MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Głośność utworu. - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum)
+--- Wątek: Głośność utworu. (/temat-glosnosc-utworu)



Głośność utworu. - Adikop - 25.04.2017

Cześć, jestem nowo zarejestrowany na stronie. Mam pewien problem odnośnie głośności mojej muzyki. Moje utwory nie mają żadnej takiej dynamiki a fala wygląda jakoś tak: [Obrazek: 08.1.gif]
Jestem amatorem i nie znam się na tym dlatego zwracam się do was o pomoc jeśli rozumiecie o czym mówię ;)


RE: Głośność utworu. - Foortic - 25.04.2017

Prawdopodobnie produkujesz z włączonym limiterem na sumie... wyłącz go i wtedy będzie zupełnie inaczej... ale będziesz musiał pamiętać aby nie przekraczać poziomu 0db bo będziesz miał przester... dotychczas limiter tego "pilnował" xD


RE: Głośność utworu. - neurojin - 25.04.2017

Jak robisz mixdown, czyli pierwsze zgranie ścieżek do jednego pliku, to zostaw sobie koło 6db zapasu, wtedy będziesz miał sporą dynamikę. A docinaj ją na etapie masteringu, nakładając po trochu kompresory, limitery etc.


RE: Głośność utworu. - In-Tegral - 25.04.2017

Zapas 6db nie gwarantuje dobrej dynamiki, zdjęcie limitera również. Jeżeli nawala efektami distortion, kompresor, reverb etc. to wcześniej wspomniane 6db czy limiter i tak nie ma znaczenia bo już na samym starcie dźwięki są spłaszczone albo rozjechane. Ze wszystkim trzeba ostrożnie i z głową.


RE: Głośność utworu. - Foortic - 25.04.2017

(25.04.2017, 15:29)In-Tegral napisał(a): Zapas 6db nie gwarantuje dobrej dynamiki, zdjęcie limitera również. Jeżeli nawala efektami distortion, kompresor, reverb etc. to wcześniej wspomniane 6db czy limiter i tak nie ma znaczenia bo już na samym starcie dźwięki są spłaszczone albo rozjechane. Ze wszystkim trzeba ostrożnie i z głową.