Dzięki za poświęcenie czasu
To cenna wiadomość - cieszę się że przestrzeń, jaką udało mi się osiągnąć spodobała Ci się Dzięki.
Czy chodzi o OmniVerb czy o TAL Reverb II? bo te dwa mi przychodzą na myśl jako (Białe)?
Swoją drogą - mam dokładnie te same spostrzeżenia co do FL-owskiego reverbu a Ty mnie w tym przekonałeś!
Valhallaroom - już wcześniej o nim słyszałem wiele dobrego. Chyba doinwestuję mój "warsztat" o ten reverb bo brzmi bardzo dobrze, jest taki naturalny...
Teraz napiszę coś, w co niewiele osób mi uwierzy, ale tą metodę "odkryłem" i wykorzystywałem już dużo wcześniej, zanim znalazłem to w internetach - a mianowicie że warto miksować na niskich poziomach... lecz faktycznie wychodzi na to, że muszę jeszcze zdobyć więcej doświadczenia ze stosowaniem tego Triku
Dodatkowo kontrolnie stosuję metodę balansu głośności ścieżek w zestawieniu z różowym szumem i zawsze te dwie metody idą w parze (w miom przypadku) przy ustawianiu poziomów.
Jeśli chodzi o sprawdzania miksu w mono - o tej metodzie dowiedziałem się dość niedawno - do "szybkiego" mono używam TT Dynamic Range Meter (jeden klik i jest) a także do monitorowania RMS przy jak ja to nazywam "Wiejskim Masteringu " - w domowym zaciszu.
Do sprawdzania fazy każdego instrumentu z osobna i na masterze stosuję Voxengo Span - moim zdaniem trochę szybszy w reprezentacji graficznej od TT Dynamic-a - po to by uniknąć efektu przeciwfazy, gdzie sygnały w obu kanałach, w tym samym czasie są odwrotne biegunowo - czyli niesłyszalne w mono
Dodatkowo sprawdzam na telefonie MyPhone Hammer który jest chyba najgorszym odsłuchem jaki w życiu miałem no i obowiązkowo w samochodzie.
Dzięki In-Tegral za bardzo cenne rady - z pewnością będę zwracał na wszystkie uwagę, przy poprawkach tego utworu i kolejnych moich gniotach!
Prawda jest taka że daleko mi jeszcze by dobrze wyczuć stosowanie reverbów i sam wiem że mam z tym niemały problem
(11.03.2018, 21:18)RaNi/Works napisał(a): Podoba mi się ta przestrzeń... Fajne stereło, czyli coś czego nigdy sam nie osiągnąłem...
To cenna wiadomość - cieszę się że przestrzeń, jaką udało mi się osiągnąć spodobała Ci się Dzięki.
(11.03.2018, 21:18)In-Tegral napisał(a): Warto zainwestować (osobiście polecam i używam lexhalla) albo w valhallaroom, ew. w jeszcze jeden, z białym interface'em, którego nazwy nie pamiętam.
Czy chodzi o OmniVerb czy o TAL Reverb II? bo te dwa mi przychodzą na myśl jako (Białe)?
Swoją drogą - mam dokładnie te same spostrzeżenia co do FL-owskiego reverbu a Ty mnie w tym przekonałeś!
Valhallaroom - już wcześniej o nim słyszałem wiele dobrego. Chyba doinwestuję mój "warsztat" o ten reverb bo brzmi bardzo dobrze, jest taki naturalny...
(11.03.2018, 21:18)In-Tegral napisał(a): Poziomy głośności zawsze ustawiaj na zmonofonizowanym mixie najlepiej na volume bardzo cicho ustawionym (wiem powtarzam się, ale będę to ludziom wbijał do głowy aż wejdzie im to w nawyk) i właśnie o to mi chodzi.
Teraz napiszę coś, w co niewiele osób mi uwierzy, ale tą metodę "odkryłem" i wykorzystywałem już dużo wcześniej, zanim znalazłem to w internetach - a mianowicie że warto miksować na niskich poziomach... lecz faktycznie wychodzi na to, że muszę jeszcze zdobyć więcej doświadczenia ze stosowaniem tego Triku
Dodatkowo kontrolnie stosuję metodę balansu głośności ścieżek w zestawieniu z różowym szumem i zawsze te dwie metody idą w parze (w miom przypadku) przy ustawianiu poziomów.
Jeśli chodzi o sprawdzania miksu w mono - o tej metodzie dowiedziałem się dość niedawno - do "szybkiego" mono używam TT Dynamic Range Meter (jeden klik i jest) a także do monitorowania RMS przy jak ja to nazywam "Wiejskim Masteringu " - w domowym zaciszu.
Do sprawdzania fazy każdego instrumentu z osobna i na masterze stosuję Voxengo Span - moim zdaniem trochę szybszy w reprezentacji graficznej od TT Dynamic-a - po to by uniknąć efektu przeciwfazy, gdzie sygnały w obu kanałach, w tym samym czasie są odwrotne biegunowo - czyli niesłyszalne w mono
Dodatkowo sprawdzam na telefonie MyPhone Hammer który jest chyba najgorszym odsłuchem jaki w życiu miałem no i obowiązkowo w samochodzie.
Dzięki In-Tegral za bardzo cenne rady - z pewnością będę zwracał na wszystkie uwagę, przy poprawkach tego utworu i kolejnych moich gniotach!
Prawda jest taka że daleko mi jeszcze by dobrze wyczuć stosowanie reverbów i sam wiem że mam z tym niemały problem