Hey Mocade. Przyznam szczerze, iż wolę odnosić się do utworów z SoundCloud'u niż YouTube (ten "kaleczy" odsłuch i nie widać "fali"; a po owej możliwym jest choć trochę "odczytać" szczególnie to jak track skompresowano i zlimiterowano...
Jeśli chodzi o donośność Twego Demo to przede wszystkim winno się "odmulić" track; przy odpowiedniej separacji impresja zawsze jest korzystniejsza (wręcz odnosi się wrażenie, iż wszystko jest głośniej). Tak więc, proszę, skup się na EQ ścieżek (tam gdzie trzeba "tnij na słuch"). Nadto, obecne dźwięki cechuje deficyt "góry" i nie chodzi mi "tu" o jakąś zbytnią jaskrawość, bo tego nie wymaga tenże projekt, lecz o precyzyjne "górki" (duże Q) w górnych rejestrach wobec różnych ścieżek (oczywiście na każdej w innym miejscu)... Podpowiem tak: jeśli na jednej ścieżce "podbijesz" ostro 8 kHz to na reszcie tego typu tonów (np. Pad'y) tworzysz „dołki” na 8 kHz. Te pozostałe ścieżki również możesz wyróżnić "w górze", jednakże już w odmiennym przedziale. I tak ze wszystkim... Takowy zabieg prowadzi do określenia pewnych priorytetów "w górze" odnośnie różnolitych dźwięków. Gorzej jest "z dołem". Z tego co słyszę, wnioskuję, iż temat będzie cechować ciemna barwa. "Rzecz tyczy" Kick'a, który dość nietypowo "uderza po kanałach". Brzmi to fajnie (!), wszelako brakuje jeszcze trochę mocy tej stopie. Tail prezentuje się okey (jest metaliczny), lecz "dołożyłabym" więcej Sub'a (lekko) i "podbiła" li tylko Peak, który gdzieś tam szczytuje w ok. 60 /70 Hz.
Wracając do głośności to już kwestia Rendering'u dosyć cichego Mixdown'u, tak by pozostała rezerwa operacji w Mastering'u; suma nie może być przeładowana. Naturalnie wyczucie, w tym odcinku produkcji, jest konieczne. "Tu" sugeruję użyć dobrego Limiter'a albo nawet dwóch, które w szeregu odpowiednio ułożone pozwolą osiągnąć słuszną głośność, jak też klarowność. W takim przypadku pożyteczne są pojęcia Brickwall/Clipping plus obserwacja analizatorem tego co się dzieje. Cóż jeszcze? Wtyczki mastering'owe; przykładowo Izotope to porządny "kombajn" dzięki, któremu można stosować kompresję wielopasmową i to w Mid/Side; odpowiednio ustawić panoramę/przestrzeń itd. Wszelako tenże Izotope to jedna z wielu wtyczek w szeregu (typu Waves czy od GVST, jak Gmulti plus Gclip). Tyle ode mnie...
PS. "Zion" Fluke'a uwielbiam. ;D
Jeśli chodzi o donośność Twego Demo to przede wszystkim winno się "odmulić" track; przy odpowiedniej separacji impresja zawsze jest korzystniejsza (wręcz odnosi się wrażenie, iż wszystko jest głośniej). Tak więc, proszę, skup się na EQ ścieżek (tam gdzie trzeba "tnij na słuch"). Nadto, obecne dźwięki cechuje deficyt "góry" i nie chodzi mi "tu" o jakąś zbytnią jaskrawość, bo tego nie wymaga tenże projekt, lecz o precyzyjne "górki" (duże Q) w górnych rejestrach wobec różnych ścieżek (oczywiście na każdej w innym miejscu)... Podpowiem tak: jeśli na jednej ścieżce "podbijesz" ostro 8 kHz to na reszcie tego typu tonów (np. Pad'y) tworzysz „dołki” na 8 kHz. Te pozostałe ścieżki również możesz wyróżnić "w górze", jednakże już w odmiennym przedziale. I tak ze wszystkim... Takowy zabieg prowadzi do określenia pewnych priorytetów "w górze" odnośnie różnolitych dźwięków. Gorzej jest "z dołem". Z tego co słyszę, wnioskuję, iż temat będzie cechować ciemna barwa. "Rzecz tyczy" Kick'a, który dość nietypowo "uderza po kanałach". Brzmi to fajnie (!), wszelako brakuje jeszcze trochę mocy tej stopie. Tail prezentuje się okey (jest metaliczny), lecz "dołożyłabym" więcej Sub'a (lekko) i "podbiła" li tylko Peak, który gdzieś tam szczytuje w ok. 60 /70 Hz.
Wracając do głośności to już kwestia Rendering'u dosyć cichego Mixdown'u, tak by pozostała rezerwa operacji w Mastering'u; suma nie może być przeładowana. Naturalnie wyczucie, w tym odcinku produkcji, jest konieczne. "Tu" sugeruję użyć dobrego Limiter'a albo nawet dwóch, które w szeregu odpowiednio ułożone pozwolą osiągnąć słuszną głośność, jak też klarowność. W takim przypadku pożyteczne są pojęcia Brickwall/Clipping plus obserwacja analizatorem tego co się dzieje. Cóż jeszcze? Wtyczki mastering'owe; przykładowo Izotope to porządny "kombajn" dzięki, któremu można stosować kompresję wielopasmową i to w Mid/Side; odpowiednio ustawić panoramę/przestrzeń itd. Wszelako tenże Izotope to jedna z wielu wtyczek w szeregu (typu Waves czy od GVST, jak Gmulti plus Gclip). Tyle ode mnie...
PS. "Zion" Fluke'a uwielbiam. ;D