sposób na obliczenie - Wersja do druku +- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl) +-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum) +--- Dział: Archiwum (https://musicproducers.pl/forum-archiwum) +--- Wątek: sposób na obliczenie (/temat-sposob-na-obliczenie) |
sposób na obliczenie - Bassflor - 28.06.2018 Witam chciałem zapytać czy jest jakiś sposób na obliczenie reverbu i delay żeby ustawić odpowiednio tak żeby nie było za dużo lub za mało ? pozdrawiam RE: sposób na obliczenie - In-Tegral - 28.06.2018 Gdyby wszystko można było obliczyć to produkcja muzyki byłaby robiona od początku do końca przez komputery a nie człowieka. RE: sposób na obliczenie - Bassflor - 28.06.2018 rozumiem czyli nie ma żadnego sposobu tylko na wyczucie okay to dzięki za info RE: sposób na obliczenie - pumadesign - 28.06.2018 ppm -> type in value RE: sposób na obliczenie - OProject - 28.06.2018 Tak sobie posłuchałem i myślę że między 30% a 70% (dry/wet) reverb jest ok :P Im mniej reverbu tym dzwięki są lepiej słyszalne, im więcej reverbu tym więcej przestrzeni i głębokości dzwięku. Wszystko trzeba ustawiać według tego czy dobrze brzmi i tego jaki chcesz uzyskać tym efekt. RE: sposób na obliczenie - dejfdj - 30.06.2018 Wybacz, możesz obliczyć pogłos.. Ale to nie zadanie producenta tylko akustyka. Tobie wystarczy Dry/Wet. Pozdrawiam. RE: sposób na obliczenie - DRaM-G - 12.07.2018 Wiem w czym rzecz, otóż najbliżej tego o co pytasz możesz wykonać w FL STUDIO. Jeżeli pytasz jak to obliczyć znaczy że gdzieś masz kłopot z odsłuchem. Sam próbowałem takie rzeczy ustawiać na sprzęcie hi-fi ale sprawdza się to tak w stopniu dostatecznym. Nie za bardzo jest mowa o dostatecznej jakości. Jeżeli nie masz profesjonalnych słuchawek czy monitorów polecam pracę z jedną próbką. Znajdź snare lub clap ( koniecznie dobrej jakości) o długości całkowitej bardzo zbliżonej do 1 bar. Jeżeli jest krótszy lub dłuższy urzyj "strech" lub poprostu w samplerze podciagnij pokrętło out aby zastosować fade out na samplu. Tym samym zobaczysz że dopasowuje się, ogon nie będzie wystawał. W pierwszej kolejności załaduj korektor (EQ2) . Wytnij nijniższe częstotliwości (skrajny lewy suwak w dół ) Poniżej tego suwaka znajdują się 2 pokrętła. Fq częstotliwość i Q. Przeciągnij pokrętło w prawo aż krawędź filtra zacznie przesuwać się w kierunku środka częstotliwości I wstępnie zostaw to w tamtej pozycji. To będzie baza. Czas reverb, po korektorze. Jeżeli masz już 2 efekty zapięte wyłącz korektor i ponownie odtwórz próbkę dużo mułu I niskiego środka się pojawi. Dla tego najpierw korektor A potem reverb. Idealny reverb to idealnie wysterowany korektor na próbce. Druga sprawa to panorama i balans. Użyj separacji kanałów by wyodrębnić ten dźwięk w panoramie. Jeżeli masz deesser możesz również spróbować to użyć po korektorze ale przed reverbem. Mam nadzieję że coś zostanie z tego wykorzystane. Pozdrawiam DRaM-G |