No dobra, nie wiem jak to się ma z całą muzyką elektroniczną, ale na pewno coś ma. W podobny sposób tworzyłem muzykę przed 2008 rokiem, gdzie do dyspozycji miałem tylko magnetofon kasetowy...
W 1960 roku, BBC miało 'studio' gdzie ludzie eksperymentowali z dźwiękiem. Dużo z nich tworzyło coś, co jest podobne do minimalu. Poniżej (na końcu) jest dodany kawałek Alex Young - Minimalesk w formie 'mash-upu'. Zwróćcie uwagę że to brzmi zupełnie jak utwory wydawane dziś.
Tutaj wideo z 1959 roku, wyjaśniające jak tworzona była muzyka taśmowo-elektroniczna. Język duński.
Tłumaczenie:
0:13 Ton który słyszycie, pochodzi z jednego z 12 pudeł które widzicie i możliwym jest wydobycie więcej tonów przez inne pudła, by tworzyć akordy. Zademonstruje to.
0:31 Odgrywany jest niski ton, teraz wyższy i jeżcze wyższy.
0:37 Ten akord posiada 4 tony, które nagrałem przez taśmową nagrywarkę...
0:43 ... i myślę, że posiadam ich wystarczająco, więc wyłączam to.
0:50 Kompozytor pokazuje sposób w jaki edytować akord.
1:00 Chcę pokazać wam to, podczas kiedy magnetofon przewija w przód i w tył taśmę.
1:08 W ten sposób 'pitch' (częstotliwość) tego akordu się zmienia.
1:10 Nagrałem to w nagrywarce i poprzez cięcie taśmy (...) i łączenie jej, otrzymujesz zapętlony dźwięk (loop).
1:26 Mogę odtworzyć jeszcze raz 'loopa' na magnetofonie, więc ten dźwięk będzie powtórzony.
1:32 Oto loop który jest nagrany, pokaże wam w jaki sposób ten dźwięk jest powtórzony.
1:48 Mamy możliwość zduplikowania dźwięku który właśnie usłyszeliśmy i dodać go do tej masyzny.
2:11 Oprócz elektornicznych dźwięków mamy możliwość nagrania naturalnych dźwięków i tworzenia loopów z nagranych dźwięków.
2:17 Pokaże wam parę przykładów.
2:20 Mam dźwięk alarmu zegarowego, kroku, szelestu i zegara wieżowego.
W Polsce tez mieliśmy swojego inżyniera elektro-taśmowego:
W 1960 roku, BBC miało 'studio' gdzie ludzie eksperymentowali z dźwiękiem. Dużo z nich tworzyło coś, co jest podobne do minimalu. Poniżej (na końcu) jest dodany kawałek Alex Young - Minimalesk w formie 'mash-upu'. Zwróćcie uwagę że to brzmi zupełnie jak utwory wydawane dziś.
Tutaj wideo z 1959 roku, wyjaśniające jak tworzona była muzyka taśmowo-elektroniczna. Język duński.
Tłumaczenie:
0:13 Ton który słyszycie, pochodzi z jednego z 12 pudeł które widzicie i możliwym jest wydobycie więcej tonów przez inne pudła, by tworzyć akordy. Zademonstruje to.
0:31 Odgrywany jest niski ton, teraz wyższy i jeżcze wyższy.
0:37 Ten akord posiada 4 tony, które nagrałem przez taśmową nagrywarkę...
0:43 ... i myślę, że posiadam ich wystarczająco, więc wyłączam to.
0:50 Kompozytor pokazuje sposób w jaki edytować akord.
1:00 Chcę pokazać wam to, podczas kiedy magnetofon przewija w przód i w tył taśmę.
1:08 W ten sposób 'pitch' (częstotliwość) tego akordu się zmienia.
1:10 Nagrałem to w nagrywarce i poprzez cięcie taśmy (...) i łączenie jej, otrzymujesz zapętlony dźwięk (loop).
1:26 Mogę odtworzyć jeszcze raz 'loopa' na magnetofonie, więc ten dźwięk będzie powtórzony.
1:32 Oto loop który jest nagrany, pokaże wam w jaki sposób ten dźwięk jest powtórzony.
1:48 Mamy możliwość zduplikowania dźwięku który właśnie usłyszeliśmy i dodać go do tej masyzny.
2:11 Oprócz elektornicznych dźwięków mamy możliwość nagrania naturalnych dźwięków i tworzenia loopów z nagranych dźwięków.
2:17 Pokaże wam parę przykładów.
2:20 Mam dźwięk alarmu zegarowego, kroku, szelestu i zegara wieżowego.
W Polsce tez mieliśmy swojego inżyniera elektro-taśmowego: