Witam , temat który męczy mnie od dawien dawna. Mianowicie jakie polecilibyscie do domowego studia monitory studyjne para (zestaw) z przedziale no nw do 500 zł jezli da rade cos takiego wygarnąć? Może byc tansze moze byc droższe ale coś w okolicach tego warte jeszcze złapania i rzucenia oka na ten sprzet Z góry dzieki za info bo przyda mi sie bardzo Muzyka głównie robiona pod trance/techno czyli raczej wyższe tony , choc w niskich/srednaiwych tez gustuje więc licze na jakies oferty godne polecenia dzieki
Monitory studyjne jakie polecacie? |
(24.02.2016, 21:52)Zirds napisał(a): Monitory do 500 za parę nie istnieją. Lepiej zainwestować w słuchawki za taką cenę. Ja wiem ze to drogi sprzet , ogarniam ceny monitorów ale zdarzaja sie okazje i o to mi chodzi , nie mowie o nowiutki sprzecie , a raczej o sprzecie uzywanym w dobrym stanie na ktorym warto zawiesic oko i na którym mozna wylapac okazje (Cene określiłem ogolna , napisalem ze moze sie zmniejszyc , zwiekszyc ogolnie w okolicach) EDIT - (A jesli słuchawki to szukałbym cos z usrednionymi tonami a nie przebasowany utwór albo zawysokimi tonami, tak by sam mic przy tworzeniu nie był z mocnym wygórowaniem jakis czestotliwośći, w skrocie poprosto słuchawki do producrki, choc bardziej jednak monitory mnie interesują) (24.02.2016, 22:19)Zirds napisał(a): Kup sobie jeden monitor na którym też zrobisz miks. Na słuchawkach można zrobić efekty, panoramę etc. Praca na jednym monitorze sprawdza sie w praktyce? Od biedy takie mysli tez chodizly mi po głowie ale myslałem ze jednak praca na jednym sie nie sprawdzi. JBL'y propocyja dobra słyszalem i z etgo co widze cena w graniach 600 zł mozna dostać nowe A co bys powiedział na temat Reloop ADM 5 lub Alesis elevate 5??? albo cos z tej rodzinki? (24.02.2016, 22:46)Zirds napisał(a): Nikt z moich znajomych nie ma tego sprzętu więc Ci nie powiem nic na temat tych paczek... Tak czy inaczej , czy jest sens i czy w praktyce praca nad jednym monitorem, ewentulanie efekty itd dokaldniejsze dzwieki edycja na słuchawkach jest faktycznie mozliwa?
Tak nawiasem mówiąc to ja tylko coś dopiszę
Jeżeli jakiś kawałek dobrze brzmi w mono - to będzie jeszcze lepiej brzmiał w stereo. Robienie Monofonicznego miksu wcale nie jest od biedy czy innego "z łaski" bo w zasadzie wszystko sprowadza się do tego czy sobie poradzisz czy nie. Monofoniczny miks to nie jest żadna ani głupota, ani ostatnia deska ratunku mimo że wszystko mamy teraz stereofoniczne, nie znaczy że dzisiaj mono nie jest używane, nawet w profesjonalnych i prestiżowych studiach nagraniowych. c:
Proponuję przejrzeć podobne wątki na forum. Nie jesteś pierwszą osobą, która planuje zakup monitorów nie posiadając jeszcze funduszy. Potrzeba matką wynalazków, a nas mentalność nakręca do nieustannego kombinowania.
Ja nie wyobrażam sobie pracy z 5"-kami, bez wspomagania się słuchawkami. Posiadam nawet większe paczki, bo Tannoy Reveal 601A, a mimo to miks zawsze sprawdzam na Beyerdynamic DT 880 Pro. Wiem, że większość z nas zastanowi się 10 razy nim wyda taką kasę, ale dopóki nie spróbujesz po prostu się nie przekonasz. Zachęcam do testów. Każdy ma własne upodobania. Ktoś da radę miksować w mono, ale to nie musi automatycznie oznaczać, że Tobie również się uda i odwrotnie. To samo dotyczy doboru typu sprzętu. Znam chłopaków, którzy wydają swoje produkcje w całkiem niezłych labelach, a pracują na głośnikach komputerowych lub wieży Hi-Fi.
Każdy poleci ci (albo odradzi) to co aktualnie posiada albo posiadał, ewentualnie to co mają jego znajomi. A że każdy może mieć co innego to odpowiedzi na pytanie "jakie monitory polecacie" tylko zrobią ci zamieszanie w głowie. W dobrych sklepach oferują testowy odsłuch monitorów. Poszukaj sklepu i zdecyduj które ci się najbardziej podobają. No i tak jak napisał Revnotes, pierwszy zakup nie musi być koniecznie udany i musisz spróbować i na coś się zdecydować.
(25.02.2016, 4:33)RaNi/Works napisał(a): Tak nawiasem mówiąc to ja tylko coś dopiszę Co fakt to fakt, tak jak napisałeś "Jeżeli jakiś kawałek dobrze brzmi w mono - to będzie jeszcze lepiej brzmiał w stereo" - mix dobrze wykonany i brzmiący w mono da jesczze lepsze efekty w stereo, tez niekoniecznie moze mi to pasowac praca w mono a nie stereo , ale tak jak napisałes ludzie ktorzy robili mixy na glosnikach komputerowych , szlo to im naprawde dobrze, odpowiedni mix i programy do masteringu i calkiem niezle efekty. Mysle tez ze to czy praca w mono to kwestia jedynie przyzwyczajenia , i tak robiąc mix , sprawdzam to na róznym sprzecie a sameefekty, dokladniejsze by sprawdzic lukam na słuchawkach wiec mysle ze nie ma problemu zeby robic w mono (25.02.2016, 17:47)MEEF napisał(a):(25.02.2016, 4:33)RaNi/Works napisał(a): Tak nawiasem mówiąc to ja tylko coś dopiszę Dałem Ci odpowiedź w moim drugim poście tego tematu. Ale widzę, że sam sobie musisz odpowiadać na swoje pytania
Kiedyś jak przeglądałem podobny temat na grupie facebooke'owej ktoś rzucił, że od biedy można się ratować jakimś 2.1 Sam robię na głośnikach creative z subwooferem, a panoramę robię na lipnych słuchawkach panasonicach zamkniętych z tesco. Mocno januszowo, ale jeśli nie mam adaptacji w pokoju to i monitorów bym nie wykorzystał do końca. A potem zawsze wszystko sprawdzam na słuchawkach w mp trójce albo u znajomych, albo piszę do kogoś z ziomków co ma monitory żeby sprawdził jak to siedzi. Nieduży budżet wymaga kombinowania :P
(25.02.2016, 17:56)Zirds napisał(a):(25.02.2016, 17:47)MEEF napisał(a):(25.02.2016, 4:33)RaNi/Works napisał(a): Tak nawiasem mówiąc to ja tylko coś dopiszę Dzieki wielkie , nie odpowiadam sam sobie, poprostu po paru postach dotarło do mnie pare rzeczy jak najlepiej to wszystko sobie wykominować Ty cos napisałes ktos cos dodał , inny to potwierdził dodając jeszcze cos i teraz juz wiem
Witam
Tak sie sklada, ze chetnie pozbede sie parki JBL-i pasywnych Monitor 4208. Sa to monitory z linii JBL Professional, made in USA, nigdy nie naprawiane i w dobrym stanie (gdzies w rogach moze odchodzi fornir itp): https://www.jblpro.com/pub/recording/4200.pdf Maja gleboki bas z woofera 20cm i czysciutka gore z kopulek tytanowych. Pozdrawiam, Adam
Jak nie możesz pozwolić sobie na dobre monitory studyjne to lepiej kupić interfejs audio + słuchawki tak jak już przedmówcy wspomnieli. Niestety monitory studyjne używane, sztuka chodzi za jakieś 400-500 przeważnie więc jeżeli trafił byś na super ofertę to używane np krk rokity rp6 g3 byś 2 kupił za mniej niż 1000, ale takie coś zdarza się bardzo rzadko, a para dobrych nowych monitorów studyjnych to koszt ponad 1000.
Minusem słuchawek jest to, że nie możesz kontrolować pogłosu, i miks będzie brzmiał zupełnie inaczej na słuchawkach i na głośnikach/monitorach. Czasem też cutoff inaczej reaguje, osobiście miałem taki przypadek, że na słuchawkach cutoff na jednym presecie brzmiał niesamowicie, a na monitorach studyjnych to już był horror. Moja rada, odpuść te monitory i słuchawki póki co i uzbieraj na coś porządnego, to Ci się opłaci bo taki sprzęt będzie mógł u Ciebie stać długo, a to jest kwestia jakichś 1500zł i masz porządny zestaw. |
|