MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Częstotliwości. - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum)
+--- Wątek: Częstotliwości. (/temat-czestotliwosci)



Częstotliwości. - siv94 - 9.03.2017

Cześć!

Zwracam się do was, ponieważ jest pewna kwestia, która nie daje mi spokoju.
Dużo czytałem o częstotliwościach, wtyczkach (Parametric EQ 2) itp.
W każdym poradniku, mówi się o separacji poszczególnych elementów dla odpowiedniego zakresu częstotliwości. Wiadomo: Bas niższe, hihaty wyższe itd. Ale czym kierować się, gdy w utworze mamy chociażby dwa instrumenty, które naturalnie brzmią na środku zakresu częstotliwości. Pianino, stringi, leady itd. W jaki sposób można je odseparować, by sobie nie przeszkadzały. Próbowałem oddzielać je czestotliwosciami, ale zostawiając bardziej góry lub doły brzmi to strasznie nienaturalnie.
Prosiłbym o odpowiedź osobę znającą się na tym w praktyce. Nie z serii "gdzieś czytałem". Bardzo mi zależy


RE: Częstotliwości. - Recoil83 - 9.03.2017

Witam wszystko jest na forum.
http://musicproducers.pl/temat-mapa-czestotliwosci-wersja-digital


RE: Częstotliwości. - neurojin - 9.03.2017

To, ze częstotliwości trochę na siebie nachodzą to nic złego, tak może być. Ważne żeby w danym zakresie jeden element był przed drugim np. lead grający w środku jest głosniejszy od padów czy stringow w tle i mimo iż zajmują podobny obszar, po lekkiej korekcji będą do siebie pasować( lekka korekcja czyli np. w jednym ucinasz 4khz na kilka db, w drugim podbijasz). Inną kwestią jest gdy mamy dwa mocne elementy, z czego chcemy żeby każdy grał na głównym planie. Wtedy możemy grać nimi na zmiane gdy np. mamy dwa basy typu growl i raz gra jeden raz drugi. Dzięki temu nie kolidują. AA i najważniejsze, im coś jest niżej, tym bardziej koliduje, dla tego stopa i bas już razem raczej grać nie mogą i lekką korekcja ciężko tu cos zmienić, w takim wypadku lepiej stosować sidechain. Wyżej oczywiście też można stosować sidechain i np. przyciszać stringsy gdy wchodzi lead.


RE: Częstotliwości. - Wasp - 9.03.2017

"Inną kwestią jest gdy mamy dwa mocne elementy, z czego chcemy żeby każdy grał na głównym planie"

w takim razie dajesz jeden do lewego głośnika a drugi do prawego, wtedy nie będą tak zachodzić na siebie


RE: Częstotliwości. - Zirds - 9.03.2017

Można odseparować oprócz używania korektora oczywiście, można użyć pogłosu lub jakiegoś efektu do kreowania przestrzeni stereo.


RE: Częstotliwości. - neurojin - 9.03.2017

Mówiąc "mocne" miałem na myśli takie, które zapełniają całe pasmo stereo, jak te przykładowe growle, które same w sobie już składają się z kilku oscylatorów i unisonów. Jak mamy pianinko czy gitarę to rzeczywiście można tak zrobić. W sumie nawet z supersawami można i dobrze sprawdza się to do poszerzenia brzmienia. Dużo jest możliwości, zależy jaki efekt chcemy osiągnąć.


RE: Częstotliwości. - In-Tegral - 9.03.2017

Żeby odseparować od siebie dane dźwięki, po pierwsze musimy ustawić poprawny balans głośności (dla początkujących metoda z pink noisem może się przydać) to jest klucz. Potem jest korektor i przestrzeń, czyli wszystko co na to wpływa - reverby (ich ustawienia ogona, częstotliwości, odbić co gdzie jak i kiedy) to samo z delayem czy innymi chorusami, phaserami, stereo enhancerami, czy nawet zwykły panning. Kompresją też możemy sobie pomóc ale to już taki "szlif", wszystko poprzednie jest ważniejsze w separacji.