MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
FL STUDIO FL Studio: Rendering ścieżek - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: POMOC (https://musicproducers.pl/forum-pomoc)
+--- Dział: Hardware / Software (https://musicproducers.pl/forum-hardware-software)
+--- Wątek: FL STUDIO FL Studio: Rendering ścieżek (/temat-fl-studio-fl-studio-rendering-sciezek)



FL Studio: Rendering ścieżek - sowa - 7.02.2012

Jako, że FL strasznie wcina procka przez co w projach dochodzi do momentu kiedy to praca nad utworem staje się utrapieniem... dlatego muszę nauczyć się renderingu ścieżek. Zawsze starałem się unikać tego jak ognia no, ale dłużej tak się nie da... dlatego interesuje mnie jak poprawnie powinno się renderować ścieżki... czyś ścieżki zgrywa się do wav po obrobieniu jej na mikserze czy przed? Jak poprawnie je zgrywać? Jak wygląda później edycja takiej ścieżki? Wszystkie informacje i sugestie bardzo mi się przydadzą więc czekaaam na pomoc :P


RE: Rendering ścieżek - Mixee - 7.02.2012

Używasz ASIO w ogóle? Nie sądzę, że jest potrzebne renderowanie ścieżek.

Na Twoim miejscu renderowałbym ścieżkę przed jakąkolwiek przeróbką. Po prostu podepnij ją pod suchy kanał master, rendernij i obrabiaj sobie łejwa. Zasad zgrywania za bardzo nie ma, ale jeżeli Ci nie zależy na zaoszczędzeniu miejsca na dysku, to dźwięki z wtyczek cisnąłbym wave 24bit. Jeżeli chodzi o vocale, to w zależności w jakiej jakości dostałeś, to (logicznie rzecz biorąc) nie opłaca się renderować w lepszej :). Edycja takiej ścieżki nie powinna różnić się za bardzo, ale jeżeli na przykład łączysz ze sobą dwie wtyczki na raz, polecałbym zrenderować obie osobno, bo niekiedy efekty typu distortion czy kompresja mogą działać inaczej i zaburzyć Ci mix.
Możesz to sprawdzić robiąc jeden dźwięk na jednej wtyczce, a na drugiej dopełnienie do powerchorda i jebnąć fast dista. Następnie zrobić to samo po zrenderowaniu na wave. Nie wyjdzie taki czysty powerchord jak na początku ;)


RE: Rendering ścieżek - sowa - 7.02.2012

jasne, że asio :) dzięki za rady :) całego proja raczej renderować nie będę, ale myślę, że jak zrenderuję pady to już powinno dużo dać i wystarczyć :)


RE: Rendering ścieżek - Toofer - 15.03.2012

Niewiem czy sobie stary zdajesz sprawe ze rendering poszczegolnych sciezek ( kick drum ,werble,sytcg, suby) osobno daje ogromne pole do dzialanie jesli chodzi o moc obliczeniowa przy robieniu mixdowna i mastera utworu.Wiec co za tym idzei od samego poczatku warto budowac mix w bardzo ogarniety sposob co pomoze na bezbolesne renderowanie poszczegolnych sciezek.Pomaga jak cholera przy uzyskaniu profesjonalego brzmienia utworu


RE: Rendering ścieżek - Kael - 19.03.2012

Dodam jeszcze, że poza 24 bitami należy uwzględnić maxymalną interpolację no i wyłączyć dithering.


RE: Rendering ścieżek - Toofer - 19.03.2012

Hmm musze zobaczyć jak ja mam interpolacje zakręconą ,bo nie pamiętam żebym coś zmieniał hmmmmm......