Tu nie chodzi o limiter ani cliper.
Po pierwsze piszesz, że renderujesz w 32 bit i 44 khz ale nie napisałeś w jakiej głębi i o jakim próbkowaniu miksujesz. Takie rzeczy dzieją się często podczas zmiany próbkowania i wtedy dostaje się niechciane piki, co zresztą zauważyłeś, że po zmianach te przestery są inne (mają inną siłę). W ogóle po co renderujesz do 32 bit ?
Po drugie, ważne jak masz ustawiony DAW bo może być tak, że masz inną głębię miksowania i próbkowania niż wyrenderowany plik – i znów będziesz miał niechciane piki (które mogą w gruncie rzeczy być fałszywe). Najlepiej miksować w DAW 24 bit i 44,1khz i wypalać 16bit i 44,1 khz pozostając na tym samym poziomie próbkowania a zejść tylko z głębia do typowej płyty CD
Trzecia sprawa to dithering – osobiście uważam, że jakie by nie było procesowanie podczas masteringu to ostateczny dithering i ustawienie w tymże ditheringu końcowej bitowości i próbkowania a nawet cippingu załatwi problem (czyli w gruncie rzeczy wszystko w jednym) Oczywiście musi być to zbieżne z DAW podczas eksportowania a najlepiej aby w DAWie wyłączyć te opcje (jak się da). Polecam wtyczkę PSP – X Dither.
Poczytaj więcej tutaj:
https://www.gearslutz.com/board/masterin...miter.html
Po pierwsze piszesz, że renderujesz w 32 bit i 44 khz ale nie napisałeś w jakiej głębi i o jakim próbkowaniu miksujesz. Takie rzeczy dzieją się często podczas zmiany próbkowania i wtedy dostaje się niechciane piki, co zresztą zauważyłeś, że po zmianach te przestery są inne (mają inną siłę). W ogóle po co renderujesz do 32 bit ?
Po drugie, ważne jak masz ustawiony DAW bo może być tak, że masz inną głębię miksowania i próbkowania niż wyrenderowany plik – i znów będziesz miał niechciane piki (które mogą w gruncie rzeczy być fałszywe). Najlepiej miksować w DAW 24 bit i 44,1khz i wypalać 16bit i 44,1 khz pozostając na tym samym poziomie próbkowania a zejść tylko z głębia do typowej płyty CD
Trzecia sprawa to dithering – osobiście uważam, że jakie by nie było procesowanie podczas masteringu to ostateczny dithering i ustawienie w tymże ditheringu końcowej bitowości i próbkowania a nawet cippingu załatwi problem (czyli w gruncie rzeczy wszystko w jednym) Oczywiście musi być to zbieżne z DAW podczas eksportowania a najlepiej aby w DAWie wyłączyć te opcje (jak się da). Polecam wtyczkę PSP – X Dither.
Poczytaj więcej tutaj:
https://www.gearslutz.com/board/masterin...miter.html