MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
HOUSE Miram - Shuffle Mind - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: PRODUKCJE (https://musicproducers.pl/forum-produkcje)
+--- Dział: House (https://musicproducers.pl/forum-house)
+--- Wątek: HOUSE Miram - Shuffle Mind (/temat-house-miram-shuffle-mind)



Miram - Shuffle Mind - themiiram - 22.03.2023

Siemka dawno mnie nie było z braku weny, ale udało mi się coś sklecić :D
Ocenicie? :D

https://www.youtube.com/watch?v=puZzBNshLr0&ab_channel=TheMiram


RE: Miram - Shuffle Mind - FL FAN - 22.03.2023

w pierwszej minucie w sekundach od 0'37  do  0'43 w wyniku stosowania filtru doszło do jakichś wypaczeń dźwięku (przesterowań w charakterystyce częstotliwościowej). Trzeba uważać na takie zabiegi - no chyba że to celowe.

Jeśli chodzi o bas to brakuje mu mocy, poza tym wszystko zagłuszają synthy. Utwór powinien być dobrze odbierany na pełnej głośności i nie powinno nic kłuć po uszach. Czasami  są popełniane takie grzechy główne miksu, że dzieje się za szeroko albo za wąsko w miksie coś. 

Jak pisałem już w tym temacie:

Cytat:Miks a dynamika nagrania i tajemnica Equalizera
Muzyka często umniejsza znaczeniu wysokich tonów, a kładzie nacisk na niskie częstotliwości. Zgodnie z wieloma badaniami prowadzonymi w przeszłości, które doprowadziły do ustalenia konturów równej głośności, stwierdzając, że ludzie są na ogół bardzo spostrzegawczy w zakresie wysokich częstotliwości, a treści o niskiej częstotliwości wymagają znacznie większej mocy, aby być postrzegane jako równie głośne. Więc aby coś dobrze zabrzmiało  w ludzkim uchu, musi istnieć odwrócona zależność między częstotliwością, a poziomem głośności.


[Obrazek: slope.png]

Opcja "pivot slope" pozwala uzyskać wyrównaną charakterystykę częstotliwościową w analizatorze widma. Gdy jednak wyłączysz tę opcję w korektorze to powinien być widoczny znaczny spadek w charakterystyce częstotliwościowej w kierunku wysokich tonów.  Miks należy sprawdzać w mono, na słuchawkach, na głośnikach w różnych warunkach i oczywiście na różnych głośnościach. Jeden korektor dla ukształtowania barwy dźwięku, a drugi do miksu, więc zawsze przynajmniej dwa.  Jeśli jakieś instrumenty walczą o miejsce to przyznaj większą część i głośność częstotliwości temu, który jest ważniejszy w kontekście aranżacyjnym (a drugiemu zmniejsz)


Bas i stopa perkusji w Twoim nagraniu są wyraźniejsze i brzmią lepiej gdy sprowadziłem całość do mono.
Stopa perkusji powinna być w mono a bas może mieć te kilka procent odstępstwa aby miał zapas do "oddechu".


DYNAMIKA W NAGRANIU

Kolejna sprawa nagrany materiał jest niedostatecznie głośny, po zgraniu i analizie widzę, że użyłeś też limitera, który wyraźnie się uruchamia od 0'47 sekundy nagrania - co zaskutkowało wyraźnym spadkiem zapasu dynamiki. O dynamice również przeczytasz w temacie do którego odwołałem na samym początku.


[Obrazek: dx.jpg]

Nawet z waveformu w GoldWave widać, kiedy zapas dynamiki jest już wyraźnie zmniejszony.
Oczywiście sygnał w GoldWave został tutaj wzmocniony o 6 dB aby ukazać pewne aspekty



Aranżacja ciekawa i ogólna kompozycja ale miks i pewne technikalia musisz dopracować.


Jeszcze raz pozwolę sobie zacytować swoją wypowiedź z innego tematu
Tutaj nie stosowany jest limiter w takim rozumieniu jak się powszechnie uważa - że za jego pomocą można osiagnąć pięknie brzmiący miks, bo nie pozwoli na przekroczenie 0 dB albo podniesie dźwięk do poziomu komercyjnego. Nieumiejętne korzystanie z tych narzędzi przynosi odwrotne od zamierzonych skutki.  Tutaj ktoś zadał sobie trudu aby dynamika w nagraniu była najważniejsza. Czyli można zrobić profesjonalne nagranie bez takiego zastosowania limitera. Również proszę zgrywać, patrzeć na wykres, (który jest uwolniony i nie widać "zapory"), słuchać, porównywać, uczyć się i wyciągać wnioski na przyszłość.




Pozdrawiam Serdecznie



RE: Miram - Shuffle Mind - themiiram - 22.03.2023

(22.03.2023, 0:18)themiiram napisał(a): Siemka dawno mnie nie było z braku weny, ale udało mi się coś sklecić :D
Ocenicie? :D

https://www.youtube.com/watch?v=puZzBNshLr0&ab_channel=TheMiram
wysłałem złą wersje filmiku :/


https://www.youtube.com/watch?v=89Jfc2750Gg&feature=youtu.be&ab_channel=TheMiram


RE: Miram - Shuffle Mind - FL FAN - 22.03.2023

No tu już jest różnica w porównaniu do pierwszej wersji. 

  • Jest przyzwoity poziom dźwięku w dB  
  • limiter znikł 
  • odczuwalny bas
  • pojawiła się dynamika w różnych częściach nagrania

Przy czym nad nagraniem zawsze warto popracować w spokoju a nie w presji czasu. Zapewne jeszcze będziesz tam mógł nadać jakiejś saturacji na dźwięki czy wyrównać jakieś poziomy albo częstotliwości.

Już inaczej to brzmi i inaczej wygląda widmo w analizatorach i sam Wavefrom w programie GoldWave (oczywiście może to być każdy inny program tego typu)


Pozdrawiam Serdecznie


RE: Miram - Shuffle Mind - themiiram - 22.03.2023

Dzięki :) Aczkolwiek w finalnym projekcie nic nie zmieniłem. Po prostu podpaliłem się troche z uploadem filmiku i nie zauważyłem że wgrałem nie ten co trzeba, a do sprawdzenia co się stało natchnął mnie twój post hahah Dzięki bo w innym wypadku by nabił wyświetlenie, i szkoda było by usunąć i głupio wkleić nowy obok starego xD


RE: Miram - Shuffle Mind - FL FAN - 22.03.2023

W porządku, domyśliłem się, że w tak krótkim czasie nie wprowadzałbyś zmian na szybko. Fajnie, że dobra wersja się odnalazła i się zorientowałeś w porę. Jednak sprawdzałem jeszcze na drugim komputerze i tak też i tutaj w tym nagraniu warto usuwać do połowy bardzo wąski zakres na 4000 Hz korektorem na kanale Master. To najbardziej nieprzyjemne częstotliwości w każdym w sumie nagraniu. Ostrożnie też z wysokimi powinieneś troszkę pokombinować, (ale już na każdym kanale osobno) bo mam wrażenie, że troszkę jednak za dużo w poszczególnych brzmieniach synthów i perkusji.  Takie niuansowe zmiany tylko zalecam.  Wszystko na spokojnie, bez presji czasu. Słuchać, odsłuchiwać cicho,  głośniej i na bardzo dużej głośności. Natomiast na przyszłość już tak dla dodatkowej informacji ale i obowiązkowej wiedzy podrzucam cytat wybiórczo poskładany z pisma Estrada i Studio:

Cytat:
 ZBYT WĄSKO
Jednym z najczęściej spotykanych problemów z miksem jest to, że zbyt wiele dzieje się w jednej części obrazu stereo (lub przeciwnie – dzieje się zbyt mało). Staraj się myśleć o muzyce w kategoriach trzech wymiarów, a jako pierwszej przyjrzyj się szerokości. Najwspanialsze miksy ścielą się, jak ciepły koc dźwiękowy, po całym spektrum stereo. Z kolei miksy kiepskie stłaczają wszystko w wąską wiązkę, uderzającą prosto w uszy.



 ZACHOWAJ KLAROWNOŚĆ CZĘSTOTLIWOŚCI
Była mowa o szerokości – teraz czas pomyśleć o głębokości. Nie ma nic gorszego, jak nagranie, które zmiksowano w ten sposób, że brzmi jakbyś słuchał go z głową umieszczoną w puszce. Jest to zwykle oznaka użycia jakichś totalnie niewydarzonych monitorów na etapie miksu – dobre monitory pozwalają usłyszeć całe spektrum częstotliwości w miksie.


ZA GŁOŚNO!
Mówiliśmy już o szerokości i głębokości jako dwóch z trzech wymiarów muzyki, a zatem zajmijmy się trzecim: wysokością, czyli, mówiąc poprawnie, zakresem dynamiki. Jest to stosunek głośności najcichszych dźwięków w miksie do najgłośniejszych.


Ogólny trend w produkcji muzycznej przez ostatnią dekadę, albo i dłużej, był taki, aby finalne miksy czynić coraz głośniejszymi, poprzez miażdżenie dynamiki, zarówno poszczególnych ścieżek, jak i całości zgrania, kompresorami i limiterami. W rezultacie wszyscy doświadczyliśmy czegoś, co określamy przekompresowaniem. Na pewno wiesz, o czym mowa: słuchasz sobie klasycznego nagrania ze swojego iPoda w trybie losowym, aż tu nagle wyskakuje jakiś współczesny kawałek i wysadza Twoje uszy w powietrze! O ile kiedyś techniki te sprawiały, że nagrania brzmiały naprawdę dobrze, o tyle doprowadzono je do tak ekstremalnych form, że dały skutek zupełnie przeciwny. Obecnie jesteśmy świadkami odwracania tego trendu, a my mocno ten ruch wspieramy.



OGRANICZANIE
LIMITERY STAŁY się synonimem pewnego stylu w nowoczesnym masteringu, polegającego na dążeniu do nadmiernej głośności. Procesor tego typu uniemożliwia sygnałowi przekroczenie zadanego poziomu progowego, co oznacza, iż sygnał ten  można uczynić bardzo głośnym bez obawy o pojawienie się paskudnych przesterowań cyfrowych.



RE: Miram - Shuffle Mind - Audionectic - 24.03.2023

Ciekawy utworek.Kolega wszystko wytlumaczyl co do osiagniecia lepszego brzmienia.
Dodam ze slychac wlozona prace,pomysly i trzymasz sie kanonow stylistyki..Tak trzymaj.Wypracuj sobie techniki miksowania poszczegolnych sciezek,porob sobie presety fx chainow na szynach.W mig bedziesz mial wszystko pod reka.Twoj czas
Pzdr
...nabil wyswietlenia....moze nabijac bo sie z Ciebie nabijaja tez...Jak to jest ostatnio modne.


RE: Miram - Shuffle Mind - themiiram - 30.03.2023

Kto się nabija? Gdzie? Bo nie rozumiem xd że dałem link do youtube bo nie mam już minut na SoundCloud? słabo xD