MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Tworzenie dźwięków "od zera" - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum)
+--- Wątek: Tworzenie dźwięków "od zera" (/temat-tworzenie-dzwiekow-od-zera)



Tworzenie dźwięków "od zera" - illwreakyabonez - 25.12.2017

Witajcie, chciałbym zacząć tworzyć swoje dźwięki od podstaw, jak mogę to zrobić w fl studio producer edition?


RE: Tworzenie dźwięków "od zera" - OProject - 25.12.2017

Biorąc dowolny syntezator, kreując brzmienia (lajerując) i dodając efekty :P
Zbyt ogólne pytanie xd

W Fl studio porządny jest Sytrus i Harmor/Harmless.
Jest wiele tutoriali jak wykręcić konkretny dzwięk, sprawdz Youtube


RE: Tworzenie dźwięków "od zera" - Zirds - 25.12.2017

Zacznij od pojęcia działania 3 rzeczy. Oscylatory, filtry, obwiednia.


RE: Tworzenie dźwięków "od zera" - Ypsilon - 25.12.2017

I nie zapomnij o tym ,ze mozesz bazować na samplach. Odpowiednio je ciąć, stawiać markery, rozciagać itd. w dowolny sposób procesować. To świetny sposób aby zrobic swoją bibliotekę sampli.


RE: Tworzenie dźwięków "od zera" - OProject - 25.12.2017


Pierwszy lepszy tutorial :P
https://www.youtube.com/results?search_query=sytezator+tutorial tutaj masz trochę, wystarczy wybrać odpowiedni.
Najpierw poćwicz, potem zastanów się jaki typ dźwięku chcesz (np. bass, supersaw, pluck, pad itp) i poszukaj sobie lub zapytaj na forum.
Jak ogarniesz podstawy to reszta jest kwestią próbowania.

Ogarnij co to są Oscylatory, typy fali (saw, square, sine itp.) Filtry, Obwiednia ASDR, potem efekty i layering, dalej to już kwestia mixu.
Generalnie to najlepiej się człowiek uczy jak próbuje i naśladuje :P


RE: Tworzenie dźwięków "od zera" - neurojin - 25.12.2017

W FLu nie ma niczego "prostego". Przynajmniej moim zdaniem. Harmor jest rozbudowany, sytrus to synteza FM. Mimo wszystko warto się ich uczyć bo dają naprawdę spore możliwości, a w internecie jest masa tutoriali jak z nich korzystać, więc te dwa syntezatory poleciłbym ci do nauki.


RE: Tworzenie dźwięków "od zera" - Zirds - 25.12.2017

(25.12.2017, 17:59)neurojin napisał(a): W FLu nie ma niczego "prostego". Przynajmniej moim zdaniem. Harmor jest rozbudowany, sytrus to synteza FM. Mimo wszystko warto się ich uczyć bo dają naprawdę spore możliwości, a w internecie jest masa tutoriali jak z nich korzystać, więc te dwa syntezatory poleciłbym ci do nauki.

Najprostszym i zarazem najbardziej intuicyjnym pluginem do nauki podstaw syntezy w FL Studio jest 3xOSC.


RE: Tworzenie dźwięków "od zera" - dejfdj - 26.12.2017

Spróbuj wybrać jakiś sampel i zacznij go molestować xD heh żartuje.. Słuchaj powyższych -_-


RE: Tworzenie dźwięków "od zera" - illwreakyabonez - 26.12.2017

(25.12.2017, 15:15)Ypsilon napisał(a): I nie zapomnij o tym ,ze mozesz bazować na samplach. Odpowiednio je ciąć, stawiać markery, rozciagać itd. w dowolny sposób procesować. To świetny sposób aby zrobic swoją bibliotekę sampli.

Tak, o tym pamiętam i trochę to robię, ale chcę się najpierw nauczyć tworzyć dźwięki od podstaw. Na ten moment jedyne co potrafię zrobić, to przepuścić je przez waveshaper, oraz poucinać/wzmocnić fale w equalizerze.


Za wszystkie odpowiedzi pięknie dziękuję i zabieram się za naukę; w końcu wiem już czego szukać i od czego zacząć, bo z tym miałem największy problem :)