MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Mastering i mix - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: POMOC (https://musicproducers.pl/forum-pomoc)
+--- Dział: Hardware / Software (https://musicproducers.pl/forum-hardware-software)
+--- Wątek: Mastering i mix (/temat-mastering-i-mix)



Mastering i mix - Nore - 4.02.2016

Witam
Mógłby mi ktoś objaśnić na czym polega mastering, jak ten ów mastering wykonać i czy da się go wykonać w domowych warunkach(czytałem że trzeba wysłac utwór do studia jak chce się go wydac i oni tam sie zajmują tą sprawą) i na czym polega mix.
Tak na chłopski rozum, jestem początkującym z tymi rzeczami i chciałbym wiedzieć o nich jak najwięcej
Oglądałem różne poradniki apropo mixu czy masteringu ale żaden nie wyjaśnił mi jak to zrobić, ani na czym to dokladnie polega
aaa i czy do masteringu potrzeba jakiś wtyczek czy wystarczają te z FL? i czy wogóle są do tego potrzebne tak samo jak do mixu


RE: Mastering i mix - Wasp - 4.02.2016

..::link::..


RE: Mastering i mix - OProject - 4.02.2016

Miks to jak sobie, pogłaszasz, ściszasz kanały w mikserze (instrumenty/sample/dzwięki) dodajesz efekty (np. reverb, delay, distortion, EQ, kompresor, limiter) wewnątrz programu DAW :)

Pozniej zapisujesz to sobie do pliku wave i wysyłasz do studia (bądź sam robisz)

Gość na gotowym utworze (w pliku dźwiękowym) dodaje na to kompresor, korektor EQ, Limiter itp. i robi tzw. mastering, czyli mówiąc krótko ulepsza brzmienie końcowe utworu xd

Możesz robić mastering sam (oczywiscie nie zabrzmi tak dobrze jak ze studia, bo nie masz sprzętu i umiejętności, a pozatym dobrze jest jak robi go ktoś inny niż miks, choć ja robie sam :)
Tak wtyczki z Fl studio wystarczą, choć inne są lepszej jakości


RE: Mastering i mix - Shabboo Harper - 4.02.2016