MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
CLASSICAL Tomasz Goska - SEASONS Chapter II: Summer - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: PRODUKCJE (https://musicproducers.pl/forum-produkcje)
+--- Dział: Muzyka klasyczna (https://musicproducers.pl/forum-muzyka-klasyczna)
+--- Wątek: CLASSICAL Tomasz Goska - SEASONS Chapter II: Summer (/temat-classical-tomasz-goska-seasons-chapter-ii-summer)



Tomasz Goska - SEASONS Chapter II: Summer - Time_Glitch - 21.06.2023

Astronomiczne lato już trwa. Jutro wjedzie kalendarzowe, a teraz zapodam... muzyczne. :)

Co tym razem?
Liryczne smyczki, delikatne aranże, dźwięki harfy oraz... śpiewających ptaków. :)


https://youtu.be/zykRuwySLaU

Tym samym domknąłem swoją mini serię inspirowaną porami roku. Takie tam miniaturki, ale miło się nad nimi pracowało. :)


RE: Tomasz Goska - SEASONS Chapter II: Summer - aqmoolator - 23.06.2023

eleganckie smyczki
mają coś takiego w brzmieniu, że zaraz mi się Another Day kapeli This Mortal Coil przypomniał. Gdzieś ciągle we mnie siedzą te ich utwory.
Twoja kompozycja jest taka ... filmowa. Pięknie sobie płynie. Te ptaki w tle dodają tylko sielskiego klimatu. Fajnie akordy.
Podoba mi się!


RE: Tomasz Goska - SEASONS Chapter II: Summer - FL FAN - 23.06.2023

Mnie jest niezwykle miło wysłuchać nagrań człowieka, który wie co to dynamika w muzyce i jeszcze potrafi nią manewrować i wykorzystać w pełni i cieszy mnie, gdy nie mogę mieć zastrzeżeń. Po prostu oddaję się w ręce świata wykreowanego przez autora. Jak zawsze pięknie i subtelnie, z konkretnym klimatem, z przemyślaną aranżacją i wspaniałym wykonaniem.



RE: Tomasz Goska - SEASONS Chapter II: Summer - Time_Glitch - 24.06.2023

Piękne dzięki za odsłuch i słowo komentarza. :)

Co do brzmienia i stylu to nie ukrywam, że tutaj inspiracją była twórczość Hornera i Kilara. To jak oni budowali aranże po prostu fascynuje i wiem, że daleko mi do tego kunsztu, ale grunt to czerpać z najlepszych wzorców i próbować. :)

Dynamika w muzyce orkiestrowej to podstawa. No chyba że robi się jakieś wstawki w utworach pop/ rock etc, gdzie jest walka o każdy dB.
Ten kawałek chciałem nawet bardziej subtelnie rozegrać, ale jak już wszedł pomysł na włączenie dęciaków, to siłą rzeczy trzeba było dramaturgie podkręcić. :)


RE: Tomasz Goska - SEASONS Chapter II: Summer - FL FAN - 24.06.2023

No właśnie walka o każdy dB, a mamy do wykorzystania 144 dB niewyobrażalny wręcz zakres, a wciąż producenci nie wykorzystują nawet połowy tego zakresu stojąc na jego skraju. Nadal pojawiają się przekompresowane, pod korek, na maxa dopalone nagrania o prostokątnym waveformie, pozbawione dynamiki. Co z tego że są głośne skoro brak w nich głębi, przestrzeni, brzmią jak monofoniczna papa zdjęta z imprezy w stodole. Oczywiście głośność odczuwalna wzrasta ale w zamian za dynamikę i mikrodynamikę. Niewspółmierna korzyść.  Specjaliści z zakresu pro audio zalecają  -18 dBFS i poziom szczytowy nie większy niż -6 dBFS (przy rejestracji 24-bitowej). Dzięki temu zachowujemy pewien headroom i możemy pozostawić miejsce na mastering, który zapewne lekko wygładzi dynamikę i podniesie jeszcze ogólny poziom głośności.
Myślę, że tak jak w EiS piszą, świadomość rośnie i wierzę, że słuchacze z czasem coraz bardziej docenią jednak dźwięk, który nie jest kwadratową ścianą, a wręcz odwrotnie, obfituje w szerokie spektrum zawoalowanych uniesień estetyczno-technicznych.  Muzyka musi mieć przestrzeń, dynamikę i mikrodynamikę, musi zapewniać jakieś wrażenia estetyczne. Muzyka traci swój urok, gdy gotuje się pod pokrywką dBfs, jest jednostajna, monotonna z płytkim miksem.

A zawsze powtarzam, że miks należy traktować w kategoriach trzech wymiarów:

  1. szerokość (panorama stereo)
  2. głębokość (charakterystyka częstotliwościowa)
  3. wysokość (poziomy głośności poszczególnych instrumentów czyli nasza dynamika nagrania)
Poziomy głośności będą zawsze determinowane już z uwzględnieniem miejsca i czasu w miksie, dodatkowo ich ostateczna pozycja będzie wynikiem ustalenia charakterystyki częstotliwościowej.


RE: Tomasz Goska - SEASONS Chapter II: Summer - Time_Glitch - 24.06.2023

Dokładnie. Nic dodać, nic ująć. :)


RE: Tomasz Goska - SEASONS Chapter II: Summer - In-Tegral - 27.06.2023

Jest na prawdę solidnie. Dobrze layerowane instrumenty, wszystko dobrze wyważone z odpowiednimi przełamaniami co jakiś czas. Klimat "lekki i przyjemny". Jeżeli można wiedzieć, to co to za biblioteka (kontakt) do smyczkowych instru?


RE: Tomasz Goska - SEASONS Chapter II: Summer - Time_Glitch - 28.06.2023

(27.06.2023, 18:25)In-Tegral napisał(a): Jest na prawdę solidnie. Dobrze layerowane instrumenty, wszystko dobrze wyważone z odpowiednimi przełamaniami co jakiś czas. Klimat "lekki i przyjemny". Jeżeli można wiedzieć, to co to za biblioteka (kontakt) do smyczkowych instru?

Dzięki za odsłuch i komentarz. :)

Biblioteki są od Spitfire:
Apassionata Strings
Abbey Road One
Albion Colossus


RE: Tomasz Goska - SEASONS Chapter II: Summer - In-Tegral - 28.06.2023

(28.06.2023, 19:27)Time_Glitch napisał(a):
(27.06.2023, 18:25)In-Tegral napisał(a): Jest na prawdę solidnie. Dobrze layerowane instrumenty, wszystko dobrze wyważone z odpowiednimi przełamaniami co jakiś czas. Klimat "lekki i przyjemny". Jeżeli można wiedzieć, to co to za biblioteka (kontakt) do smyczkowych instru?

Dzięki za odsłuch i komentarz. :)

Biblioteki są od Spitfire:
Apassionata Strings
Abbey Road One
Albion Colossus
Dzięki !


RE: Tomasz Goska - SEASONS Chapter II: Summer - Sejno - 31.07.2023

Mega to brzmi, naprawdę. Bardzo profesjonalnie! Fajnie brzmią te biblioteki od Spitfire!!

Można wiedzieć ile śladów użyłeś do stworzenia tego miksu? Wszystko brzmi jakby było idealnie dobrane, pytam z ciekawości :)


RE: Tomasz Goska - SEASONS Chapter II: Summer - Time_Glitch - 2.08.2023

Coś ok 30 + automatyzacje to tego wszystkiego. Standard przy robieniu muzyki orkiestrowej na bibliotekach skupionych w ramach sekcji i solowych instrumentów. :)