Znudzony kickami z paczek? ![;) ;)](https://musicproducers.pl/images/emoticons/wink.png)
In-Tegral wrzucił wyzwanie zrobienia całego utworu z użyciem białego szumu [ temat tutaj, polecam: http://musicproducers.pl/temat-white-noi...prawdz-sie ]. Wziąłem udział w tej zabawie i postanowiłem się podzielić doświadczeniem przy wykonywaniu kicka z white noise'u (edit: nudzę się podczas oczekiwania na mecz eliminacji do Ligi Europy, nie to że chcę kogoś czegoś nauczyć).
Użyłem FM8, ale można użyć najbardziej podstawowych syntezatorów, które mają noise oscillator i filtr lowpass. Więc wszystko co pokażę można będzie zastosować praktycznie wszędzie.
A więc uruchamiam FM8, wyłączam operator "F", włączam "X" na 100% głośności, który ma w sobie noise osc i saturator.
![[Obrazek: SNJizvZ.png]](http://i.imgur.com/SNJizvZ.png)
![[Obrazek: U60N1UE.png]](http://i.imgur.com/U60N1UE.png)
Tak wyglądają ustawienia noise'u, pozycją cutoffu nie przejmujcie się, jest ona automatyzowana. Wyższy resonance spowoduje większy/głośniejszy punch i mocniejszy przester, za to jego brak albo niewielka ilość (np. 10%) spowoduje, że finalny kick będzie lżejszy. Ważna jest także obwiednia. A najważniejsza oczywiście wcześniej wspomniana automatyzacja cutoffu. Na przykład w taki sposób.
![[Obrazek: WxW6CVU.png]](http://i.imgur.com/WxW6CVU.png)
Od razu polecam wysłać sygnał z FM8 na mixer i wrzucić EQ aby uciąć jakieś niepotrzebne bardzo niskie częstotliwości i muł z okolic 200-300Hz.
Nie wiem jak zachowa się inna VSTi, ale FM8 cały czas brzmi inaczej i o ile w przypadku hihatów może być to pożądany efekt, tak w przypadku stopy nie za bardzo. Dlatego polecam wyrenderować 4-8 barów zloopowanego kicka i wybrać najlepsze brzmienie wg gustu.
![[Obrazek: 5lGlTOO.png]](http://i.imgur.com/5lGlTOO.png)
Po znalezieniu brzmienia, które mi się spodobało wykonałem jeszcze raz EQ (m.in. podbiłem trochę basową częstotliwość wg. tonacji, w której chciałem zbudować track), dodałem lekką kompresję, obwiednię za pomocą LFOTool (screen niżej), bardzo lekkie distortion i na koniec limiter.
![[Obrazek: sLvYsKJ.png]](http://i.imgur.com/sLvYsKJ.png)
To tyle. Efekt końcowy z innymi perkusjonaliami:
[zs]http://www36.zippyshare.com/v/7ge5pfpE/file.html[/zs]
![;) ;)](https://musicproducers.pl/images/emoticons/wink.png)
In-Tegral wrzucił wyzwanie zrobienia całego utworu z użyciem białego szumu [ temat tutaj, polecam: http://musicproducers.pl/temat-white-noi...prawdz-sie ]. Wziąłem udział w tej zabawie i postanowiłem się podzielić doświadczeniem przy wykonywaniu kicka z white noise'u (edit: nudzę się podczas oczekiwania na mecz eliminacji do Ligi Europy, nie to że chcę kogoś czegoś nauczyć).
Użyłem FM8, ale można użyć najbardziej podstawowych syntezatorów, które mają noise oscillator i filtr lowpass. Więc wszystko co pokażę można będzie zastosować praktycznie wszędzie.
A więc uruchamiam FM8, wyłączam operator "F", włączam "X" na 100% głośności, który ma w sobie noise osc i saturator.
![[Obrazek: SNJizvZ.png]](http://i.imgur.com/SNJizvZ.png)
![[Obrazek: U60N1UE.png]](http://i.imgur.com/U60N1UE.png)
Tak wyglądają ustawienia noise'u, pozycją cutoffu nie przejmujcie się, jest ona automatyzowana. Wyższy resonance spowoduje większy/głośniejszy punch i mocniejszy przester, za to jego brak albo niewielka ilość (np. 10%) spowoduje, że finalny kick będzie lżejszy. Ważna jest także obwiednia. A najważniejsza oczywiście wcześniej wspomniana automatyzacja cutoffu. Na przykład w taki sposób.
![[Obrazek: WxW6CVU.png]](http://i.imgur.com/WxW6CVU.png)
Od razu polecam wysłać sygnał z FM8 na mixer i wrzucić EQ aby uciąć jakieś niepotrzebne bardzo niskie częstotliwości i muł z okolic 200-300Hz.
Nie wiem jak zachowa się inna VSTi, ale FM8 cały czas brzmi inaczej i o ile w przypadku hihatów może być to pożądany efekt, tak w przypadku stopy nie za bardzo. Dlatego polecam wyrenderować 4-8 barów zloopowanego kicka i wybrać najlepsze brzmienie wg gustu.
![[Obrazek: 5lGlTOO.png]](http://i.imgur.com/5lGlTOO.png)
Po znalezieniu brzmienia, które mi się spodobało wykonałem jeszcze raz EQ (m.in. podbiłem trochę basową częstotliwość wg. tonacji, w której chciałem zbudować track), dodałem lekką kompresję, obwiednię za pomocą LFOTool (screen niżej), bardzo lekkie distortion i na koniec limiter.
![[Obrazek: sLvYsKJ.png]](http://i.imgur.com/sLvYsKJ.png)
To tyle. Efekt końcowy z innymi perkusjonaliami:
[zs]http://www36.zippyshare.com/v/7ge5pfpE/file.html[/zs]