MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Prezentacja z podstaw pracy w DAW - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: POMOC (https://musicproducers.pl/forum-pomoc)
+--- Dział: Hardware / Software (https://musicproducers.pl/forum-hardware-software)
+--- Wątek: Prezentacja z podstaw pracy w DAW (/temat-prezentacja-z-podstaw-pracy-w-daw)



Prezentacja z podstaw pracy w DAW - hudson462 - 22.04.2017

Cześć. Jako iż na moim wydziale na drugi semestr pierwszego roku wybiera się jeden z dostępnych przedmiotów humanistycznych to nie mogłem wybrać innego jak " Muzyczny Kanon Chemika". Każdy student uczęszczający na ten przedmiot ma pod koniec semestru przygotować prezentację na jakiś temat związany z muzyką. Na początku myślałem żeby zrobić prezentację o elektronicznej muzyce eksperymentalnej, jednak prowadzący- jako, że wiedział iż zajmuję się produkcją muzyki bo każdy student przedstawiał się na pierwszych zajęciach- zaproponował, abym zrobił pokaz generacji dźwięków i efektów wewnątrz DAW. Pomysł wydał mi się ciekawy i mam już jakiś wstępny plan na przeprowadzenie tej prezentacji. Takie przygotowane przeze mnie "seminarium" powinno trwać około 25 minut, więc dużo tam nie pokażę, ale chciałbym żeby było w miarę ciekawie dla "publiczności". Mam zamiar rozpocząć od tego czym jest dźwięk, zaprezentować podstawowe kształty fali i z czego one wynikają, coś o modyfikacji kształtu fali ( waveshaping, distorion). Następnie wytłumaczyłbym czym są filtry, jak działają i jakie efekty można dzięki nim uzyskać. Później skupiłbym się na efektach jak reverb, delay flanger itp. Jak zostałoby mi czasu to pokazałbym jeszcze niestandardowe wykorzystanie np. delaya taśmowego. Wiem, że to tylko wstępny plan i liczę na wasze sugestie o czym wy byście wspomnieli na takiej prezentacji. Pozdrawiam


RE: Prezentacja z podstaw pracy w DAW - In-Tegral - 22.04.2017

Przede wszystkim uświadom ludzi, że to nie jest jedno kliknięcie i utwór zrobiony. "Zderz ich" z rzeczywistością.


RE: Prezentacja z podstaw pracy w DAW - Zirds - 22.04.2017

Pokaż przykładowy przebieg syntezy.


RE: Prezentacja z podstaw pracy w DAW - Recoil83 - 22.04.2017

Witam pisałem kiedyś pracę dyplomową na temat "Architektura komputera PC" poruszyłem również temat karty dźwiękowej, tylko to było dawno bo w 2005.

"3.4 Karta dźwiękowa.
Projektanci architektury PC nie przewidywali, iż może on być kiedykolwiek wykorzystywany do przetwarzania dźwięku. Pierwszy IBM-PC (1981) wyposażony został jedynie w głośnik sterowany przez timer 8253. W roku 1989 na rynku pojawiła się firma
Creative Labs ze swoim najpopularniejszym Sound Blasterem, w skrócie SB.
Karta ta posiadała komplet 8 bitowych przetworników ADC/DAC i umożliwiała nawiązanie
kontaktu ze światem zewnętrznym, dźwięk mógł być digitalizowany i zapisywany na
nośniki magnetyczne. Sekwencje dźwiękowe można było po raz pierwszy przetwarzać i
odtwarzać w dogodnym momencie.
Linia produktów Creative Labs, była i jest nadal rozwijana powstały nowe modele kart
dźwiękowych PCI64, PCI128, generacja tych kart nie była tak bogato wyposażona w efekty, ale implementowała nowość technologiczną, jaką było skupienie większości funkcji w
obrębie wyspecjalizowanego układu scalonego klasy ASCI(Aplication Integrated Circuit).
Dalsza koncentracja funkcji w jednym układzie nastąpiła w modelach SBLive!. Karty te
bazują na układzie scalonym EMUK19K1 zaprojektowanym przez firmy E-mu i Creative Labs. Metody tworzenia dźwięku w karcie dźwiękowej:
a)za pomocą syntezy FM- polega ona na wykorzystaniu interferencji dwóch przebiegów
o nieznacznie różniących się częstotliwościach. Dźwięk tworzony za pomocą tej metody jest
całkowicie sztuczny.
b)Synteza WaweTable- dźwięk jest generowany za pomocą próbek różnych instrumentów,
które po przepuszczeniu przez przetwornik analogowo-cyfrowy dają bardziej naturalne brzmienie niż synteza FM.
c)Midi- nie przesyła dźwięków, ale jedynie polecenia o sposobie ich wytwarzania.
Midi umożliwia komponowanie muzyki przy użyciu myszki i klawiatury PC, poza tym
umożliwia wprowadzenie do dźwięku prostych efektów odzwierciedlających akustykę
pomieszczenia: echo, pogłos.
Wszystkie dzisiejsze karty dźwiękowe potrafią odtwarzać dźwięk z częstotliwością
próbkowania 192 KH, obsługują standard dźwięku zgodny z Microsoft DirectSound,
są wyposażone w port gier do którego, możemy podłączyć np. kierownicę."


RE: Prezentacja z podstaw pracy w DAW - hudson462 - 22.04.2017

(22.04.2017, 14:05)Recoil83 napisał(a): Witam pisałem kiedyś pracę dyplomową na temat "Architektura komputera PC" poruszyłem również temat karty dźwiękowej, tylko to było dawno bo w 2005.

"3.4 Karta dźwiękowa.
Projektanci architektury PC nie przewidywali, iż może on być kiedykolwiek wykorzystywany do przetwarzania dźwięku. Pierwszy IBM-PC (1981) wyposażony został jedynie w głośnik sterowany przez timer 8253. W roku 1989 na rynku pojawiła się firma
Creative Labs ze swoim najpopularniejszym Sound Blasterem, w skrócie SB.
Karta ta posiadała komplet 8 bitowych przetworników ADC/DAC i umożliwiała nawiązanie
kontaktu ze światem zewnętrznym, dźwięk mógł być digitalizowany i zapisywany na
nośniki magnetyczne. Sekwencje dźwiękowe można było po raz pierwszy przetwarzać i
odtwarzać w dogodnym momencie.
Linia produktów Creative Labs, była i jest nadal rozwijana powstały nowe modele kart
dźwiękowych PCI64, PCI128, generacja tych kart nie była tak bogato wyposażona w efekty, ale implementowała nowość technologiczną, jaką było skupienie większości funkcji w
obrębie wyspecjalizowanego układu scalonego klasy ASCI(Aplication Integrated Circuit).
Dalsza koncentracja funkcji w jednym układzie nastąpiła w modelach SBLive!. Karty te
bazują na układzie scalonym EMUK19K1 zaprojektowanym przez firmy E-mu i Creative Labs. Metody tworzenia dźwięku w karcie dźwiękowej:
a)za pomocą syntezy FM- polega ona na wykorzystaniu interferencji dwóch przebiegów
o nieznacznie różniących się częstotliwościach. Dźwięk tworzony za pomocą tej metody jest
całkowicie sztuczny.
b)Synteza WaweTable- dźwięk jest generowany za pomocą próbek różnych instrumentów,
które po przepuszczeniu przez przetwornik analogowo-cyfrowy dają bardziej naturalne brzmienie niż synteza FM.
c)Midi- nie przesyła dźwięków, ale jedynie polecenia o sposobie ich wytwarzania.
Midi umożliwia komponowanie muzyki przy użyciu myszki i klawiatury PC, poza tym
umożliwia wprowadzenie do dźwięku prostych efektów odzwierciedlających akustykę
pomieszczenia: echo, pogłos.
Wszystkie dzisiejsze karty dźwiękowe potrafią odtwarzać dźwięk z częstotliwością
próbkowania 192 KH, obsługują standard dźwięku zgodny z Microsoft DirectSound,
są wyposażone w port gier do którego, możemy podłączyć np. kierownicę."

Nie bardzo rozumiem co ten post wnosi do tematu xD


RE: Prezentacja z podstaw pracy w DAW - Recoil83 - 22.04.2017

Skoro nic nie wnosi to po co cytujesz, szukaj sobie w Google, Wiki i książkach. Powodzenia.