MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
FL STUDIO FL Studio: Pojęcia EQ [Rozwiązany] - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: POMOC (https://musicproducers.pl/forum-pomoc)
+--- Dział: Hardware / Software (https://musicproducers.pl/forum-hardware-software)
+--- Wątek: FL STUDIO FL Studio: Pojęcia EQ [Rozwiązany] (/temat-fl-studio-fl-studio-pojecia-eq-rozwiazany)



FL Studio: Pojęcia EQ [Rozwiązany] - Kabedd - 12.03.2013

Witam,jestem w tym temacie zielony,więc i zielone pytanie :)
Szukałem ale nie mogłem znaleźć zrozumiałej (przynajmniej) dla mnie odpowiedzi.
Problem dotyczy tego że nie potrafie zrozumieć wiedzy teoretycznej a dokładniej pojęć jakie są używane w wielu poradnikach.
Np. znalazłem taki poradnik: http://technomix.ugu.pl/showthread.php?tid=56
i weźmy przykładowo pod uwagę fragment "Stopa
Atak mieści się tu w zakresie 2.5 - 4 kHz, dół przy 60 - 80 Hz. Możesz spróbować podciąć niską średnicę przy ok. 600 Hz. "
Co to wgl oznacza?
Co znaczą słowa "podciąć niską średnicę" lub w innych przypadkach np. "(...)blask mieści przy 7.5 - 10 kHz, użyteczne jest podcięcie dołu i średnicy, poniżej 1 kHz. Podbicie 3 kHz może dać agresywną, jazgoczącą barwę(...) "
Nie rozumiem o co chodzi z tymi kHz i Hz...Co to "podbijanie,podcinanie,dół,góra" a wiem że ta wiedza jest bardzo potrzebna żeby mix był taki jak powinien być.
Nie rozumiem też do końca działania EQ 2 w fl'u. Nie wiem jak go dobrze używać nawet gdybym już tą teorię zrozumiał. Nie widziałem poradników (niestety).
Prosze o objaśnienie mi tych kilku "terminów" jak i jeśli to możliwe objaśnienie działania EQ na podstawie np opisanego screena czy to też linka do jakiegoś poradnika jeśli takowy jest.

Bardzo dziękuje za pomoc z góry.
Pozdrawiam.


RE: Pojęcia EQ - The Timbrer - 12.03.2013

Stary jeżeli nie wiesz co to są Herce to nie wiem czy mamy ze sobą o czym rozmawiać ale dobra niech Ci będzie: