Nie będę się witał i opisywał historii rodem z gwiezdnych wojen... Czasy muzycznych odwiertów pozostawiły sporo skamieliny... Pomóżcie mi się ich pozbyć ? :-)
Pytanie 1. - Kroczkami w stronę masteringu..
Dlaczego te dwa widma tak się od siebie różnią? Dlaczego wyższe wartości częstotliwości w spektrum przeznaczonym do masteringu (SPAN) są widocznie wyżej od spectrum korektora.
Pytanie 2. - Jak nie zaszkodzić 'fazą / perkusja w stereo.
Zainstalowałem Stereo t o o l. Z wykładów na uczelni zapamiętałem , że z fazą to nie zabawa. I w zasadzie nigdy jej nie ruszałem. Ale obecni producenci mają takie brzmienie, że 'wypada wiedzieć coś więcej.
Pytanie 3. - Priorytety efektów (urządzeń).
Przed kompresją powinna być korekcja czy odwrotnie? Kiedy filtr, kiedy efekty stereo ? Saturacja jest korzystna czy to lanie wody ?
Pytanie 4. - Hiphopowe bębny
Na ślady delikatna korekcja i wszystko do Return 'a i na to kompresja.. jest jakiś lepszy sposób? Wszystko u mnie brzmi jak tekturowe. Korzystam z dobrych sampli i w oprogramowaniu M a s c hi n e brzmią jak trzeba..
Pytanie 1. - Kroczkami w stronę masteringu..
Dlaczego te dwa widma tak się od siebie różnią? Dlaczego wyższe wartości częstotliwości w spektrum przeznaczonym do masteringu (SPAN) są widocznie wyżej od spectrum korektora.
Pytanie 2. - Jak nie zaszkodzić 'fazą / perkusja w stereo.
Zainstalowałem Stereo t o o l. Z wykładów na uczelni zapamiętałem , że z fazą to nie zabawa. I w zasadzie nigdy jej nie ruszałem. Ale obecni producenci mają takie brzmienie, że 'wypada wiedzieć coś więcej.
Pytanie 3. - Priorytety efektów (urządzeń).
Przed kompresją powinna być korekcja czy odwrotnie? Kiedy filtr, kiedy efekty stereo ? Saturacja jest korzystna czy to lanie wody ?
Pytanie 4. - Hiphopowe bębny
Na ślady delikatna korekcja i wszystko do Return 'a i na to kompresja.. jest jakiś lepszy sposób? Wszystko u mnie brzmi jak tekturowe. Korzystam z dobrych sampli i w oprogramowaniu M a s c hi n e brzmią jak trzeba..