MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Mateusz Morawski - Elusive Guitar Recording (metal) - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum)
+--- Wątek: Mateusz Morawski - Elusive Guitar Recording (metal) (/temat-mateusz-morawski-elusive-guitar-recording-metal)



Mateusz Morawski - Elusive Guitar Recording (metal) - Mat.Mor.Raw - 29.06.2015

Żeby nie było, że mało gitarowych kawałków na forum, podsyłam swoje metalowe demko.
Nagrane na gitarze Yamaha wprost do laptopa i przetworzone wzmacniaczem VST Native Instruments Guitar Rig 4 Player.




RE: Mateusz Morawski - Elusive Guitar Recording (metal) - Castiel - 29.06.2015

Gitara jest bardzo dobra ale perce przydałoby się dodać więcej mocy.
Szkoda,że takie krótkie :P


RE: Mateusz Morawski - Elusive Guitar Recording (metal) - Zirds - 29.06.2015

Dokładnie. Perkusja jest tutaj tylko jakimś tam tłem, ale to zawsze gary wzmacniały brzmienie wioseł.


RE: Mateusz Morawski - Elusive Guitar Recording (metal) - Shattered - 29.06.2015

Całkiem niezły miks oraz samo wykonanie. Fajna stopa, tylko mała uwaga, kiedy grany jest palm muting (od 0:17) sprawdź częstotliwości 120 hz oraz 200 hz bo w tym przedziale jest za dużo "pudłkowego" dźwięku. Nie wiem tylko czy w gitarze rytmicznej czy w basie.
Pozdrawiam.


RE: Mateusz Morawski - Elusive Guitar Recording (metal) - Kaper - 29.06.2015

Łooo... Bardzo miękko, stopa trochę brzmi jak karton (cokolwiek to znaczy:P ) i werbla mało ale myślę, że i tak z taką koncepcją brzmi wyśmienicie xd co tu więcej mówić? trzeba czekać na fulla :)


RE: Mateusz Morawski - Elusive Guitar Recording (metal) - Zirds - 29.06.2015

(29.06.2015, 21:14)Kaper napisał(a): Łooo... Bardzo miękko, stopa trochę brzmi jak karton (cokolwiek to znaczy:P ) i werbla mało ale myślę, że i tak z taką koncepcją brzmi wyśmienicie xd co tu więcej mówić? trzeba czekać na fulla :)

Brzmienie kartonu stopy czy też innego instrumentu jest wtedy gdy podbijesz o jakieś 15-20 dB EQ w okolicach 600Hz-1100kHz.


RE: Mateusz Morawski - Elusive Guitar Recording (metal) - Shabboo Harper - 16.07.2015

Cieszę się, że "uchwyciłam" Twój projekt wśród (tak licznych) produkcji MP. Gratuluję Ci Mateusz wytrwałości w temacie... "gitarowym". Utwór brzmi obiecująco, choć rzeczywiście potrzebuje "kopa" w postaci ostrzejszego, zdecydowanego brzmienia instrumentów perkusyjnych (tempo, precyzja). Podkreślenie owej sekcji rytmicznej i przesterowanej solówki gitary uczyniłyby z kawałka mocny/drapieżny track... ^^ Kim się inspirujesz?


RE: Mateusz Morawski - Elusive Guitar Recording (metal) - Mat.Mor.Raw - 16.07.2015

[POCZĄTKI] Pierwsze kroki na gitarze stawiałem dopiero jakoś w wieku 17 lat. Akurat przypadło to na czas kiedy zainteresowałem się starymi płytami winylowymi z kolekcji mojego taty oraz wpadł mi po raz pierwszy w ręce magazyn Estrada i Studio, który zawierał rozpisane nuty i tabulaurę gitarową. Odgrzebałem wtedy z piwnicy jakieś małe, klasyczne wiosło z zardzewiałymi strunami. Zacząłem coś próbować ze "Stairway to Heaven" Led Zeppelin i "Purple Haze" Jimmiego Hendrixa, ale tylko jakieś pojedyncze riffy.

[METALLICA] Dopiero kiedy kolega z ogólniaka pokazał mi gitarę elektryczną jakoś w 2001, wtedy pianino cyfrowe poszło w odstawkę, a zamiast tego zakupiłem elektryka Yamaha ERG-121 i multiefekt Digitech RP-100 (w nieistniejącym już sklepie Hołdysa w Warszawie). Z pierwszych zdobytych tabulatur uczyłem się takich kawałków jak "Nothing Else Matters", "Enter Sandman", czy "Seek and Destroy" zespołu Metallica. Akurat zbiegło się to z okresem, w którym zapoznawałem się z dyskografią i biografią tego zespołu. Tak naprawdę dopiero wtedy zainteresowałem się cięższą, gitarową muzyką. Wcześniej słuchałem raczej brzmień elektronicznych.

[TOOL] Kolejnym zespołem, który odcisnął piętno na moim graniu był niewątpliwie Tool. Album "Lateralus" z 2001 roku zdecydowanie wpłynął na moje pojęcie o progresywnym metalu. Był czymś w rodzaju pomostu między rozbudowanymi formami, które znałem z muzyki symfonicznej/elektronicznej a typowo rock/metalowymi piosenkami.

[SLIPKNOT] 2004 to z kolei odkrycie Slipknot i płyty "Vol. 3 (Subliminal Verses)", która zwróciła moją uwagę na niezwykle rozbudowane, szybkie, niskostrojone, brudne, ale precyzyjne i zróżnicowane partie rytmiczne.

[MESHUGGAH] W 2008 natknąłem się na album "Obzen" zespołu Meshuggah. Rozwaliły mnie matematycznie precyzyjne, mechaniczne, transowe gitary 8-strunowe, zsynchronizowane ze stopą perkusji uderzały z siłą młota pneumatycznego. Tak o to poznałem co to djent.

[TRIVIUM / MNEMIC] Z drugiej strony, również w roku 2008 kolega podrzucił kilka płyt z nurtu metalcore, takich jak
Trivium, czy Mnemic, które na długo zagościły w moim odtwarzaczu.

[BEHEMOTH] 2009 rok to pójście jeszcze dalej w przepaść ciemnych brzmień, czyli "Evangelion" Behemoth'a. Ta płyta dała mi do myślenia, że coś muszę zmienić w swojej technice grania, jeśli kiedykolwiek chcę zagrać partie rytmiczne w takim tempie.

[INNE] Niewątpliwie było wiele innych zespołów, które miały wpływ na moją gre (chociażby Pink Floyd, Radiohead, Nirvana, Led Zeppelin, Rage Against The Machine), ale tak naprawdę od zawsze ciekawiło mnie gęste brzmienie przesterowanych gitar rytmicznych.


RE: Mateusz Morawski - Elusive Guitar Recording (metal) - Shabboo Harper - 16.07.2015

Dziękuję Ci za tak barwną i obszerną odpowiedź... Od czasu do czasu lubię wkroczyć w świat takich brudnych, szpetnych, horrendalnych brzmień. To jakiś, w pewnym stopniu, katharsis. Sporym sentymentem darzę "The Golden Age Of Grotesque" Marilyn Manson'a i właśnie Tool, album "10 00 Days". Slipknot rzeczywiście również jest dobry. Pod względem wyjątkowego "ujęcia" gitary, a właściwie jej brzmienia podpowiem Ci (nieśmiało) twórczość Sepultury i Coal Chamber. Z lżejszych "odcieni" tegoż instrumentu ogromnie cenię Michael'a Franks'a (uwielbiam krążek "Time Together") lub Earl Klugh'a czy też Pat Metheny'ego... ... W potrzebie cieplejszych, zmysłowych nut sięgam po "Smooth Jazz Music Guitar Instrumentals Compilations" (w końcu to moje, ulubione "czarne" klimaty) ^^.

PS. Mateusz, let your guitar drive You wherever You want to...


RE: Mateusz Morawski - Elusive Guitar Recording (metal) - Shattered - 19.07.2015

Mateusz chłopie ćwicz i wrzucaj jak najwięcej takich materiałów.
Dla tych co myślą o tworzeniu tego typu muzyki pan z Korei pokazuje, że to wcale nie takie trudne.




RE: Mateusz Morawski - Elusive Guitar Recording (metal) - Zirds - 19.07.2015

(19.07.2015, 11:58)Shattered napisał(a): Mateusz chłopie ćwicz i wrzucaj jak najwięcej takich materiałów.
Dla tych co myślą o tworzeniu tego typu muzyki pan z Korei pokazuje, że to wcale nie takie trudne.



Albo on