MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum
Creative SB Recon 3D - Wersja do druku

+- MusicProducers.pl / Produkcja muzyki / Poradniki / Forum (https://musicproducers.pl)
+-- Dział: POMOC (https://musicproducers.pl/forum-pomoc)
+--- Dział: Hardware / Software (https://musicproducers.pl/forum-hardware-software)
+--- Wątek: Creative SB Recon 3D (/temat-creative-sb-recon-3d)



Creative SB Recon 3D - kijek2008 - 24.09.2013

Witam. Mam problem z Fl.Studio... ponieważ gdy dam więcej dźwięków i jak użyje z 10 kanałów na mixerze to fruity zaczyna mi pierdzieć.... a moja karta SB Recon 3D słabo współpracuje z ASIO ma zaskoki że po prostu gra czysto nagle gdy załączę jakąś wtykę to zaczyna znów pierdzieć :/ mam ten problem od dłuższego czasu... ta karta posiada quad core, jakiś procesor dźwięku. To wina karty dźwiękowej ??(jest pod PCIe) albo trzeba to jakoś skonfigurować... Proszę o pomoc :)

Mój sprzęt to:
Athlon 2X 3.0
Geeforce GTX 260
Creative SB Recon 3D Fatal1ty Champion
8 GB RAM DDR3
Windows 8

<link do karty>
http://pl.creative.com/p/sound-blaster/sound-blaster-recon3d-fatal1ty-champion

Dołączam takie małe pytanko. Słuchawki SONY Dynamic Stereo HeadPhones MDR-7506 Professjonal, co o nich sądzicie, nadają się do produkcji muzyki ??

Pozdrawiam


RE: Creative SB Recon 3D - Kael - 25.09.2013

A bufor w ASIO zwiększałeś? Wskaźnik wykorzystania procka na ile procent? Sprawdź też w procesach jaki priorytet ma Fruciak.


RE: Creative SB Recon 3D - kijek2008 - 25.09.2013

Bufor zwiększałem zmniejszałem i dużo to nie dało... ogólnie przy tak zwanym pierdzeniu w FL. Procek pracuje nawet na 90 %
a sam FL.Studio wykorzystuje do 70 %


RE: Creative SB Recon 3D - Herman - 25.09.2013

z tym procesorem nie powalczysz za wiele ...


RE: Creative SB Recon 3D - equalypse - 25.09.2013

Mam również kartę CL - także z takim panelem, tylko starszy model. Kupiłem w czasach Visty - używałem tej kary do gier i muzyki (specjalnie wybrałem CL z uwagi na Alchemy - wtedy lubiłem gry - i sterowniki ASIO). Problemem sound blasterów są niedopracowane sterowniki, które często wieszają system oraz - jeśli chodzi o muzykę - są bardzo mało wydajne. Rok temu kupiłem prosty interfejs audio na USB i - kosztował połowę tego, co CL i umożliwia mi uzyskanie minimalnej latencji przy spadku zużycia CPU (na sound blasterze takie rezultaty były niemożliwe).

W Twoim przypadku posiadasz bardzo słaby CPU (to chyba athlon X2 600+? - kiedyś był moim marzeniem). Kombinacja tych czynników powoduje, że możesz mieć kłopoty z VST.

Z muzyki nie rezygnuj - nadal możesz ją tworzyć, jednak nieco inaczej - zamiast instrumentów wirtualnych używaj sampli (a i RAM masz sporo). Nie wiem czy FL posiada opcję "freeze", ewentualnie renderuj ścieżki VST do wave i importuj do projektu. Zużycie CPU spadnie.


RE: Creative SB Recon 3D - kijek2008 - 25.09.2013

U mnie problem polega na tym że znam się na sprzęcie dość dobrze tylko że nie muzycznym :P choć muzyka jest dla mnie druga po bzykaniu, jakoś nie po kolei mi z tym idzie :D w fl. studio bawię się już długooo nawet nie pamiętam kiedy się na nim nie bawiłem :) ale od jakiegoś czasu dopiero zaczynam myśleć poważniej o muzyce, od 3 lat i z roku na rok idzie mi coraz lepiej i bardziej się motywuje, problem się zaczął kiedy podszkoliłem się technicznie i wtedy zainteresował mnie odpowiedni sprzęt muzyczny :) z tego nigdy nie zrezygnuje nawet jak będę do dupy, to moja pasja i hobby i marzenie (zostać profesjonalnym producentem) :D chociaż mam swoich wielbicieli :P jarają się miernymi demówkami...no ale bardziej mnie interesuje zdanie innego producenta, czasem fajnie jak ktoś dosłodzi :D Muszę zrobić coś do końca cały utwór ale sprzęt mi na to nie pozwala :/ kupując sb recon widziałem procesor quad core myślałem że załatwi sprawę z fl studio...a tu jakaś latencja :P że mam słabego procka też wiem i niedługo mam zamiar wymieć na jakiś i7 żeby mieć spokój na długi czas
Mam nadzieje że to pomorze :D

Jak są jeszcze jakieś ciekawe rozwiązania proszę pisać :)


RE: Creative SB Recon 3D - equalypse - 25.09.2013

To fajnie, że to taka Twoja pasja. Jeśli chodzi o inne rozwiązania, to możesz stworzyć instrument z VST po prostu te VST samplując. Umożliwia to polski Extreme Sample Converter (niestety, rozwój tego programu zatrzymał się). Uważam, że chyba wygodniejsze będzie renderowanie ścieżki do wave, jednak samplowanie VST też jest ciekawe. W tym celu będziesz musiał opanować sampler FL (zupełnie nie znam tego programu).
Ewentualnie możesz zmienić soft - polecę Renoise - to tracker z obsługa VST, jednak jego zalety to możliwość natywnego użycia sampli - wtedy program nie wymaga silnego CPU. (Amigi z zegarami 8mhz radziły sobie nawet z 8 kanałami sampli).
Zacznij jednak od sprawdzenia, czy Twój obecny edytor nie umożliwia czasem zamrożenia tracka (w czasach słabych komputerów było to powszechnie znane działanie), to jest zdecydowanie najwygodniejsze i najszybsze rozwiązanie.


RE: Creative SB Recon 3D - kijek2008 - 25.09.2013

Nie ma szans żeby zmienić soft... jak już bym zmieniał to na pewno na cubase. Czasem tworze swoje loopy w .wav żeby procek był mniej obciążony wtykami Vsti. Raczej chyba muszę przerzucić się na 3xosc i tam kręcić większość dźwięków, ta wtyka raczej nie pożera procesora :) puki nie kupie procka jakoś bd musiał sobie radzić inaczej. A ustawienie w fl. studio w mixer RESAMPLING miałem ustawione na high quality / slowest 512 point sinc, ustawiłem na 128 point sinc i znacznie poprawiło się co pierdziało prędzej teraz gra czyściutko na ASIO4ALL, następnie wszedłem w projekt o dużo większej ilości wtyczek i dźwięków trochę przycinało ale nie było tragedii :)