Dopóki leciało sobie bez bassu, było dosyć nieźle. Miks kuleje mocno. Wszystko jest takie ostre, suche i na pierwszym planie, to trzeba jakoś sensownie porozkładać w panoramie, nie wystarczy przesuwać L/R. To by mogło całkiem nieźle zabrzmieć z wyraźniejszą dynamiką, ale słaby miks zawsze skutkuje niewielką dynamiką, dlatego można odnieść wrażenie, że utwór nie ma w sobie mocy, energii, tego szarpnięcia. Pomysł moim zdaniem prosty, ale nie jest tak słaby jak miks, mogłoby coś z tego być.
Byłem pewny że to mój najlepiej wykonany utwór <kulkawleb2>
Postarałem się z miksem, dźwiękami, aranżacją.
Nawet nie porównywałem tego utworu z moimi innymi bo sądziłem że to niebo a ziemia, a tu takie zaskoczenie.
Szczerze, panoramy nie ruszyłem nawet, ale w miksie jest aż tak źle?
Porównywałem z kilkunastoma utworami w podobnym stylu i byłem pewny że w miksie nie osiągnąłem jeszcze tak dobrej dynamiki i czystości.
Odsłuchujesz na monitorach? Chyba będę musiał kupić.
Co mam poprawić w miksie? Dzięki za opinie
Odsłuchałem kilka razy na monitorach i słuchawkach, ale jeżeli dobrze znasz swój odsłuch to nie potrzebujesz kupować nie wiadomo czego. Bas zamula Ci cały dół miksu, nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale stopa lepiej się miksuje, gdy jest dobrana do tonacji utworu. Moim zdaniem wszystkie niuanse szybciej wychwycisz na słuchawkach, a niżeli na monitorach, ale to właśnie monitory, głośniki komputerowe, wieża hifi czy co tam jeszcze innego posiadasz pomogą Ci zachować perspektywę. Miksując tylko i wyłącznie na słuchawkach można zagonić się w ślepą uliczkę, chyba że na prawdę dobrze je znasz i po prostu Ci to wychodzi.
Stopa sama w sobie brzmi bardzo dobrze, ogólnie perkusje masz na plus, no ale już reszta zamula, synthy są rozmyte, brakuje im prezencji, a bas, no niestety zamula miks, dół jest po prostu kiepski.
Ja odłuchuje na słuchawkach, małych głośnikach i kolumnach ( Jak jestem sam w domu )
a co mogę zrobić z tym dołem? Ma niektórych częstotliwości za dużo/za mało?
Rozumiem że ogółem w miksie jest poprawnie ale do momentu kiedy wchodzi Drop?
W jaki sposób mogę poprawić te Synthy?
Pewnie, gdybym tak wszystko potrafił ulepszyć za pomocą czarodziejskiej różdżki, nie miałabym czasu zaglądać na forum. Umiejętność dostrzeżenia błędów, a umiejętność ich wyeliminowania, to dwie różne umiejętności moim zdaniem. Po kolei - start jest ok. jest sobie stopa z jakimś powiedzmy snarem pokrywającym górne pasmo, często spotykany zabieg. W tle saw z automatyzowanym pitchem, daje to wszytko radę. Pojawia się jakiś pluck z mocnym delayem, chodzi sobie w tle, nie zaburza całości, przynajmniej na tym etapie. Mamy sweep a zaraz za nim wychodzące na filtrze lead i jakiś wysterowany dźwięk. Tutaj już nie wiem, który ma robić za główny motyw. Grają w podobnym zakresie, więc jeden trzeba poświęcić dla drugiego. Zamyka się pierwsza minuta i wchodzi bass i tutaj niestety jest już straszna papka. Dwa poprzednie synthy mają pewnie na to wpływ, ale nie tylko. Otóż w tym fragmencie wyładowałeś cały arsenał, to wszystko musi się jakoś pomieścić i jak słyszysz brakuje miejsca. Jeżeli bass gra w tonacji, podejrzewam, że tak, żadnych zgrzytów w tym aspekcie nie słyszę, to powinieneś wrócić do korekcji. Wyłącz na chwilę wszystkie kanały prócz stopy, następnie dorzucaj bas, jeśli masz na kilku kanałach to uruchom wszystkie i sprawdź czy podstawa Twojego miksu jest rzeczywiście spójna, być może trzeba będzie dostroić stopę lub zmienić na inny sampel. Bas znosi bardzo wiele jeśli chodzi o procesy, więc śmiało wytnij korekcją z wąską dobrocią te rezonanse i inne dziwne wydźwięki, które Ci zagłuszają stopę, kompresji również nie ma co żałować. Dopiero, gdy opanujesz dół dorzuć pozostałe synthy i drumy. Może się okazać, że całość znów się zaczyna mulić, bo wszystko jest w centrum, więc porozkładaj niektóre dźwięki po bokach, im wyższy synth tym lepiej znosi np. efekt zdublowania, co fajnie buduje panoramę stereo. Dalej już nie analizuję, bo wszystko się powtarza. Szczerze nie wiem czy w jakimkolwiek stopniu to Ci pomoże, ale spróbowałem.
Pomogło, wielkie dzięki.
Być może gorzej nie jest w miksie od moich poprzednich utworów, ale po prostu odważniej podszedłem do tego utworu i być może przesadziłem z niektórymi dźwiękami i częstotliwościami.
Cześć z racji że nie mogę tego dodać jako własny temat wrzucę tutaj , produkcją bawię się dopiero 3 miesiące a poniżej efekt , utwór który skończyłem wczoraj, sami oceńcie xxxxxxx
czesc. kolego, tak sie nie robi, temat załóz w dziale z przywitaniami, albo nabądź te 10 postów, skomentuj prace innych i potem będziesz mógł zakladac swoj temat.
odsłuchiwanie gotowego miksu na monitorach to raczej szpan dla szpanu i nic więcej ;-) od kiedy to monitory odsłuchowe służą do odsłuchiwania gotowego miksu ??? a to by się nie jeden realizator dźwięku popukał w głowę..
cytuję "Moim zdaniem wszystkie niuanse szybciej wychwycisz na słuchawkach, a niżeli na monitorach" ha ha ha litości miks na słuchawkach robią tylko i wyłącznie amatorzy z bardzo prostej przyczyny "Jeśli Twój miks brzmi dobrze na monitorach, to na słuchawkach zabrzmi fenomenalnie. Niestety nie działa to w drugą stronę – miks zrobiony na słuchawkach, nie zawsze zabrzmi dobrze przez monitory”
"To by mogło całkiem nieźle zabrzmieć z wyraźniejszą dynamiką, ale słaby miks zawsze skutkuje niewielką dynamiką" tutaj też trafiłeś kulą w płot ;-) dynamika w utworze muzycznym to amplituda najgłośniejszego dźwięku do najcichszego i co to ma wspólnego ze słabym miksem ??
miks utworu to ogół działań wykonywanych w procesie tworzenia i aranżacji a nie tylko dynamika ?!
Jack Frost: Przyszedłeś tutaj się uzalać czy skomentowac czyjeś prace i dowiedziec się więcej o produkcji? Ile ty masz lat ze nie umiesz czytac ze zrozumieniem? Kolega powiedział wyraźnie ze chodzi o niuanse, bo to prawda, ( w słuchawkach przetworniki masz blizej uszu i dokladnie uslyszysz drobne błędy w brzzmieniu ) a nie ze miks. Na tym forum kazdy wie ze miks musi zabrzmiec dobrze na kolumnach lub monitorach, a nie na słuchawkach. Dynamika ma bardzo wiele wspólnego z miksem, bo jak widzisz pojęcie Miks ma 2 znaczenia i pojęcie Dynamika także, tu chodziło o to, ze w efekcie mojego slabego wymiksowania ściezek, ucierpiala na tym dynamika, przez co utwór nie ma odpowiedniej siły. nikt tu nie napisał ze miks to tylko dynamika, więc znowu pokazujesz ze kuleje u Ciebie czytanie ze zrozumieniem. No kolego, jesli chcesz funkcjonowac na tym forum, to musisz posiąść tą umiejętnosc czytania ze zrozumieniem. Nawet jak super wiedze, teoretyczną i praktyczną na temat realizacji dźwięku, to i tak przejawiasz swoją głupote tym ze zamiast oceniac prace innych, napier****sz te formułki i chwalisz się swoją "wiedzą" , bo to ze ją posiadasz, nie znaczy ze innych mozesz ciągle krytykowac, bo są tu bardzo dobrzy, doswiadczeni producenci, a takze młodsi i tacy co dopiero zaczzynają i sie uczą. Ps. W utworze Life's an Adventure nie ma braku harmoni funkcyjnej. Twoje udawanie ze sie znasz jest poprostu śmieszne. Jesczze raz zobacze ze sie zalisz zamiast oceniac, będę mocno ingerowal w to abys dostał bana.