Narzędzia nadające dynamiki
MAXIMUS
Pozwala świetnie dopasować poziom głośności i limit szczytu dźwięków bez zabarwienia przetwarzanego dźwięku. Maximus jest czymś więcej niż dawna jakość Mastering Maximizer, to także Compressor, Limiter, Noise Gate, Expander, Ducker and De-esser. Maximus wyróżnia się zarówno jako wtyczka (finałowy mastering) lub jako per-track efekt.
Maximus szybko stał się jednym z najbardziej dochodowych narzędzi w nagrywaniu gdyż zawiera spory arsenał. Maximus stosuje maksymalizację poziomu przez sprężanie i / lub ograniczając przez trzy zespoły częstotliwości, aby wyretuszować i ulepszyć końcowy utwór.
Używany oszczędnie Maximus podnosi głośność nie wprowadzając niechcianego wypaczenia i zapewnia, że cichsze części, (często tracone w mixie) są dobrze słyszalne.
Maximus oferuje 4 definiowalne przez użytkownika "krzywe sprężania" i kompletną wizualną analizę dźwięku, w czasie przetwarzania. Bas może zostać zwiększany i wysokie częstotliwości zaostrzane. Sprawia również, że wybrane elementy mixu, narzędzi lub wokalu brzmią pełniej, lub może nadawać prezencji już kompletnym ścieżkom.
Na głównym panelu widzimy 4 kategorie: LOW, MID, HIGH i MASTER
Każda służy do regulowania na rozmaite sposoby poszczególnych tonów, z wyjątkiem MASTER który odpowiada za wszystko.
Widzimy także ustawienia do regulowania:
Stereo separation, Pre gain, Post gain, Soft saturation threshold, Soft saturation ceiling
Attack time, Release time, Lockahead window, Release 2 time, LMH lockahead delay, Low band frequency, High band frequency, LMH mix, Low cut.
Maximus zawiera także gotowe ustawienia (menu otwierane prawym przyciskiem myszy na małych strzałeczkach w górnym prawym rogu) i więcej przydatnych opcji.
Fruity Limiter
Najczęsciej uruchamia się wraz z uruchomieniem programu, ma za zadanie uwypuklić pewne wartości w kompozycji. Ustawienia mniej zaawansowane pozwalają uwypuklić perkusję, lub głośność całości. Ma kilka gotowych ustawień na przykład "Drum compression " "For drums" "Max loudness" lub "Transient shaping". Na głównym panelu widnieją ustawienia spod trzech kategorii, są to:
LOUDNESS: Gain, Comp Threshold, Comp Ratio, Soft Saturation threshold, Comp knee.
Tak to wygląda przy ustawieniu na "COMP", przy ustawieniu na "LIMIT" znikają opcje Comp threshold, Comp ratio i Comp knee, a pojawia się opcja Limiter ceiling.
ENVELOPE: Comp attack time, Comp release time, Comp RMS window
NOISE GATE: Noise gain, Noise threshold, Noise release time.
Filtr Fruity Parametric EQ 2
To zaawansowany 7-Band (siedmio suwakowy) - parametryczny plugin - korektor z widmową analizą. Zrównywanie jest procesem wzrastania lub zmniejszania donośności określonych częstotliwości. Zespół typ (kształt), częstotliwość i szerokość każdego z wirtualnych suwaków są w pełni regulowane. Do wyboru jest od High Shelf, Low Shelf, Peaking, Band Pass, Notch, Low Pass, High Pass lub Band Pass filters dla każdego z suwaków niezależnie. Jest również globalny suwak, by dostosować ogólny ton.
Filtr High Pass - Filtr górnoprzepustowy
Filtr low pass - Filtr dolnoprzepustowy
Filtr Bandpass - Filtr pasmowy - jest to filtr, który przepuszcza, częstotliwości w pewnym zakresie i odrzuca (lub łagodzi) częstotliwości poza tym zakresem.
Na zdjęciu zaznaczyłem jak uzyskać efekt który często interesuje wiele osób. Efekt radia. To tylko dwa kliknięcia.
Opisywane wtyczki znajdziesz w kolekcji wtyczek (Plugin Picker - CTRL+F8) Maximus i Fruity Limiter w kategorii DYNAMICS, a Filtr Fruity Parametric EQ 2 w kategorii FILTER.
MAXIMUS
Pozwala świetnie dopasować poziom głośności i limit szczytu dźwięków bez zabarwienia przetwarzanego dźwięku. Maximus jest czymś więcej niż dawna jakość Mastering Maximizer, to także Compressor, Limiter, Noise Gate, Expander, Ducker and De-esser. Maximus wyróżnia się zarówno jako wtyczka (finałowy mastering) lub jako per-track efekt.
Maximus szybko stał się jednym z najbardziej dochodowych narzędzi w nagrywaniu gdyż zawiera spory arsenał. Maximus stosuje maksymalizację poziomu przez sprężanie i / lub ograniczając przez trzy zespoły częstotliwości, aby wyretuszować i ulepszyć końcowy utwór.
Używany oszczędnie Maximus podnosi głośność nie wprowadzając niechcianego wypaczenia i zapewnia, że cichsze części, (często tracone w mixie) są dobrze słyszalne.
Maximus oferuje 4 definiowalne przez użytkownika "krzywe sprężania" i kompletną wizualną analizę dźwięku, w czasie przetwarzania. Bas może zostać zwiększany i wysokie częstotliwości zaostrzane. Sprawia również, że wybrane elementy mixu, narzędzi lub wokalu brzmią pełniej, lub może nadawać prezencji już kompletnym ścieżkom.
Na głównym panelu widzimy 4 kategorie: LOW, MID, HIGH i MASTER
Każda służy do regulowania na rozmaite sposoby poszczególnych tonów, z wyjątkiem MASTER który odpowiada za wszystko.
Widzimy także ustawienia do regulowania:
Stereo separation, Pre gain, Post gain, Soft saturation threshold, Soft saturation ceiling
Attack time, Release time, Lockahead window, Release 2 time, LMH lockahead delay, Low band frequency, High band frequency, LMH mix, Low cut.
Maximus zawiera także gotowe ustawienia (menu otwierane prawym przyciskiem myszy na małych strzałeczkach w górnym prawym rogu) i więcej przydatnych opcji.
Fruity Limiter
Najczęsciej uruchamia się wraz z uruchomieniem programu, ma za zadanie uwypuklić pewne wartości w kompozycji. Ustawienia mniej zaawansowane pozwalają uwypuklić perkusję, lub głośność całości. Ma kilka gotowych ustawień na przykład "Drum compression " "For drums" "Max loudness" lub "Transient shaping". Na głównym panelu widnieją ustawienia spod trzech kategorii, są to:
LOUDNESS: Gain, Comp Threshold, Comp Ratio, Soft Saturation threshold, Comp knee.
Tak to wygląda przy ustawieniu na "COMP", przy ustawieniu na "LIMIT" znikają opcje Comp threshold, Comp ratio i Comp knee, a pojawia się opcja Limiter ceiling.
ENVELOPE: Comp attack time, Comp release time, Comp RMS window
NOISE GATE: Noise gain, Noise threshold, Noise release time.
Filtr Fruity Parametric EQ 2
To zaawansowany 7-Band (siedmio suwakowy) - parametryczny plugin - korektor z widmową analizą. Zrównywanie jest procesem wzrastania lub zmniejszania donośności określonych częstotliwości. Zespół typ (kształt), częstotliwość i szerokość każdego z wirtualnych suwaków są w pełni regulowane. Do wyboru jest od High Shelf, Low Shelf, Peaking, Band Pass, Notch, Low Pass, High Pass lub Band Pass filters dla każdego z suwaków niezależnie. Jest również globalny suwak, by dostosować ogólny ton.
Filtr High Pass - Filtr górnoprzepustowy
Filtr low pass - Filtr dolnoprzepustowy
Filtr Bandpass - Filtr pasmowy - jest to filtr, który przepuszcza, częstotliwości w pewnym zakresie i odrzuca (lub łagodzi) częstotliwości poza tym zakresem.
Na zdjęciu zaznaczyłem jak uzyskać efekt który często interesuje wiele osób. Efekt radia. To tylko dwa kliknięcia.
Opisywane wtyczki znajdziesz w kolekcji wtyczek (Plugin Picker - CTRL+F8) Maximus i Fruity Limiter w kategorii DYNAMICS, a Filtr Fruity Parametric EQ 2 w kategorii FILTER.