SOWA zapomniałeś o jednym bardzo ważnym sposobie - granie przestrzeniami - Jeśli np kolejna sekwencja po przejściu nie różni się zbytnio od tej pierwszej, wyróżnia ją np tylko jedna ścieżka syntezatora, wówczas aby zbudować przed nią coś co zwróci uwagę słuchacza na przejście, można utworzyć przestrzeń. Jedną z metod jest nałożenie na wszystko lub prawie wszystko bardzo mokrego pogłosu, oraz stopniowanie go automatyzacją do momentu kiedy tuż przed końcem pierwszej sekwencji a przed początkiem drugiej, uzyskamy taki efekt jakbyśmy słyszeli w zasadzie sam pogłos. Następnie drastycznie odcina się ten efekt NA RAZ w kolejnej sekwencji. Można go wzbogacić mocnym uderzeniem po przejściu np crashem lub HITem. Przy tworzeniu przestrzeni warto korzystać z SENDów - bardzo ułatwiają manipulację przestrzenią.
Jak budować przejścia między sekcjami w utworze, cz. 2 |
|