MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
opracowywanie nowego motywu czy dogrywanie do bieżacego? - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: POMOC (https://musicproducers.pl/forum-pomoc)
+--- Dział: Hardware / Software (https://musicproducers.pl/forum-hardware-software)
+--- Wątek: opracowywanie nowego motywu czy dogrywanie do bieżacego? (/temat-opracowywanie-nowego-motywu-czy-dogrywanie-do-biezacego)



opracowywanie nowego motywu czy dogrywanie do bieżacego? - WhillD - 26.02.2016

czy tworzenie na zasadzie że jest np jedna melodia
i dogrywam do niej coś co do niej pasuje ale jest inne jest ok
czy może skupić się na opracowywaniu innego motywu a nie na dogrywaniu
i czy to normalne że mam 50 nie dokończonych projektów ?
pozdrawiam
Daniel


Poprawiam nazwę tematu

Wystawiono 18:11:35, dnia 9.03.2016, przez Knifeman



RE: kilka pytań - PANSEKS / BI - 26.02.2016

Absolutnie normalne. Ja mam 400 nieukończonych projektów.

Co do dogrywania to nie zrozumiałem pytania...


RE: kilka pytań - Maciek - 26.02.2016

Każdy sposób jest dobry jeśli kończy się powstaniem czegoś, z czego jesteśmy zadowoleni. Nie ma żadnych reguł w tej kwestii - jesteś wolny i niczym nie ograniczony ;)
Ja niedokończonych projektów też mam kilka setek


RE: kilka pytań - WhillD - 26.02.2016

jeszcze kilka zawsze mam tak że w moich projektach perkusja jest znacznie głośniej niż synthy i reszta ale w komercyjnych projektach jest inaczej i nie wiem co robię źle


RE: kilka pytań - PANSEKS / BI - 26.02.2016

Podchodzisz do tematu od "dupy" strony. Bo można poczytać jak tworzyć dźwięki, a nie tworzyć dźwięki, a potem pytać...

http://livesound.pl/tutoriale/artykuly/4012-procesory-dynamiki-cz-i-kompresor-limiter


RE: kilka pytań - Maciek - 27.02.2016

(26.02.2016, 17:39)WhillD napisał(a): jeszcze kilka zawsze mam tak że w moich projektach perkusja jest znacznie głośniej niż synthy i reszta ale w komercyjnych projektach jest inaczej i nie wiem co robię źle
Projekty komercyjne są tworzone przez producentów z doświadczeniem a co za tym idzie już na tym etapie dźwięki dobierane są tak aby wypełnić pasmo częstotliwości nie kolidując ze sobą. Ich rejestracja odbywa się w specjalnie do tego przygotowanych pomieszczeniach zaprojektowanych przez inżynierów akustyki. Na tym etapie już dźwięki muszą brzmieć jak najlepiej - nie ma mowy o korzystaniu z czegoś, czego jakość nie jest zadowalająca. Nie muszę dodawać chyba, że rejestrowane jest to również na urządzenia z solidnymi przetwornikami.
Gdy już projekt jest gotowy, kolejny specjalista zajmuje się procesem miksu - czyli ustawianiem proporcji pomiędzy ścieżkami i wszelkimi operacjami aby całość brzmiała jak najlepiej. Ten pan na tym etapie korzysta z urządzeń sprzętowych oraz pluginów (kompresory, korektory, filtry, efektory i inne). Znowu - siedzi on w specjalnie przystosowanym pomieszczeniu przed specjalnymi odsłuchami ;)
Gdy ten typ kończy robotę, wkracza do akcji inżynier masteringu, który przygotowuje materiał tak aby jak najlepiej zabrzmiał na każdym systemie odsłuchowym. Ten korzysta z podobnych instrumentów, co poprzednik... Umówmy się, że podobnych ;)
A teraz zastanów się ilu ludzi z jakim doświadczeniem pracuje na jakim sprzęcie nad Twoim projektem i masz odpowiedź skąd różnica w brzmieniu