MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
FL STUDIO Reese Bass [Sytrus + Massive + efekty] - projekt FLP - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Kosz (https://musicproducers.pl/forum-kosz)
+--- Wątek: FL STUDIO Reese Bass [Sytrus + Massive + efekty] - projekt FLP (/temat-fl-studio-reese-bass-sytrus-massive-efekty-projekt-flp)



Reese Bass [Sytrus + Massive + efekty] - projekt FLP - piral - 21.06.2014

Przykład:


Projekt:
http://www3.zippyshare.com/v/72858353/file.html

Wymagane wtyczki:
- Image-Line Sytrus [dźwięk]
- Native Instruments Massive [dźwięk]
- XFER Dimension Expander [efekt, mało potrzebny, free download: http://xferrecords.com/freeware/ ]
- CamelCrusher [efekt distortion, free download: http://www.camelaudio.com/camelcrusher.php ]
- BitterSweet v3 został użyty do perkusji, nie ma jej w projekcie, więc nie jest potrzebny

Opis:

Tworzenie tego dźwięku to spory przypadek. Jedyne co było zamierzone to typ dźwięku - ostry reese bass. Początkowo użyłem do tego Sytrusa, jest on moim ulubionym VST. Na pięciu oscylatorach wybrałem kilka lekko zmodyfikowanych fal: 1 square i 4 sine. W FM Matrix linkowałem każdą falę do każdej tak żeby uzyskać coś ciekawego. W operatorach 2, 4 i 5 narysowałem przypadkowe "oscillator harmonics" (karta OSC). Każdy z pięciu oscylatorów podlinkowałem do filtra lowpass (F1), który jest kierowany do bandpass (F2), a następnie F2 jest kierowany do kolejnego lowpassa (F3). Ten dźwięk to kompletny przypadek.

Kolejna warstwa dźwięku powstała w Massive. Tutaj dobrałem po prostu odpowiednie, pasujące mi wavetable, pobawiłem się ustawieniami, następnie filtr i efekty z "EQ" (wszystko to ma Massive).

Żeby nadać dźwiękom odpowiedniego brzmienia potrzebne było więcej efektów. Massive jest linkowany do miksera na insercie 4. Tam dodałem kilka wtyczek takich jak Blood Overdrive, CamelCrusher, Love Philter (zwykły, lekki lowpass), EQ i Limiter jako sidechain chociaż nie pamiętam po co on tam jest. Tutaj też zabawa ustawieniami. Jako że obie wtyczki: Blood Overdrive i CamelCrusher nie mają zbyt wielu możliwości, a potrafią fajnie zmienić dźwięk, poszło mi to szybko bez zastanawiania się.

Massive jest linkowany do insertu 3, który powstał dla Sytrusa. Tu zaczyna się ostrość tego dźwięku poprzez kilka efektów chorus. Użyłem Fruity Chorusa, aby nadać dźwiękom jeszcze bardziej ostrego brzmienia. Istotne są tu pokrętła "mix level" przy slotach z efektami. W ten sposób zostawiam trochę miejsca na oryginalny dźwięk stworzony przy pomocy VST. W ten sposób tworzą się kolejne warstwy dźwięku. Dodatkowo jest tam też CamelCrusher aby wyostrzyć dźwięk, Delay Bank i dwa filtry, których modulatory X i Y są automatyzowane, ale tylko w pierwszym filtrze (w drugim filtrze miała być automatyzacja modulatora Y, ale zrezygnowałem z niej i jest sobie, ale nic nie robi).

Insert 3 jest linkowany do insertu 2 z trzema Stereo Shaperami, które rozsyłają dźwięk na kanały. Dodatkowo jest tam główne EQ, na którym wycięty jest dół środka i bardzo wysoka góra. Ten insert jest z kolei wysyłany do insertu 1, na którym jest ostateczne EQ z podbitą górą, dwa sidechainy dla stopy i werbla i wielopasmowy kompresor. Dźwięk jest gotowy.

To tyle. Resztę projektu poświęciłem na layerowanie perkusji, głównie stopy i werbla, kilka padów, riffów, efektów aby stworzyć aranżację. Zapraszam do ściągania.