MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
FL Studio: Toxic BioHazard - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: PORADNIKI (https://musicproducers.pl/forum-poradniki)
+--- Dział: Wskazówki użytkowników (https://musicproducers.pl/forum-wskazowki-uzytkownikow)
+--- Wątek: FL Studio: Toxic BioHazard (/temat-fl-studio-toxic-biohazard)



FL Studio: Toxic BioHazard - FL FAN - 18.12.2012

[Obrazek: ToxicBioHazard.jpg]

No to zakładać maski i kombinezon, bo skażenia są potwornie silne !

Żartowałem....


To tylko wtyczka Toxic BioHazard (ryzyko skażenia biologicznego) no ale bez obaw, można oddychać. dotykać, kręcić i przesuwać suwaki. Nie zarazicie się żadnym draństwem.

Toxic Biohazard prezentuje hybrydowy silnik syntezy, łącząc najlepsze syntezy FM z subtraktywnymi. Z dodaniem „ciepła”, analogiczno-modelowanego filtra i wbudowanych efektów, oscylatorów + seqencer. Toxic Biohazard to abstrakcyjna idea komfortu prostoty i wspaniałej jakości dźwięku.

[Obrazek: ToxicBioHazard%20(1).jpg]

Tam gdzie są strzałki zielona i żółta - tam w menu dostępne są takie oto efekty do wyboru:

Delay, Chorus, Reverb, Flanger, Phaser i Lo-Fi

Pola zaznaczone żółtymi otoczkami, można aktywować jednym kliknięciem i tak samo dezaktywować. Można wybierać z ich listy efekty. Należą one, każde osobno do swojej sekcji OSC. Mamy łącznie 6 oscylatorów kolejno oznaczonych OSC 1, OSC 2 itd. Jak można zauwżyć także mają numeryczne regulatory do dyspozycji, które aktywujemy klikając i przeciagając w dół lub w górę, aż pojawi się żądana liczba. Po prawej stronie tak samo są trzy takie okienka. Dużo jest znanych każdemu regulatorów, które pojawiają się poniżej okienka z wyświetlaną nazwą efektu w użyciu (żółta i zielona strzałka) Tak samo opcje Decay, czy Attack lub, Drive, Release czy Master Vol - na górze po prawej stronie wtyczki - Master Envelope. Moduł ma także gotowe presety do wykorzystania w swoim projekcie. W okienku na samej górze na środku można je zmieniać i modyfikować wedle uznania. Czerwone strzałki pokazują jak zresetować wszystko. Wybierając opcję "Reset Sequencer" zresteuje się tylko sekwencer. Na samym dole mamy do dyspozycji korektor.


[Obrazek: ToxicBioHazard%20(2).jpg]


Tam gdzie jest zielona strzałka ustawiamy głośność, a tam gdzie czerwone wskazują - ustawimy to z jaką siłą i w którym kanale (lewym lub prawym) pojawi się dźwięk (minus 50 = lewy, a + 50 = prawy). W bardziej złożonych dźwiękach biorą udział kolejne kolumny z liczbami, które sterują poszczególnymi partiami dźwięków. Niżej w tym samym okienku znajdują się regulatory LFO2, EFG oraz BEND czyli Master Pitch Modulation.


Za pomocą wbudowanego sekwencera - zakładka SEQ - możemy budować swoje sekwencje Toxic, wystarczy kliknąć przycisk PLAY wewnątrz okienka (zdjęcie poniżej), poustawiać odpowiednio do swojej kompozycji liczby na "tablicy numerycznej" i wcisnąć dowolny klawisz, aby odsłuchać efekt. Gdy klikniemy przygaszony przełącznik "Dual" (na prawo od "Play") odblokuje on kolejną, dolną partię "tablicy numerycznej" dzięki czemu będzie można budować sekwencje z większą ilością nut.

[Obrazek: ToxicBioHazard%20(3).jpg]


[Obrazek: ToxicBioHazard%20(4).jpg]

Ważne aby zrozumieć działanie. Chcąc włączyć pozostałe oscylatory, należy je uaktywnić na tej "numerycznej tablicy". Chcąc zrobić mieszankę dwóch wybranych oscylatorów, łączymy tak jak na zdjęciu i tam na ich "skrzyżowaniu" możemy regulować liczbę - modulację efektu, a w pozostałych kolumnach odpowiednio kanał (lewy, prawy), głośność, o których wyżej wspomniałem itp.



[Obrazek: ToxicBioHazard%20(5).jpg]

Druga wersja "skrzyżowania"

[Obrazek: ToxicBioHazard%20(6).jpg]

Można używać jednocześnie obydwu skrzyżowań - tutaj przykładowo 5 OSC z 6 OSC, gdyż ich linie przecinają się w dwóch miejscach, ponieważ na "tablicy numerycznej" zarówno w osi pionowej jak i poziomej występują cyfry 5 i 6.



Uzyskiwanie efektów tremolo, reverb, chorus, distortion, delay i setek innych dla Toxic BioHazard nie jest problemem, jego kosmiczne dźwięki z najdziwniejszymi modulacjami jakie można sobie wyobraxić zadowolą każdego użytkownika. Mnogość efektów, możliwych modulacji oraz doskonała jakość dźwięków, stanowią potęgę tej wtyczki.


RE: Toxic BioHazard - Herman - 19.12.2012

Polecam, wtyczka ma duże możliwości, bardzo tobra do tłustych leadów :)


RE: Toxic BioHazard - Grisha - 19.12.2012

wtyka bardzo dobra, choć procko chłonna. Polecam ;)


RE: Toxic BioHazard - Wappa - 19.12.2012

Mi niestety ona nie podeszła, choć, ciekawe dźwięki kręci, nie powiem, że nie. Pozdrawiam wytrwałych pracujących na tym właśnie vst ;)


RE: Toxic BioHazard - piral - 19.12.2012

Bardzo dobra wtyczka. Nie tylko do tłustych dźwięków, ale też idealny do plucksynthów. ;)


RE: Toxic BioHazard - Ramhanez - 20.01.2013

Polecam szczególnie do mocniejszych gatónków taki jak hardstyle, Nu-style, Raw, hardcore :)


RE: Toxic BioHazard - Adamii Project - 20.01.2013

Tak jak wyżej do innych gatunków ciężko ją widzę.


RE: Toxic BioHazard - piral - 20.01.2013

Nie ma wtyczek do gatunków, tylko ewentualnie rodzajów dźwięku. Toxic Bio użyłem 2 razy do plucksynthu typu prog. house/trance.


RE: Toxic BioHazard - FL FAN - 21.02.2014

Zapomniałem dodać, że do wartości na tablicy numerycznej można także przypinać "automation clip" co daje bardzo ciekawe możliwości oraz pozwala uzyskać dodatkowe efekty. Na przykład wprowadzanie kolejnych dźwięków, gdy jesteśmy w trybie tworzenie sekwencji, (zakładka "SEQ"), miksowania kanałów (lewy, prawy), włączanie kolejnych oscylatorów do akcji oraz regulacja mocy poszczególnych oscylatorów (poziom głośności). Co najważniejsze tworzymy swoje dźwięki i własne sekwencje.


RE: Toxic BioHazard - OProject - 21.02.2014

Dobre supersawy na niej wychodzą ;)
Ogólnie porządna wtyczka :)
Dużo opcji, dużo fal do wybory można polecić.


RE: Toxic BioHazard - FL FAN - 21.02.2014

Meddon - dziękuję za dobre słowo !

I nie zapominajmy o przepięknych barwach padów jakie można uzyskać, kosmiczne, eksperymentalne, wyjątkowe - dlatego tak bardzo żałuję, że nie mogę wykorzystać pełnego potencjału tej wtyczki, gdyż demo = cisza co chwile rzucana na projekt. Czasem kleje te pady ale to dość uciążliwe, choć nie jest trudne gdyż takie dźwięki łatwo jest łączyć, ponieważ idealnie nachodzą na siebie z wyciszenia.

Często tak to wygląda, że Toxic wypluwa dźwięk z ciszą w różnych fragmentach. Ten sam powiedzmy motyw renderuje na przykład 2 razy by mieć przerwy w innych miejscach, uzupełnić je wzajemnie i nie mieć zauważalnych przerw czy dysproporcji:

Przykład:

[Obrazek: 5495955pl.jpg]


RE: Toxic BioHazard - Area Sound 51 - 24.02.2014

Ja bardzo rzadko używam tej wtyki a powód jest jeden... wogóle jej nie ogarniam:P ale chyba czas trochę w niej pogrzebać i się podszkolić bo fajnie by było zrobić oryginalne własne pady i przy okazji nabyć trochę umiejętności:)