MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Jeden post - jedna rada - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: FORUM (https://musicproducers.pl/forum-forum)
+--- Dział: Offtop (https://musicproducers.pl/forum-offtop)
+---- Dział: Dyskusje (https://musicproducers.pl/forum-dyskusje)
+---- Wątek: Jeden post - jedna rada (/temat-jeden-post-jedna-rada)

Strony: 1 2 3


Jeden post - jedna rada - Quantum Spark - 1.12.2012

Masz jakąś radę techniczną lub inną dotyczącą produkcji.
Sprawdzony sposób na coś.
Podziel się wiedzą z innymi.
Jeden post jedna rada.

Przykładowa rada ode mnie:

Utwórz sobie domyślny presset DAW.
Który będzie startował razem z oprogramowaniem.
Zaoszczędzi ci to masę czasu.

Ja mam w FL domyślnie otworzonych kilka samplerów bez załadowanych brzmień, ale przydzielonych do konkretnych, perkusyjnych.
Każdy sampler jest podpięty do innego toru mixera.
Na każdym z takich torów mam załadowane domyślne wtyczki tj: filtr, eq, com, eg, filtr.
Wszystkie perkusyjne brzmienia są podpięte do szyny Drum a szyna dopiero pod Master.

Oprócz warstwy Drum.
Mam też warstwę Bass, na której opalają się dwie ulubione wtyczki vst.
Całość jest podpięta identycznie do miksera.
W razie potrzeby zmiany vst używam opcji zastąp, schemat połączeń zostaje utrzymany.

Mam też warstwę Melo i Vokal.
Zorganizowane w identyczny sposób.
Delay i Reverb na Send.

Na masterze ulubiony zestaw masteringowy.

Kidy odpalam program mam wszystko na tacy, nie muszę nic podłączać, klikać, otwierać.
Po prostu robię sobie muzę.

Polecam każdemu kto tego nie zrobił poświęcić chwilę na zrobienie swojego idealnego def-a.
Później zaoszczędzi wam to masę roboty.
Takiego idealnego Def-a nie robi się też za pierwszym razem, trzeba go stopniowo udoskonalać aż dochodzi się do czegoś co nas zadowala.


RE: Jeden post jedna rada. - The Timbrer - 2.12.2012

1. Toraverb ---> klucz do idealnego pogłosu. 40 euro a cieszy
2. NY Compression ---> najlepiej w mono na sendzie leada nie dosc ze zyskujemy gleboki srodek to zdecydowanie dodaje mocy leadowi
3. HPF (High Pass Filter) ---> na 30 Hz wszystko co jest ponizej jest niepotrzebne
4. LPF (Low Pass Filter) ---> 17-18 kHz co daje mniej szumow i wiecej wyrazistosci srednim tonom

To tyle jak na razie. Dam szanse innym, ale w zanadrzu mam sporo ciekawych rad dla Was takze "stay tuned" i na tym forum juz sa moje tuty :)


RE: Jeden post jedna rada. - Hard3eat - 2.12.2012

1.Transient Shaper - Bardzo szybki i łatwy sposób na poprawienie 'Punch-u/Attack-u' w naszej perkusji (Np:Transient Shaper firmy Shaack Audio Technologies)
2.Automatyczna redukcja latencji (FL)
2.1
Otwieramy mixer-w lewym (domyślnie) górnym rogu klikamy na strzałkę w dół-następnie Plugin Delay Compensation- i tam zaznaczamy,Automatic
3.Darmowy analizator spektrum (Częstotliwości)
Voxengo SPAN
4.'White Noise' na basie.W Handsup-ie,Uk Hc itp. warto jest dodać czasem trochę białego szumu na bass aby stał się bardziej 'brudny' i mocniejszy


RE: Jeden post jedna rada. - Johnny - 2.12.2012

(2.12.2012, 0:18)The Timbrer napisał(a): 3. LPF (Low Pass Filter) ---> na 30 Hz wszystko co jest ponizej jest niepotrzebne
4. HPF (High Pass Filter) ---> 17-18 kHz co daje mniej szumow i wiecej wyrazistosci srednim tonom

a teraz zrób tak i powiedz co słyszysz ;)

rada ode mnie - jak najpóźniej wrzucajcie wszelkie kompresory i limitery w projekt - będzie trudniej, bo fajnie jak od początku kopie, ale czym lepsze brzmienie i balans się uzyska bez tego, tym potem łatwiej jest zrobić naprawdę głośny i dynamiczny ostateczny mix/master. no i w razie jakichś collabów, lepiej zawsze wysyłać niespłaszczone kompresorami ścieżki, a często jak robi się od początku z nimi, a potem się je wyłączy to brzmienie się zmienia i jest kłopot.


RE: Jeden post jedna rada. - The Timbrer - 2.12.2012

Kurde znowu mi sie pomylily High Pass z High Cut Filtrem sry


RE: Jeden post jedna rada. - artur.ch - 4.12.2012

A oto moje rady:

1) Nie używaj kompresji jeśli nie musisz ! W przeciwnym razie Twój mix stanie się płaski i nieprzyjemny dla ucha.
2) Equalizuj każdą ścieżkę, wycinaj wszystkie niepotrzebne częstotliwości, w ten sposób zrobisz miejsce dla pozostałych instrumentów
3) Zwracaj szczególną uwagę na rozmieszczenie instrumentów w panoramie, tak by były w miarę odseparowane od siebie
4) Syntezując dźwięki używaj obwiedni ADSR, która jest znacznie lepszym rozwiązaniem od kompresora, daje dużo większą kontrolę.
5) Staraj się robić tak by dwa instrumenty na raz nie grały na tej samej oktawie, gdyż mogą się wzajemnie zagłuszać
6) Podczas mixu zostaw kanał master czysty, beż żadnych pluginów. Czym lepiej będzie brzmiał twój mix na sucho, tym lepiej po masteringu
7) Pamiętaj, że instrument ma dobrze brzmieć w mixie, a nie solo.
8) Nigdy, absolutnie nigdy nie rób masteringu sam. Po pierwsze prawdopodobnie tego nie potrafisz, a po drugie nie jesteś w stanie być obiektywny. Zostaw to specjalistom, którzy posiadają znacznie większą wiedzę niż ty i przede wszystkim mają dobry sprzęt. Samymi wtyczkami zbyt wiele nie zdziałasz.
9) Staraj się nie używać stereo enhancerów. Jest co najmniej kilka znacznie lepszych technik, by poszerzyć panorame.
10) Equalizera używaj bardziej do wycinania niż podbijania. Jeżeli już podbijasz, to staraj się o nie więcej niż 3 db.


Dobra na razie starczy, jak coś mi się jeszcze przypomni to napiszę :)


RE: Jeden post jedna rada. - Johnny - 4.12.2012

@wyżej - punkt 4 jest bez sensu, punkt 5 jest stanowczo zbyt ogólny, a punkt 8 to apogeum uprzedzeń, zaś jego ostatnie zdanie pewnie wywołało by śmiech na sali pełnej producentów nowoczesnej muzyki którzy z powodzeniem robią wszystko in-the-box.

bez urazy, ale karmienie nieobeznanych ludzi półprawdami i uprzedzeniami które znajdują bardzo małe albo bardzo rzadkie potwierdzenie w rzeczywistości nie przyniesie zbyt wielu korzyści.


RE: Jeden post jedna rada. - Herman - 4.12.2012

Cytat:@wyżej - punkt 4 jest bez sensu

Nie zgodzę się. ADSR pozwala na wiekszą kontrole podczas wypełniania pustek, aniżeli np. kompresorem wielopasmowym.


RE: Jeden post jedna rada. - artur.ch - 4.12.2012

Jeżeli kolega uważa, że punkt czwarty jest bez sensu, to znaczy, że nie ma nawet elementarnej wiedzy na temat zasady działania kompresji :) Zarówno kompresor jak i obwiednia spełniają identyczną rolę, bowiem służą kontroli nad głośnością dźwięku rozłożoną w czasie. Można powiedzieć, że w jakimś sensie kompresor jest emulacją takiej obwiedni. Umiejętnie posłóżenie się kontrolkami obwiedni daje dużo lepszą kontrolę nad dźwiękiem niż kompresor.

Edit:

A odnośnie punktu 8, to nie będę z kolegom wchodził w bezcelową polemikę, a za jedyny argument na poparcie dodam tylko fakt, że najlepsi na świecie producenci muzyczni niemal nigdy sami nie robią masteringu swoich utworów. Najlepsze labele typu Armada, Vandit, Anjunabeats, Enhanced i cała masa innych mają własnych doświadczonych inżynierów dźwięku, którzy się tym zajmują.


RE: Jeden post jedna rada. - The Timbrer - 4.12.2012

Mastering to nie twoja robota. Oddaj track do labelu z glosnoscia na peaku 0 dB i dynamika na 3 dB to Cie odesla z kwitem... Taka prawda. Nie po to labele maja wlasnych inzynierow, zeby ktos robil mastering. Po za tym track ma brzmiec dobrze przed masteringiem. Uwazam ze artur ma 100% racje w tym punkcie. Robiac samemu mastering utrudniasz prace ludziom co najmniej 10 razy bardziej doswiadczonym w tym temacie i nie sam iZotope Ozone na masterze to nie mastering :]


RE: Jeden post jedna rada. - Johnny - 5.12.2012

Jeszcze nigdy nie widziałem zeby ktos zastępował adsr w synthcie kompresorem, to odnośnie pkt 4 i jego bezsensownosci. O moja wiedzę nt kompresji nie macie sie co martwić.

Co do punktu 8go zaś - nie przecze ze sa na świecie bdb masteringowcy czy inżynierowie dźwięku. Polecam lekturę czasopism typu Sound On Sound - często sa tam wywiady ze znanymi producentami, ale tez osobami będącymi właścicielami/pracownikami wielkich studiów nagraniowych - coraz częściej czytam ze coraz wiecej zadań powierzają wtyczkom bo sa wygodniejsze a ich jakość dogonila hardware.
Czasem warto wysciubic nos poza swoje biurko.

A takie pisanie ze napewno zrobisz gorzej, nie znasz sie i w ogole najlepiej nawet nie próbuj nic robic jest zwyczajnie śmieszne.


RE: Jeden post jedna rada. - artur.ch - 5.12.2012

(5.12.2012, 8:32)Tehnik napisał(a): A takie pisanie ze napewno zrobisz gorzej, nie znasz sie i w ogole najlepiej nawet nie próbuj nic robic jest zwyczajnie śmieszne.

Dla kogoś kto ma tak wysokie mniemanie o sobie jak Ty, pewnie i brzmi to śmiesznie. Natomiast dla pozostałej reszty, która jest w stanie spojrzeć obiektywnie na swoje umiejętności i mierzy siły na zamiary to co napisałem jest czymś naturalnym :) Z całym szacunkiem kolego, ale widzę, że za wszelką cenę starasz się udowodnić swą wyższość i fachowość, a jedyne co masz do zaoferowania w tej dyskusji to pozamerytoryczne wycieczki osobiste, w których starasz się zdyskredytować czyjeś słowa, nie popierając tego żadnymi argumentami. Jeżeli masz już zamiar wchodzić ze mną w polemikę, to wolałbym byś robił to w bardziej konstruktywny sposób. Pozdrawiam :)


RE: Jeden post jedna rada. - K - 7.12.2012

(4.12.2012, 14:40)artur.ch napisał(a): 5) Staraj się robić tak by dwa instrumenty na raz nie grały na tej samej oktawie, gdyż mogą się wzajemnie zagłuszać

Absolutnie nie zgadzam się z tym punktem.


RE: Jeden post jedna rada. - artur.ch - 7.12.2012

(7.12.2012, 0:03)Kay napisał(a):
(4.12.2012, 14:40)artur.ch napisał(a): 5) Staraj się robić tak by dwa instrumenty na raz nie grały na tej samej oktawie, gdyż mogą się wzajemnie zagłuszać

Absolutnie się nie zgadzam z tym punktem.

To uzasadnij dlaczego :)


RE: Jeden post jedna rada. - K - 7.12.2012

Ponieważ nie raz tak robiłem i nic mi się nie zagłuszało? :)

A robię tak w celu uzyskania pożądanej barwy dźwięku złożonej z kilku warstw.


RE: Jeden post jedna rada. - Herman - 7.12.2012

ale jak można layerować identyczne brzmienia? spróbuj skopiować kanał jakiegoś synteratora i w piano roll umieść identyczne nuty. Napisz o efektach ;)


RE: Jeden post jedna rada. - Hard3eat - 7.12.2012

Ale nikt nie napisał że maja grać 2 IDENTYCZNE tylko po prostu 2 różne instrumenty... a to raczej bez sensu..bo jak napisał Kay czasami by uzyskać 'unikalne' brzmienie layeruje się czasami i po 5 brzmień na TEJ SAMEJ OKTAWIE więc ja się z tym nie zgadzam również (:


RE: Jeden post jedna rada. - Herman - 7.12.2012

(4.12.2012, 14:40)artur.ch napisał(a): 5) Staraj się robić tak by dwa instrumenty na raz nie grały na tej samej oktawie, gdyż mogą się wzajemnie zagłuszać

czytaj ze zrozumieniem <czytaj>

w moim rozumieniu "dwa instrumenty" to "dwa identyczne brzmienia" ,

gratuluje pomysłowości, jeżeli layering polega na łączeniu identycznych brzmień na tych samych oktawach <ok>


RE: Jeden post jedna rada. - Hard3eat - 7.12.2012

Ehh..według ciebie 2 instrumenty mogą mieć identyczne brzmienia :D Ok
Ale dla mnie np: 2 instrumenty,powiedzmy nawet pianino i skrzypce które są instrumentami.. jednak brzmią inaczej nie? :D
Dlatego kiedy mam np; jakiś lead na sylenth1 i jeszcze jakiś na zebrze to też raczej nie są identyczne (:


RE: Jeden post jedna rada. - pika - 7.12.2012

co do punktu 5) tez sie nie zgodze :) tworząc poteżna barwe mozna wysyntezować przesterowany bass który idzie w mono a do tego dokleic barwe pada z bialym szumem który bedzie mega szeroko ;) grając tą sama nute :)
co do podpunktów artura wiekszość jest bezsensu. Dlatego stąd moja rada wzięta z autopsji:
Podchodźcie z dystansem do rad które ludzie zamieszczają na forach bo zazwyczaj sa z dupy.
Kiedyś sie naczytałem ze wszystko w dole musi byc w mono i tak robiłem :D a wystarczyło spojrzeć i posłuchać komercyjnych utworów. Co ma byc mono niech bedzie ale bezsensowne jest monofonizowanie całego dołu na masterze ;)
Tez beka jest z tego ze wszyscy przestrzegają o tym zeby broń boże nic nie wrzucac na master:D
ja wrzucam czesto limiter zeby zobaczyc jak bedzie to wygladało spłaszczone.