MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
HARDWARE Początkujący - Roland sp404? - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: POMOC (https://musicproducers.pl/forum-pomoc)
+--- Dział: Hardware / Software (https://musicproducers.pl/forum-hardware-software)
+--- Wątek: HARDWARE Początkujący - Roland sp404? (/temat-hardware-poczatkujacy-roland-sp404)



Początkujący - Roland sp404? - paulina - 29.03.2020

Cześć!
Moi drodzy, postanowiłam skorzystać z forum, aby zasięgnąć porady osób doświadczonych. Sama jestem początkująca – z góry przepraszam za basic pytania, ale trochę się już gubię od nadmiaru informacji. :)
 
Chciałabym zacząć tworzyć muzykę. Uwielbiam śpiewać i chcę muzykować sobie w domu, coverując i tworząc własne kompozycje. Styl: cos w kierunku elektropop / indie (The Dumplings, Neon Indian, El Guincho)

Zaczęłam od przejrzenia różnych samplerów – mega podoba mi się gra live w ten sposób, finger drumming, etc.

Ostatecznie moją uwagę zwróciło Maschine MK3, a następnie Roland sp 404. W Rolandzie podoba mi się, że na dobrą sprawę, można tworzyć na nim muzykę od razu, bez użycia DAW. Można go zabrać wszędzie i nagrywać przeróżne rzeczy. Choć czytałam opinie, ze jego cena jest trochę zawyżona i ogólnie przycinanie sampli itd. jest procesem dość żmudnym – trochę mnie to martwi, nie chcę się zniechęcać na starcie. Wiec może powinnam zwrócić uwagę na jakieś inne urządzenie w podobnym przedziale cenowym, które może tyle samo lub nawet więcej?

PS. Wczoraj, szukając inspiracji i ludzi robiących rzeczy na tej maszynie, które ja bym chciała robić, natrafiłam na cover Frank Ocean – Swim Good – jestem zakochana, to jest właśnie to, co chciałabym wydobyć z takiego urządzenia.