MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Hardstyle Kick - Z czym to się je.. - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: PORADNIKI (https://musicproducers.pl/forum-poradniki)
+--- Dział: Wskazówki użytkowników (https://musicproducers.pl/forum-wskazowki-uzytkownikow)
+--- Wątek: Hardstyle Kick - Z czym to się je.. (/temat-hardstyle-kick-z-czym-to-sie-je)



Hardstyle Kick - Z czym to się je.. - In-Tegral - 13.02.2016

Siemacie :D. Postanowiłem napisać specjalnie dla MP poradnik na temat hardstyle kicku i jego pochodnymi. Na samym początku omówię budowę kicku a potem przejdę do dalszych rzeczy jak distortion, Eq i inne efekty.

Części budowy na które składa się kick :

[Obrazek: 7Q6r9Vs.jpg]

Teraz szybka Legenda i krótki opis danych partii :

Obrazek Górny :
1) Żółta ramka - Tok - Bardzo krótki dźwięk, stuknięcie nadające w dużym stopniu atak naszego kicku, czy będzie to bardzo stukający dźwięk czy może trochę bardziej uderzający to już zależy jak to ustawimy.
2) Niebieska ramka - Punch - Głównie dolne częstotliwości w okolicach 100hz nadające początkowe jebnięcie naszego kicku, tutaj znów to samo, czy będzie to bardzo głębokie uderzenie czy może coś o bardziej wgniatającym brzmieniu, wszystko zależy jak ustawimy to i na jakich częstotliwościach to będzie grało.
*Punkt 1 i 2 są ściśle ze sobą powiązane, niektórzy nawet tego nie rozdzielają i traktują całość po prostu jako punch, ja jednak wole to rozdzielić.
3)Czerwona ramka - Tail - Cały crunch, chrupnięcie czy jak to Wy nazywacie, razem z naszym kochanym subem w jednym, może mieć różny charakter i to jest w tym piękne.

Obrazek dolny :
1) Różowa linia - Zaznaczyłem tam najważniejszą część kicku punch i początek taila. To głównie decyduje o brzmieniu naszego kicku, wszystko musi być plynnie zlayerowane, ale o tym za chwile.
2) Turkusowa linia - Punch, bez dobrego punchu kick nie gra jak powinien.
3) Brązowa linia - główna część taila - nadaje charakteru i mocy zaraz za punchem to on napędza kick
4) Pomarańczowa linia - tzw. master kicku, ogon (jak kto woli) - dokończenie kicku, najmniej ważne ale wciąż istotne.

Jak wsłuchacie się porządnie w hardstyle kick, wszystkie te części powinniście usłyszeć bez problemowo.

Teraz trochę od strony częstotliwości. Cały hardstyle kick gra na CAŁYM paśmie częstotliwości, dlatego mixując go w track miejcie świadomość, że zawsze po części coś się będzie ze sobą gryzło ale najważniejsze by punch grał zawsze nienaruszony przez inne częstotliwości np z screecha czy leadu. Punch gra na całym paśmie oprócz tych najniższych częstotliwości. Tail gra na całym paśmie jednak góra nie zawsze jest pełna w zależności od kicku.

[Obrazek: RHsm0F2.jpg]

To teraz przejdźmy do sedna czyli jak to osiągnąć. Będzie nam potrzebny jakiś kombajn do wykręcania 909 albo 808 (Jak kto woli, różnić się będą charakterem, ja używam przeważnie 909 z eks-9) distortion (Osobiście używam Camel phata, Buzz effect adapter, Izotope trash) EQ (U mnie jest to Pro Q 2) i dla zaawansowanych, chorus (U mnie Classical chorus), Phaser (Classical Phaser) i reverb (Lexicon). Gdy już wykręcimy 909 to sama metoda distowania jest prosta jak konstrukcja cepa czyli - Eq, Dist, Eq, Dist, Eq, Dist. Dla zaawansowanych w międzyto można czasem wpleść i pobawić się chorusem, phaserem czy reverbem - To nada nam głębokości dodatkowej i ciekawszego efektu ;). Cała metoda robienia hardstyle kicku to po prostu dokładanie warstwa po warstwie. Niżej zaraz wszystko przedstawie na screenach, a więc zacznijmy...

Zapomniałem dodać, że bardzo ważną rzeczą jest kontrolowanie naszego waveformu kicku, staramy się utrzymać go "po środku", jednak jak waveform nam będzie zjeżdżał bardziej w dół a brzmienie nam odpowiada to nie przejmujmy się, w dalszych etapach jest możliwość wyrównania go poprzez layerowania kolejnych warstw. Patrzymy też czy kick nie ucieka nam z danej noty np. wtyką Gtune.


*Kolejność efektów ma znaczenie ale tutaj dajmy się ponieść własnej twórczości*


Warstwa nr 1 :
Zacznę od mocnego distortion (Izotope Trash), potem standardowo rzucam EQ i ustawiam przykładowo tak :

[Obrazek: u4BcO12.jpg]

Znów distortion, tym razem nadamy już kształt naszemu kickowi poprzez wtyczke Camel Phat3. Najbardziej interesuje nas dział Distortion i MM filter, reszta jak kto uważa, ja przeważnie wszystko oprócz tych dwóch wyłączam. Ustawiamy distortion według uznania, ale w MM filtrze ustawiamy na Bandpass Fat i skupiamy się na tych gałkach :

[Obrazek: hwqaeEl.jpg]

Po Camelu dam znowu distortion, tym razem Buzz Effects Adapter. Ustawiamy >Select machine > white noise stereodist> Preset > diode 1/2 albo inne presety jak komuś brzmienie odpowiada i staramy się dostosować preset pod własne upodobania. Potem nadchodzi pora znowu na EQ tym razem ustawiłem u siebie tak :

[Obrazek: c6HCYZm.jpg].

Teraz znów daje Camel Phat3 (Tym razem już wyłączam również MM filter ). Potem znowu EQ :

[Obrazek: XKouID8.jpg].

U mnie warstwa już brzmi tak jak powinna, jeżeli wasza dalej nie brzmi jak powinna, albo pokombinujcie w ustawieniach poprzednio rzuconych na mixer wtyczek, albo wrzucajcie efekty dalej. Moja warstwa po zwave'wowaniu wygląda w następujący sposób:

[Obrazek: KBoPM7s.jpg]

Jak widać, mój waveform nie jest idealny i ucieka mi trochę do góry ale nie przejmuje się tym bo wiem, że potem to naprawie.


Teraz wystarczy sklonować naszego kombajna od kicku 909, przestawić go na czysty mixer track i zacząć proces od nowa z innymi ustawieniami i kolejnością efektów. Robimy tak kilka warstw, powiedzmy, że 4-5 warstw takich głównych.

Gdy już mamy te warstwy, trzeba je jakoś zlayerować, jak? Już pokazuję!

Ja użyłem małej ilości warstw, tylko żeby zademonstrować o co chodzi :

[Obrazek: 7TGeE8n.jpg]

Jak widzicie można odcinać początek naszego waveformu, przesuwać, ustawiać automatyzacje na volume, lekko "wykrzywiać" (Gałka Mul) - wszystkie chwyty dozwolone, aby do celu - czyli dźwięk który nas zadowoli.

Lecimy dalej, dźwięk naszego kicku zaczyna nabierać kształtów ale wciąż nie ma mocy ze względu na punch. Trzeba mu dokleić parę warstw, albo dokleić całkowicie inny punch robimy w ten sam sposób ale teraz nas interesuję tylko dobre wybrzmiewanie początku. W moim przypadku sam tok i punch nie mają mocy, więc postanowiłem dodać jedną warstwę toka + trochę dołu, by nadać konkretnej mocy do ataku :

[Obrazek: DXuqDbp.jpg]

Oczywiście tutaj też się bawiłem gałką "mul" na monofonicu, by dostroić to pod całość, zmieniłem trochę eq i jest znacznie lepiej. Oczywiście u mnie nie brzmi to wybornie, ale to tylko na pokaz i żeby was naprowadzić.

*Pamiętajmy, że możemy zmienić ustawienia w naszym EKS-9, by nadać lepszego ataku już od początku procesowania.

Punch jest, tail jest, ale wciąż coś słabo z mocą. Z pomocą przychodzi nasz kochany subbas. Robimy nowa warstwę i distujemy jak zawsze ale tym razem skupiamy się na EQ na dolnych częstotliwościach i nie musimy dawać tyle dista bo i tak górne częstotliwości wytniemy :

[Obrazek: gJv31Da.jpg]

Jak widzicie uciąłem wszystko poza 60hz w dół, nie zawsze jest to najlepszym rozwiązaniem ale trzeba oscylować w tych granicach. Teraz musimy ustawić odwrotne EQ na naszej warstwie głównej :

[Obrazek: HxpAhmf.jpg]

Tutaj zaś uciąłem cały dół od 60 hz czyli odwrotnie jak w warstwie z subem, ustawiłem także mix EQ na 0 na mixerze, po co? zaraz zobaczycie...

Teraz trzeba jakoś te dwie warstwy połączyć ze sobą i tutaj znów musimy obserwować żeby nasz waveform był "równy". Musimy też ustawić odpowiednio automatyzację, by punch został nienaruszony :

[Obrazek: R1nfBgO.jpg]

Jak widzicie warstwę z kickiem dałem na kanał 29 i tam automatyzację mix z EQ ustawiłem tak, by częstotliwości ścinał dopiero za punchem, a warstwę z subem dałem na kanał 30 i na niej ustawiłem tylko automatyzację volume, żeby sub wchodził w tym samym czasie.

Udało się! To już prawię koniec lub koniec (W zależności od nas samych). Teraz zostało zgranie kicku do Edisona i jeżeli nam coś nie odpowiada na waveformie coś się wybija lub coś ma złe eq to poprawiamy w edisonie, zaznaczając dany fragment i korektujemy wbudowanym EQ i zapisujemy do WAV. Teraz wystarczy go spitchować (na temat tego jest cała masa tutoriali w necie więc nie ma sensu bym to tłumaczył) i podłożyć pod nasz hardstyle track. Mam nadzieję, że w tutorialu poruszyłem wszystkie ważne tematy, które chciałem chociaż jest to tak szeroki temat i wiedza, którą trzeba przekazać jest tak wielka, że możliwe że coś przeoczyłem. W razie jakichkolwiek pytań piszcie pod tematem, na tyle ile jestem w stanie pomóc, pomogę. Mogłem jeszcze oczywiście poruszyć temat kompresji, częstotliwości i jak poszczególne częstotliwości wpływają na waveform, ale myślę, że lepiej będzie jeżeli sami do tego dojdziecie. Grunt to się nie poddawać i ćwiczyć tą umiejętność w dziedzinie kicków. Po jakimś czasie będziecie wiedzieć mniej więcej z jakich warstw jest zbudowany dany kick i jakiego dista użyto do tych warstw. No to tyle ode mnie, teraz już wiecie dlaczego większość producentów poddaje się już na samym etapie zrobienia kicku.

PS. Mam nadzieję, że jako tako sens zdań, ortografia i składnia jest. Zauważycie jakieś bzdury to napiszcie w komentarzach, poprawie, dzięki z góry.

*PORADNIK NAPISANY SPECJALNIE DLA MUSICPRODUCERS.PL, ZAKAZ KOPIOWANIA NA INNE STRONY BEZ ZGODY AUTORA.


RE: Hardstyle Kick - Z czym to się je.. - Foortic - 13.02.2016

No ładnie to opisałes... W miarę prosto, krok po kroku...
Nic tylko testować...
Jakby nie było plusik za starania... :D


RE: Hardstyle Kick - Z czym to się je.. - woziu122 - 19.03.2016

Szacun że Ci sie chciało.
Ja sam jakoś od 2 lat z przerwami rozkminiam jak zrobić super kicka i wiem że to nie jest takie proste.
Szkoda że w artykule nie dałeś próbek layerów do odsłuchania, żeby każdy kto czyta artykuł miał odczucie jak brzmi dany layer ale to tylko taka moja sugestia.


RE: Hardstyle Kick - Z czym to się je.. - In-Tegral - 20.03.2016

(19.03.2016, 23:44)woziu122 napisał(a): Szacun że Ci sie chciało.
Ja sam jakoś od 2 lat z przerwami rozkminiam jak zrobić super kicka i wiem że to nie jest takie proste.
Szkoda że w artykule nie dałeś próbek layerów do odsłuchania, żeby każdy kto czyta artykuł miał odczucie jak brzmi dany layer ale to tylko taka moja sugestia.

Jak tylko się ogarnę (niestety to potrwa trochę) i zakupie nowy sprzęt nagram film po polsku na temat hardstyle kicku, będzie dużo łatwiej wszystko wyjaśnić.


RE: Hardstyle Kick - Z czym to się je.. - Xorbolanid - 21.03.2016

A po co sie męczyć? Moją techniką na soczysty kick to długi tail i pierdyliard CamelCrusherów. I mam kick do breakcore/speedcore/innycore


RE: Hardstyle Kick - Z czym to się je.. - BAQ - 7.06.2016

Pięknie to wszystko tutaj pokazałeś ;) Widzę że masz dużą wiedzę na temat Hardstylu co mnie bardzo interesuje .
Fajnie by było zobaczyć jakieś filmy po polsku ;)


RE: Hardstyle Kick - Z czym to się je.. - In-Tegral - 7.06.2016

We wrześniu czeka mnie przeprowadzka, dopiero wtedy będę zmieniał sprzęt i uzbrajał się powoli w studio. Wtedy postaram się ponagrywać trochę poradników do HS i nie tylko.


RE: Hardstyle Kick - Z czym to się je.. - Mat.Mor.Raw - 4.01.2017

Świetny artykuł, ale ja bym go streścił po swojemu:

[Obrazek: Aei6uf6.png?1]

https://facebook.com/CannonSuchArmata