MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
FL STUDIO FL Studio: Sztuczna perka, agresywny dźwięk... - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: POMOC (https://musicproducers.pl/forum-pomoc)
+--- Dział: Hardware / Software (https://musicproducers.pl/forum-hardware-software)
+--- Wątek: FL STUDIO FL Studio: Sztuczna perka, agresywny dźwięk... (/temat-fl-studio-fl-studio-sztuczna-perka-agresywny-dzwiek)



FL Studio: Sztuczna perka, agresywny dźwięk... - Wicked - 13.08.2013

Witam,

1. Jak sprawić, żeby moja perka nie brzmiała sztucznie? Jak nadać jej trochę naturalności (oprócz nagrania swojej?)

2. Podobne do pierwszego. Tylko jak zrobić to, żeby perka nie była idealnie równa, ale też żeby nie dało się wyczuć nierówności w jej grze? Jak to zrobić oprócz ręcznego przesuwania dźwięków dopóki nam się spodoba?

3. Philharmonik. Biorę np. sampel Full Section, czyli cała orkiestra. Jednak chcę, żeby on brzmiał bardzo agresywnie, wręcz nachalnie. Normalnie jest on łagodny. Kręcę pokrętełkami i nic. Wydaje mi się, że najbardziej powinien tu działać Attack. Mylę się? Ale w ogóle mam wrażenie, że kiedy kręcę pokrętłami w Philharmoniku to nic w dźwięku się nie dzieje...

Dziękuję za pomoc


RE: Sztuczna perka, agresywny dźwięk... - Bloom - 13.08.2013

1.Layerowanie sampli perkusji + EQ

2.ALT + Q w piano rollu :)


RE: Sztuczna perka, agresywny dźwięk... - Herman - 13.08.2013

LLOL jakie alt + q? o_o przecież ta opcja idealnie dopasowuje do siatki. Musisz zdecydowanie ręcznie ustawiać perkusję jeżeli chcesz osiągnąc zamierzony efekt. Philhrminika niegdy nie miałem.


RE: Sztuczna perka, agresywny dźwięk... - Johnny - 13.08.2013

a nie można zaaplikować groovu np a 'la MPC ? Jest jeszcze coś takiego jak humanizacja.


RE: Sztuczna perka, agresywny dźwięk... - The Timbrer - 13.08.2013

Zależy z jakiego DAWa korzystasz. W Logic'u Pro X wprowadzono LIVE DRUMMER. Czyli imitacja prawdziwego perkusisty z wysoką jakością sampli. Gdybym wstawił próbkę tutaj myślę że ciężko by było rozróżnić ją od prawdziwego perkusisty. No i ponownie w Logicu opcja humanize dodaje tego "człowieczego" feelu do MIDI.

By nadać naturalności korzystaj z sampli prawdziwej perkusji to raczej oczywiste. Jeżeli Ci zależy na naturalnych samplach nie ma lepszej możliwości. Jednak nie każdemu na tym zależy np. SNARE w Dubstepie


RE: Sztuczna perka, agresywny dźwięk... - Bloom - 15.08.2013

(13.08.2013, 18:45)Herman napisał(a): LLOL jakie alt + q? o_o przecież ta opcja idealnie dopasowuje do siatki. Musisz zdecydowanie ręcznie ustawiać perkusję jeżeli chcesz osiągnąc zamierzony efekt. Philhrminika niegdy nie miałem.

Masz rację,mój błąd trochę źle zrozumiałem pytanie :)


RE: Sztuczna perka, agresywny dźwięk... - piotr979 - 15.08.2013

3. Z tego co wiem Philharmonik jest już trochę przestarzałą biblioteką i przypuszczam, że to co oczekujesz jest po prostu artykulacją, której ten program nie ma (brak odpowiedniej ekspresji).


RE: Sztuczna perka, agresywny dźwięk... - meatBall - 16.08.2013

2. Jeżeli dobrze zrozumiałem Twoje pytanie to w okienku PATTERN w prawym górnym rogu jest suwak SWING. tym suwakiem poodsuwasz delikatnie sample od siatki, daje to ciekawy efekt.


RE: Sztuczna perka, agresywny dźwięk... - Grisha - 16.08.2013

co do pierwszego, to polecam obejrzeć sobie wywiad z Noisia http://www.youtube.com/watch?v=ezh2BM2dh5s
odnośnie drugie, to już liczy sie Twoja kreatywność ustawiania klocków w piano roll, bądź też sampli perkusyjnych na playliście


RE: FL Studio: Sztuczna perka, agresywny dźwięk... - darXide - 3.09.2013

Do humanizacji zagrywek zdolny jest riff machine (menu tools), albo można wczytać jakieś kwantyzacje do kwantyzatora (ctrl+Q), np. shuffle.fsc odrywa od siatki i przesuwa w prawo parzyste szesnastki, ale osobiście wolę wyłączyć siatkę i ręcznie napędzać groove, choć czasami to sporo czasu może zająć. Można też zmodyfikować ustawienia siatki (F11>general>time signature), w ten sposób zrobiłem raz kawałek, gdzie w ramach metrum 4/4, podzieliłem ćwierćnuty na 7 części i w takiej siatce zrobiłem cały kawałek.