MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
FL STUDIO FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: POMOC (https://musicproducers.pl/forum-pomoc)
+--- Dział: Hardware / Software (https://musicproducers.pl/forum-hardware-software)
+--- Wątek: FL STUDIO FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy (/temat-fl-studio-fl-studio-mocne-obciazenie-programu-ograniczenie-pracy)



FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Rytual - 19.08.2016

Witam mam takie pytanie do Was, a wlasciwie prosze kogos ogarnietego zeby mi tak w jak najprostszy sposob wytlumaczyl jak odciazyc FL'a. Moj problem polega na tym ze, mam jakies tam sciezki w projekcie, jak dobrze pamietam to z 3 (pisze z telefonu, nie mam dostepu do komputera obecnie) perkusja i jakies tam wstepne zalozenia zostaly wykonane, wydaje mi sie ze brzmi to mniej wiecej tak jak chcialem pod wzgledem miksu, project jest praktycznie pusty ale po odpowiednim miksie czyli dodaniu eq itd itd project jest juz masakrycznie zamulony na takim poziomie ze nie da sie nic dalej wepchnac. I teraz tutaj pytanie dla Was, jakie znacie sposoby na "odciazenie" Fl'a, i jak prawidlowo wyrenderowac swoje sciezki, bo cos mi sie obilo o uszy ze powinno sie renderowac bez jakich kolwiek fx'ow, ale wtedy renderowanie nie bedzie mialo zbyt wielkiego sensu, pobiewaz itak bd musial miec zaaplikowane wtyczki w mikserze dlatego prosze o pomoc. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

P.S Sory za ortografie i interpunkcje, ale na forum korzystam wylacznie z telefonu...


Poprawiam nazwę tematu

Wystawiono 02:13:55, dnia 21.08.2016, przez Knifeman



RE: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Zirds - 19.08.2016

Wszystko jest bardzo dobrze napisane tutaj. Nic dodać nic ująć.
http://zakamarkiaudio.pl/2014/02/optymalizacja-komputera-do-pracy-z-audio-pytania-od-czytelnikow.html


RE: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - hudson462 - 19.08.2016

Jeśli chodzi Ci o obciążenie procesora to z własnego doświadczenia napiszę, że procesor najbardziej obciąża kompresja sidechain, więc jeśli jej użyłeś to prawdopodobnie to jest przyczyna. Bardzo podobny efekt do side-chain'u można uzyskać zapinając wtyczkę fruity balance na interesującą Cię ścieżkę i zrobienie automatyzacji głośności tak żeby dana ścieżka ściszała się przy uderzeniu kick'a. Co do renderowania ścieżek to można zastosować taką technikę pod warunkiem, że jesteś pewien iż obecna aranżacja jest na pewno ostateczna. Najlepiej "mrozić " ścieżki tak jak napisałeś czyli bez efektów. Dlaczego to odciąży procesor? Pewien nie jestem, ale wydaje mi się, że chodzi o to iż odtwarzanie pliku wav obciąża procesor mniej niż odtwarzanie midi ( bo w syntezatorze czy cokolwiek innego użyłeś, fala może być modyfikowana na różne sposoby na przykład poprzez LFO co, jak sądzę, dodatkowo obciąża procesor).


RE: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Rytual - 19.08.2016

Hmm no dzieki wielkie, mniej wiecej o to chodzilo, ale zalezalo by mi jeszcze na tym zeby mi ktos bardziej wytlumaczyl szczegolowo z naciskiem na FL studio i wytlumaczyl to renderowanie sciezek. Gosc na zakamarkach opisuje problem bardziej ogolnikowo.. ale dzieki jeszcze raz, bo tego nie czytalem calego dokladnie takze plusik.


RE: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Rytual - 19.08.2016

(19.08.2016, 23:47)hudson462 napisał(a): Jeśli chodzi Ci o obciążenie procesora to z własnego doświadczenia napiszę, że procesor najbardziej obciąża kompresja sidechain, więc jeśli jej użyłeś to prawdopodobnie to jest przyczyna. Bardzo podobny efekt do side-chain'u można uzyskać zapinając wtyczkę fruity balance na interesującą Cię ścieżkę i zrobienie automatyzacji głośności tak żeby dana ścieżka ściszała się przy uderzeniu kick'a. Co do renderowania ścieżek to można zastosować taką technikę pod warunkiem, że jesteś pewien iż obecna aranżacja jest na pewno ostateczna. Najlepiej "mrozić " ścieżki tak jak napisałeś czyli bez efektów. Dlaczego to odciąży procesor? Pewien nie jestem, ale wydaje mi się, że chodzi o to iż odtwarzanie pliku wav obciąża procesor mniej niż odtwarzanie midi ( bo w syntezatorze czy cokolwiek innego użyłeś, fala może być modyfikowana na różne sposoby na przykład poprzez LFO co, jak sądzę, dodatkowo obciąża procesor).

O, wlasnie o to mi chodzilo, twoj post duzo wnosi do tematu, a co do sidechainu miales racje, uzylem jej, i bardzo mozliwe ze to ona tez powoduje te obciazenie, jutro(juz) dzisiaj pokombinuje i sie odezwie, dzieki, plusik,pzdr


RE: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Rytual - 19.08.2016

(19.08.2016, 23:47)hudson462 napisał(a): Jeśli chodzi Ci o obciążenie procesora to z własnego doświadczenia napiszę, że procesor najbardziej obciąża kompresja sidechain, więc jeśli jej użyłeś to prawdopodobnie to jest przyczyna. Bardzo podobny efekt do side-chain'u można uzyskać zapinając wtyczkę fruity balance na interesującą Cię ścieżkę i zrobienie automatyzacji głośności tak żeby dana ścieżka ściszała się przy uderzeniu kick'a. Co do renderowania ścieżek to można zastosować taką technikę pod warunkiem, że jesteś pewien iż obecna aranżacja jest na pewno ostateczna. Najlepiej "mrozić " ścieżki tak jak napisałeś czyli bez efektów. Dlaczego to odciąży procesor? Pewien nie jestem, ale wydaje mi się, że chodzi o to iż odtwarzanie pliku wav obciąża procesor mniej niż odtwarzanie midi ( bo w syntezatorze czy cokolwiek innego użyłeś, fala może być modyfikowana na różne sposoby na przykład poprzez LFO co, jak sądzę, dodatkowo obciąża procesor).

No tak jak napisales, w projekcie wtwdy dzwiek nie bedzie wydobywal sie z powiedzmy "ciezkiej" wtyczki, tylko z zwyklego pliku wav.


RE: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - hudson462 - 20.08.2016

Nie żebym był nachalny, ale zapomniałeś dać obiecanego plusika XD.


RE: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Rytual - 20.08.2016

(20.08.2016, 12:59)hudson462 napisał(a): Nie żebym był nachalny, ale zapomniałeś dać obiecanego plusika XD.

:D W prawdzie mówiąc, nie zwróciłem na to uwagi, bo dla mnie one nie maja za bardzo znaczenia, ale pomogłeś, twój post dużo znaczy, także naprawiam, i plusik w Twoją stronę łap, dzięki jeszcze raz. Pzdr :)


RE: FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Rytual - 21.08.2016

Panowie a takie pytanie co do tego renderowania, bo jezeli do wav renderujemy bez fxow, z wylaczonymi pluginami na kanale miksera, to tym samym w wtyczce emulujacej ten dzwiek sciezki powiedzmy np. string sections, tez trzeba powylaczac wszystkie fx?

I kolejne pytanie podobnego typu ale z innej beczki w sumie, to jezeli mam tego np wyzej wymienionego stringsa, w wtyczce w ktorej domyslnie przy tym stringsu jest fx np reverb, a ja chce dodac swoj, to mysle ze oczywistym chyba jest wylaczenie tego verba w wtyczce i zaaplikowanie mojego reverba na kanale w mikserzew celu takim aby te reverby sie na siebie nie nakladaly? Oczywiscie wiem ze niezabronione jest naprzyklad aplikowanie dwoch reverbow bo w muzyce mozna praktycznie zrobic wszystko tylko tak zeby to mialo jakis sens, rece i nogi, ale pytam w moim przypadku, ze jezeli chce reverba, to ten z wtyczk wylaczyc, a dodac swojego z moimi ustawieniami na mikser?


RE: FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - piral - 21.08.2016

@up: jeżeli chcesz skorzystać z zewnętrznego reverba (na mixerze) to lepiej byłoby wyłączyć ten, który jest w źródle dźwięku, bo może zrobić się chaos. szczególnie warto wyłączyć gdy chcesz sobie wyrenderować ścieżki dry


RE: FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Rytual - 21.08.2016

No i wszystko, dzieki, plus :)


RE: FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Foxtitude - 2.09.2016

tu masz podpowiedzi od imageline jak zoptymalizować FL Studio
https://www.youtube.com/watch?v=fn-ALsG4h2I&list=PLkYsB0Ki9lAf-3ovLCaPDLhawLBgzd3YY

a z mojego doświadczenia wynika, że kluczowym elementem wpływajacym na wydajność jest (zrób to dla każdej wtyczki):
VST wrapper settings - processing - zaznacz Allow threaded processing

:)


RE: FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Foxtitude - 2.09.2016

tu masz podpowiedzi od imageline jak zoptymalizować FL Studio
https://www.youtube.com/watch?v=fn-ALsG4h2I&list=PLkYsB0Ki9lAf-3ovLCaPDLhawLBgzd3YY

a z mojego doświadczenia wynika, że kluczowym elementem wpływajacym na wydajność jest (zrób to dla każdej wtyczki):
VST wrapper settings - processing - zaznacz Allow threaded processing

:)


RE: FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Rytual - 2.09.2016

Dzieki :D Własnie przy tych opcjach kombinowalem, smart dissable for all plugin itd. Itd.


RE: FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Royal Cartel - 3.09.2016

Zapomnieliście uwzględnić jakże istotnego Buffer-size, który jeśli będzie na niskich wartościach np. 64,128 to będzie powodował ściny. 1024+ to dobre wartości.
Sidechain-comp.? No nie wiem, używam tej opcji w każdym projekcie, na każdym kanale jest oddzielny kompresor, a obciążenie jest znikome.
Utwór miksujesz jak chcesz, używasz efektów jakich chcesz, tak, żeby to miało sens. Możesz od razu utwór zmasterować i wyeksportować do wav, co będzie oznaczać, że na masterze będą pluginy, przy których użyciu robiłeś mastering ;)


RE: FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Rytual - 3.09.2016

Buforowanie oczywiscie mam na prawie na maksa w sterowniju Asio, az taki zielony nie jestem, a co do miksu to jestem strasznie ograniczony, majac perkusje i z 3 sciezki brzmiace tak jak bym chcial aby brzmialy (eq,reverby,delaye,automatyzacje,jakies kompresory ewentualnie) projekt sie scina strasznie, ponoc ma mi zostac podarowany PC, ale nie jest duzo lepszy niz ten obecny, dlatego poki co pozostaje mi rozsadne planowanie projektu tak aby bylo ok w miksie, i optymalizacja FL'a, zeby zbytnio nie muliło, ciezko tak sobie to rozplanowac, no ale co zrobisz...


RE: FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - In-Tegral - 3.09.2016

"Freezuj ścieżki", grupuj efekty na sendach i wszystko będzie dobrze, chociaż sama opcja freezowania (zgrywania do wave przez mixer z efektami) powinna w 110% załatwić sprawę. Na youtube jest o tym masa filmów, powinieneś znaleźć bez problemu wpisując "Fl studio freeze"


RE: FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Rytual - 3.09.2016

Hm.. no dobra ale z tym freezowaniem (eksportem do wav) to wyglada tak ze dopiero jak mam juz kompletnie ulozony aranz? I Jak juz eksportuje to bez jakichkolwiek fxow ? A z tym sendem chodzi Ci o to zeby na przyklad na dwa podobne instrumenty nie nakladac dwoch roznych np. Reverbow tylko wyslac te dwa instrumenty na senda ? Bo z drugiej strony senda itak uzywam, ale majac osobno kazdy elemnt perkusji w mikserze, a potem wszystkie wysylam na jeden, no ale to wcale nie odciazy mojego cpu, ostatnio wychodze z zalozenia, ktore mysle jest dla mnie odpowiednie, zeby nie robic jakichs zaawansowanych miksow, tylko np. Korzystac w miksie maksymalnie z 3 reverbow wlasnie na sendzie (krotki,dluzszy,dlugi) i wysylac odpowiednie sciezki na poszczegolny reverb...

Edit: Aha nie doczytalem troche, z tym freezowaniem chodzi Ci o to zeby je eksportowac wlasnie juz po obrobce? Po korekcji, paningu, reverbie itd itd ?


RE: FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - In-Tegral - 3.09.2016

Z tym reverbem - krotki, dluzszy, dlugi - to dobry pomysł.

Z freezowaniem to tak, chodzi mi juz po calkowitej obrobce np w miejscu gdzie masz duzo instrumentow na raz i procesor nie wyrabia, to na tym fragmencie nagrac przez mixer jakas/jakies sciezki i z obciazania cpu przejdzie na ram.


RE: FL Studio: Mocne obciazenie programu, ograniczenie pracy - Rytual - 3.09.2016

(3.09.2016, 13:46)In-Tegral napisał(a): Z tym reverbem - krotki, dluzszy, dlugi - to dobry pomysł.

Z freezowaniem to tak, chodzi mi juz po calkowitej obrobce np w miejscu gdzie masz duzo instrumentow na raz i procesor nie wyrabia, to na tym fragmencie nagrac przez mixer jakas/jakies sciezki i z obciazania cpu przejdzie na ram.

Aha to sie zrozumielismy, zaczne to stosować, dzieki majster :)