Nie wiem gdzie można tego typu artykuły przypinać ale zdecydowałem wrzucić tutaj z racji na treść, która może być pomocna na każdym etapie przygody z techniczną stroną tworzenia muzyki.
Są to artykuły na temat sygnału analogowego i cyfrowego
„Atomy” dźwięku cyfrowego, czyli o tym, jak „włożyć” analogowy dźwięk do komputera i „nic” przez to nie stracić.
Atomy dżwięku cyfrowego
Atomy dżwięku cyfrowego cz. 2
Atomy dżwięku cyfrowego cz. 3
Fragment jednego z artykułów:
Są to artykuły na temat sygnału analogowego i cyfrowego
„Atomy” dźwięku cyfrowego, czyli o tym, jak „włożyć” analogowy dźwięk do komputera i „nic” przez to nie stracić.
Atomy dżwięku cyfrowego
Atomy dżwięku cyfrowego cz. 2
Atomy dżwięku cyfrowego cz. 3
Fragment jednego z artykułów:
Cytat:Dźwięk analogowy jest ciągły (np. jak woda). Zapis cyfrowy jest jego przeciwieństwem, jest dyskretny, czyli nieciągły (np. jak piasek). Co to znaczy? Stany analogowe odpowiadają bezpośrednio stanom „fizycznym” sygnału (np. wychylenie membrany mikrofonu jest proporcjonalne do wartości amplitudy ciśnienia powietrza na nią działającego), natomiast stany cyfrowe są to po prostu liczby odpowiadające wartością tych amplitud. Aby zamienić sygnał analogowy na cyfrowy, wykonujemy pewną czynność zwaną próbkowaniem, tzn. mierzymy (ew. zapisujemy) wartości (liczby) tego sygnału w ustalonych, równych, momentach czasu (T). Ważne jest tutaj, iż odstępy czasowe są równe. Odwrotność wartości tego czasu (1/T) nazywamy: częstotliwością próbkowania i oznaczmy fs (z angielskiego – freqency sampling). Inaczej: Dźwięk cyfrowy to reprezentacja przebiegu sygnału za pomocą ciągu wartości liczbowych. Po prostu zapisujemy liczby w równych odstępach czasu. Reprezentacja taka musi być dyskretna, aby zredukować ilość informacji niesionej przez sygnał