FL STUDIO FL Studio: Limiter na sumie - Wersja do druku +- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl) +-- Dział: POMOC (https://musicproducers.pl/forum-pomoc) +--- Dział: Hardware / Software (https://musicproducers.pl/forum-hardware-software) +--- Wątek: FL STUDIO FL Studio: Limiter na sumie (/temat-fl-studio-fl-studio-limiter-na-sumie) |
FL Studio: Limiter na sumie - meatBall - 4.06.2014 Witam, nie mogiem znaleźć satysfakcjoującej mnie odpowiedzi przeszukując forum, więc zwracam się do Was :] mianowicie, proszę mi wytłumaczyć jaka jest różnica między podłączeniem przykładowo limitera na sumie, jeszcze na (końcowym) etapie miksu, a podpięciem go po zgraniu projektu do wave'a ? Na co ma to wpływ i czy są jakieś drastyczne różnice między tymi dwoma sposobami ? Przyjmijmy, że "masteringiem" zajmuje się sam, nie będę angażował w to osób trzecich, nigdzie wysyłał ani nic z tych rzeczy. pozdro :] RE: Limiter na sumie - Kael - 4.06.2014 Nie ma różnicy z tego co wiem. Kwestia tylko czy Ci procek wyrobi. RE: Limiter na sumie - meatBall - 4.06.2014 łeee no poważnie ? To zajebioza, procka mam zapas wydawało mi się, że ma to wpływ na np. VST'ki czy cuś w tym stylu przy renderowaniu. Dziękuję Kael'u, Szatan zapłać RE: Limiter na sumie - Kael - 4.06.2014 Hmmm... ale w sumie tak myślę, i jak masz np. ustawioną interpolację liniową przy odtwarzaniu, a przy renderowaniu dajesz na 512 point sinc, to jakieś tam różnice w brzmieniu mogą być, ale to nie wielkie. Na dynamikę na pewno nie wpływa. RE: Limiter na sumie - meatBall - 4.06.2014 No i o to właśnie się rozchodzi. Ciesze się, i raz jeszcze dzięki za zaangażowanie dobry człowieku :] RE: Limiter na sumie - Revnotes - 5.06.2014 Działając na wave'ach ułatwiamy sobie pracę z obróbką równoległą. Sklonowanie clipu audio i podpięcie pod różne inserty jest wygodniejsze i pochłania mniej czasu, niż tworzenie w sesji z miksem tzw. semi-master'ów. Natomiast jeżeli mastering wykonujesz tylko i wyłącznie na jednym kanale, to śmiało możesz wykonać go w tej samej sesji, w której dokonywałeś miksu, byle tylko procesor wytrzymał. RE: Limiter na sumie - meatBall - 5.06.2014 Hehe, zawsze gdy piszę o swoich wyczynach, umieszczam słowo "mastering" w cudzysłowie, gdyż w rzeczywistości raczej nie ma on zbyt wiele wspólnego z prawdziwym masteringiem :] to taka auto-ironia ale tak jak napisałeś działam tylko na jednym kanale, więc jestem w pełni zadowolony z uzyskanych odpowiedzi :] pozdero RE: Limiter na sumie - reverberation - 5.06.2014 Cytat:proszę mi wytłumaczyć jaka jest różnica między podłączeniem przykładowo limitera na sumie, jeszcze na (końcowym) etapie miksu, a podpięciem go po zgraniu projektu do wave'a ?Jeśli zapniesz limiter na sumę w czasie miksu przed masterem (a przynajmniej tak można wywnioskować z twojego posta) to o "masteringu" zapomnij bo do jego zrobienia potrzebny jest zapas dynamiki, którego się pozbędziesz. Chyba, że masz na myśli zmiksowaną już sesję, na sumie której umieszczasz procesory masteringowe i to na jej końcu zapinasz limiter RE: Limiter na sumie - Zirds - 5.06.2014 (5.06.2014, 14:25)reverberation napisał(a):Cytat:proszę mi wytłumaczyć jaka jest różnica między podłączeniem przykładowo limitera na sumie, jeszcze na (końcowym) etapie miksu, a podpięciem go po zgraniu projektu do wave'a ?Jeśli zapniesz limiter na sumę w czasie miksu przed masterem (a przynajmniej tak można wywnioskować z twojego posta) to o "masteringu" zapomnij bo do jego zrobienia potrzebny jest zapas dynamiki, którego się pozbędziesz. Nie mylcie pojęć Cytat:Mix / miks (ang. mixing) to ustalanie/dobieranie brzmień oraz poziomów głośności poszczególnych instrumentów, tak aby utwór tworzył jedną czytelną, zwartą całość. Podczas miksu edytuje się pliki audio, wycina się z nich niepotrzebne trzaski i przydźwięki, skraca jeśli trzeba, w niektórych partiach instrumentów usuwa się ciszę. Podczas miksowania utwór można aranżować poprzez dodawanie efektów, zmianę niektórych partii, dodanie zmodyfikowanych ścieżek – na tym etapie wskazana jest kreatywność, ale z umiarem żeby nie powstał remix. W trakcie miksowania nadaje się czytelności poszczególnym instrumentom, umiejscawia się je w przestrzeni oraz organizuje między sobą. Wszystkie te czynności wykonywane są na odseparowanych śladach – każdy instrument na osobnej ścieżce, a nawet na kilku ścieżkach – na przykład taka perkusja, każdy bęben ma swój mikrofon i osobny track. Gitary, zarówno elektryczne, basowe jak i akustyczne, zazwyczaj nagrywane są na kilka różnych mikrofonów, aby po połączeniu ścieżek cieszyć się wystarczającą ilością harmonicznych, lub wybrać ten najlepiej brzmiący i pasujący do całego utworu ślad. Jeden mikrofon nie jest w stanie wiernie oddać tego co słyszymy podczas grania, zawsze będzie nadawał swój specyficzny charakter. RE: Limiter na sumie - meatBall - 6.06.2014 Spokojnie ZetZecie :] może nie potrafię robić masteringu, ale definicje oraz różnicę pomiędzy tymi dwoma pojęciami znam :] Oczywiście moje zapytanie dotyczy zmiksowanego już materiału i chciałem tylko wiedzieć czy muszę eksportować projekt do wave'a czy mogę odebrać mu ten zapas dynamiki jeszcze przed renderingiem taki mój "mastering" z marszu, że tak to ujmę :] RE: Limiter na sumie - reverberation - 6.06.2014 Możesz tak zrobić. RE: Limiter na sumie - meatBall - 6.06.2014 I wierz mi, że tak zrobię RE: Limiter na sumie - OProject - 6.06.2014 Ja robię taki i tak Choć chyba wygodniej zgrywać do wave, w moim przypadku cpu nie wyrabia... Ja zawsze podpinam korektor - kompresor i limiter ew. warmer (symulator taśmy) Wystarczy drobna ingerencja a na pewno zabrzmi lepiej |