chcę, żeby ta książka była porządnie napisana i żeby nie było żadnych wątpliwości z rzeczami które będą tam napisane.
Pozdrawiam!