MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
PROG. KSZ - Yoo - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum)
+--- Wątek: PROG. KSZ - Yoo (/temat-progressive-ksz-yoo)



KSZ - Yoo - KSZ - 18.10.2016

Witam,
według znajomych "bardzo fajny kawałek i powinienem wrzucić na sc".. no to wrzucam ;P



Zapraszam do odsłuchu, opinii i oceny :)

Pozdrawiam,
KSZ


RE: KSZ - Yoo - tomaszp - 18.10.2016

Intro standardowe, trochę brakuje góry, musiałbyś tak około 8-10kHz podciągnąć w górę. Lead fajnie wchodzi, może trochę większy pogłos by się przydał. Break całkiem ciekawy (choć wg mnie lead trochę za głośny).

Drop - na lead i bass musisz nałożyć kluczowanie (sidechain). Zlewa się wszystko ze stopą. Snare też jakiś przytłumiony, przydałaby się kompresja albo EQ i góra o kilka dB w górę.

Drugi drop podobny do pierwszego, perkusja za cicho, powinna być bardziej z przodu. Drugi drop te same uwagi co w pierwszym.

Zamysł masz bardzo fajny, wykonanie - niestety średnie (choć do dobrego brakuje bardzo niewiele).

Brakuje mi tu kluczowania, separacji mid/side, dobrego miksu perkusji, modyfikacji perkusji w przejściach.

Spróbuj posiedzieć nad tymi elementami trochę dłużej a usłyszysz efekty :)

Powodzenia i pozdrawiam,

Tomek


RE: KSZ - Yoo - Deonite - 18.10.2016

Oooo, jaka urocza okładka! xD

...

Dobra, do rzeczy :) Póki co, jak wspomniał wyżej kolega, brakuje sidechainu w dropie. Jest to podstawa obowiązująca. Użyj do tego Grossbeata, jest to chyba najprostszy sposób. Drop nie za bardzo różni się od granego drugiego, powinieneś wprowadzić kilka korekt w drugim, a utwór będzie ciekawszy.


RE: KSZ - Yoo - Revnotes - 20.10.2016

Siema,

Nie da się ukryć, że od strony technicznej jest mizernie, ale pomysł wydaje mi się całkiem ciekawy. Na początek rozbudowałbym aranżację. Domyślam się, że obecnie z miksem możesz sobie nie poradzić, na to przyjdzie jeszcze czas. Natomiast śmiało mógłbyś pokusić się o rozbudowanie części - break down / build up. Utwór cierpli, bo jest zwyczajnie nudny. Jak już wspomniałem motyw wpadł mi w ucho, ale na jednym loopie kariery nie zrobisz. Od razu zauważ, że z miejsca zyskasz stosując layering, czyli warstwowanie instrumentów. Dokładaj i odejmuj, przy okazji dostrzeżesz, że sound design utworu się poprawi, ten biedny saw nabierze rumieńców.

Dobrze kombinujesz, utwór oceniam na 2/5. Pozdr


RE: KSZ - Yoo - Shabboo Harper - 5.11.2016

Hey KSZ. Zgodzę się z powyższymi sugestiami dot. brzmienia instrumentarium i aranżu, jak zawsze "u Ciebie" oszczędnego w swej treści (Break niepotrzebnie powielony). ^^ Twój "Yoo", według mnie, to taki Chiptune House. Melo jest wdzięczne; jednakże przy tak "topornej" wariacji Saw Lead'u, "burczącego" (zbyt falowo) Bass'u i letargicznej perce jest po prostu "ociężale"... Owy Lead warto "rozmyć" w Reverb'ie; byłoby to korzystniejsze np. w progresji reszty (nielicznych) tonów tuż przed mocniejszym uderzeniem. I "tu" Kick winien być "mięsisty"; obecny jest kiepski, z "metalicznym'' ogonem. Technicznie, w moim odczuciu, całości brakuje "powietrza"... ^^


RE: KSZ - Yoo - Z3KE - 15.11.2016

Zdecydowanie powinieneś pomyśleć nad solidną rozbudową aranżu. Utwór jest zbyt nudny/monotonny. Melodia mogłaby być nieco bardziej "żwawa" bądź tempo mogło by być 2-3BPM szybsze. Warto również pomyśleć nad większą ilością instrumentów i efektów. Z technicznego punktu - sidechain mógłby być trochę większy (oczywiście bez przesadnego pompowania). Mix nie brzmi super tragicznie ale do dobrego mixu też jeszcze trochę mu brakuje. Sam pomysł jednak nie jest zły i ma potencjał.